• Tow2Mater

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Pashto) skrev 2025-08-30 21:42:17 följande:
    Du skriver ju själv:
    "Vill man inte sexhandel ska finnas ska även försäljningen förbjudas."

Om nu inte sexköp har försvunnit bara pga en lagstiftning finns som gör det olagligt, varför tror du då att sexköp skulle försvinna om sexförsäljning blir olagligt? Jag trodde ditt fokus var skyddet för människor, eller? Det finns organisationer som stöd för prostituerade idag. Vilken sexförsäljare skulle våga närma sig en sådan om det de gör är olagligt?

I länder där sexköp och sexförsäljning är lagligt flödar trafficking. Ergo: Inget skydd för människor.
    Vill man inte sexhandel ska finnas ska även försäljningen förbjudas for att kunna bekampa det pa alla fronter samtidigt.

Sexförsäljare som vill ha stod kan fa alternativ sysslesattning, hon behover inte vanta tills hon blir misshandlad. Hon har ett eget ansvar.

Traffiking bekampas for att den ar olaglig. Den flodar overallt.
  • Tow2Mater

Importera en flickvän från ett land där medellängden är mycket kortare än sverige finns ju som alternativ. åk och kolla, du kan ju träffa någon, bara i en annan miljö än den gamla vanliga kan öppna möjligheter.

• Tow2Mater
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 11:17:24 följande:
    Tror du att de vill sälja sina kroppar? Du tänker att de har en inkomst och trygghet men ändå väljer att sälja sig? Eller kan det vara så att de inte har något annat val?
    Varför skulle inte de stackars kvinnorna utan val kunna göra som alla män som inte har 'annan försörjning'? Varför skulle kvinnorna ha färre väl än män i samma situation? Ser du dem gnälla över att de inte har annat val och vill att kvinnor ska köpa deras kroppar?
  • Tow2Mater
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 18:04:43 följande:
    Sant, du har en poäng. Kvinnor som inte har något val kan förstås också stjäla, råna etc. Eller ta livet av sig. Det brukar väl vara männens lösningar när de inte har något val. 
    Har man gjort någon undersokning? Hur många män stjäl, rånar eller tar livet av sig for att de inte beviljas socialbidrag eller hittar ett jobb?

Med olagligheter kommer ju gratis husrum och mat etc. Så kvinnorna borde ju få det också - om det blir olagligt att sälja!!
  • Tow2Mater
    Anonym (Pingu) skrev 2025-09-08 18:32:09 följande:
    Jag har inte skrivit i denna tråd på någon vecka snart. Och jag börjar faktiskt erkänna att jag orkar faktiskt inte ge mig ut och försöka träffa en tjej igen. Min energi är slut. Jag har gett upp. Jag kommer aldrig att lyckas iallafall.

Köpsex är det enda tillgängliga för mig.
    Kanske du kan sälja sex? Det är ju lagligt. Har du tur hittar du någon tjej som vill kopa.
  • Tow2Mater
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-08 18:32:36 följande:
    Ja, män är som bekant överrepresenterade både vad gäller självmord och våldsbrott och annan kriminalitet. Sedan är väl inte marknaden för manliga horor särskilt stor, så ni har ju inte riktigt den möjligheten och det är väl en stor orsak. Men du vill få det att låta som att män hittar bättre lösningar?
    Ja jag tror män hittar bättre lösningar, eftersom som du säger de inte har lika stor marknad att salja. Och de får ju alternativt gratis uppehälle om de ger sig in i olagligheter. Samma borde gälla for kvinnor, for att hjälpa dem som inte har annat val.
  • Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-08 18:56:15 följande:
    Jodå, att sälja sin kropp till andra män är rätt vanligt. Jag menar, det ger ju pengar och för en hetero blir det samma som för en kvinna att sälja sig till män.
    Ok, men jag har inte hört om en enda en som framställs som offer som inte har annat val.
  • Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-08 19:17:22 följande:
    För du har så många kontakter som rör sig i den världen? Hahaha..
    Du läser inte alla diskussioner här på FL?

Nej jag ror mig inte i den världen, det har du rätt i. 
  • Tow2Mater
    Anonym (.) skrev 2025-09-10 19:49:06 följande:
    Nej tråden handlar inte om one night stand utan om sex mot betalning så det var det jag tänkte på, att även om den som säljer godtar upplägget så kan den ändå bli skadad av det.
    Om det är stor risk att personen inte mår bra av det kan ju personen låta bli. Och skaffa sig ett annat jobb.
  • Tow2Mater
    Anonym (.) skrev 2025-09-11 09:06:05 följande:
    Ja det kan den men om den ändå inte gör det så kan det ta skada. Jag svarade på hur någon kan ta skada av en överenskommelse. Finns ju ingen motsägelse i det, bara för att två kommer överens så utesluter det inte att det är dåligt för den ena (eller båda), även om den av någon anledning ändå godkänner upplägget.
    Jo det kan ju gälla äktenskap, samboskap och allt mojligt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-11 13:09:54 följande:
    Kan alla "skaffa sig ett jobb"? Sådär bara? 
    Ja? Menar du att hora är ett acceptabelt alternativ till att inte hitta jobb eller gå på soc?
  • Tow2Mater
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-09-11 20:51:33 följande:
    Hur går det till då? Du kanske kan sprida det så att arbetslösa och utslagna människor vet hur de gör för att skaffa sig ett jobb lite snabbt och får inte pengar på kontot like snabbt.
    Vad jag menar har jag redan skrivit.
    Jo du menar att även om den som säljer godtar upplägget så kan den ändå bli skadad av det. Och jag menar då kan man låta bli. Det finns alternativ.
    Vet inte varfor man ska forvänta sig att få in pengar snabbt; pengar tar alltid lite tid att tjäna ihop om det inte sker under obskyra former. Det är liksom känt sedan gammalt.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?