Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (!) skrev 2025-08-24 18:00:35 följande:

Det är absolut relevant eftersom det är så att TS överväger att köpa sex för att han onekligen tycker att det är något han ska få ha. 

Bara för att man säger att det inte är någon rättighet så har det inte något alls med laglig rätt att göra. Då läser du det nog på fel sätt. 

Att sex inte är en rättighet är viktig att förstå eftersom det är många som faktiskt anser att det är det. Och om andra får ligga ska jag också få det. 
    Men så är det inte. Man har rätt till sex med sig själv. Allt utöver det är något som är mellan två individer där samtycke ska finnas.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag risken är rätt stor att TS mått sämre efter att ha gjort en sånhär sa, och han kommer fortfarande inte ha upplevt närheten han vill uppleva. 

Att sex "är ingen rättighet" påverkar inget för han snackar inte om att samhället ska göra något.

Du kan tycka att kvinnor som säljer sex är utsatta när de inte är något brottsoffer enligt lagen. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (!) skrev 2025-08-23 16:54:55 följande:

Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
    Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.

Och det blir naturligt att du ser det som ett mindre problem när en man är utan sex om du skyller på att det är ett privilegium etc. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-16 14:01:36 följande:
    Tycker du att sex är en rättighet? 
    Beror på vad man menar med rättighet till sex. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 12:30:09 följande:

Jag arbetat inom psykiatrin och är även utbildad i kognitiv psykoterapi, och har även jag stött på en hel del som har erfarenhet av det, och ja det är ofta mer komplex, men jag har försökt ge en förenklad bild för att det ska vara lätt även för folk utanför psykiatrin att kunna förstå vad jag pratar om. 

Och kan säga att av alla de kvinnor jag stött på som sålt sig själv, så har jag hittills aldrig träffat någon där det inte funnits varierande grader av trauman som ligger bakom, när man väl börjar pratat om det. 

Kan ju också vara att du ser på saker på ett annat sätt just för att du är man, vad vet jag. Men jag talar utifrån mina erfarenheter alla de människoöden jag fått ta del av.

Och faktiskt kan jag inte se att någons ?rätt att knulla? (som många verkar tycka att man har) skulle väga upp för sånt. 
    För som sagt, det är inte så att sexköparen kommer göra någon vidare efterfrågan för att se om just ?hans? prostituerade tillhör de ?lyckliga sexsäljarna?

Officiellt är inte personer som säljer sex offer men du skriver inget om att det är en rättighet till att vara ett brottsoffer. 

Dessutom är det ologiskt om det ska handla om att sex skulle inte vara en rättighet när de som säljer sex ska inte vara privilegierade 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-16 14:05:09 följande:
    Officiellt är inte personer som säljer sex offer men du skriver inget om att det finns ingen en rättighet till att vara ett brottsoffer. 

Dessutom är det ologiskt om det ska handla om att sex skulle inte vara en rättighet när de som säljer sex ska inte vara privilegierade 
  • Anonym (Om du gör det)

Det är absolut relevant eftersom det är så att TS överväger att köpa sex för att han onekligen tycker att det är något han ska få ha. 

Bara för att man säger att det inte är någon rättighet så har det inte något alls med laglig rätt att göra. Då läser du det nog på fel sätt. 

Att sex inte är en rättighet är viktig att förstå eftersom det är många som faktiskt anser att det är det. Och om andra får ligga ska jag också få det. 
    Men så är det inte. Man har rätt till sex med sig själv. Allt utöver det är något som är mellan två individer där samtycke ska finnas.

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag risken är rätt stor att TS mått sämre efter att ha gjort en sånhär sa, och han kommer fortfarande inte ha upplevt närheten han vill uppleva. 

Det är relevant att påstå att det är olagligt att köpa sex men inte att du försöker låtsas som ingen rättighet betyder att han får inte tycka att han ska få ha sex om andra personer får ha det. 

Du snackar inte något om "ingen rättighet" när du är missnöjd och du har inte någon rättighet enligt lagen.
    Det är ingen rättighet att sälja sex och kvinnor som säljer sex har inte rättighet att vara något brottsoffer. 

Dina kommentarer speglar snarare om att debatten handlar mer om enbart utsatta personer. 
    Du vill att sex ska se ut på ett sätt och vad man får tycka och inte om det. 
  • Anonym (Om du gör det)

Och om du snackar om sexköp så blir det ologiskt att snacka om att sex är ingen rättighet. 
    Det handlar just om sexköp. 
  • Anonym (Om du gör det)

I så fall så skulle du sagt att "det är viktigt att förstå att sex är ingen rättighet" även när det handlar om andra sexrelaterade problem, exempelvis det finns ingen rättighet till sex när folk demonstrerar på pridefestivaler och de vill bli accepterad av andra människor.
    Att det är ingen rättighet till sex när kvinnor har pnt i slidan och har inte sex. 

Ta exempel på i trådar där du skriver att sex är ingen rättighet och det handlar inte om sexköp och det handlar om kvinnor som får problem!?

Det är tydligt att du har andra avsikter och det är ingen slump när du påstår det.

Du tänker på dig själv men samtidigt förväntar du att män ska inte göra det också 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-16 14:19:57 följande:
    Tycker du i grund och botten att sexköp ska vara lagligt för att sex är en rättighet alltså?
    Och detta ska man tycka för att vara logisk, enligt dig?
    Sexköp och sex är två olika saker i dom här sammanhangen. 
    Sex är när man snackar om mellan två personer som samtycke och inte pågrund av pengar som någon betalning. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-09-16 14:12:44 följande:
    Anser du att de som säljer sex är privilegierade?
    Spelar kontext ingen roll?
    Mäste man alltså tycka att de som säljer sex är privilegierade för att anse att sex inte är en rättighet enligt dig?
    Om sex skulle handla om inget privilegium och ingen rättighet så måste det i så fall handla om personer som har någon form av privilegium som säljer sex. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?