Idol 2925
I kväll är det åter dags för Idol, här kan prata om stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
I kväll är det åter dags för Idol, här kan prata om stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
Glömde bort att det var Idol i kväll.
Har suttit och tittat på Spökjakt som var live i går kväll ett 3 timmar långt program från Bogesunds slott med Laxton. Skulle sett den i går, men länken jag fick fungerade inte. Så jag fick en ny länk i dag och suttit framför datorn och tittat i 3 timmar.
Nu har jag sett kvällens Idol. Tycker fortfarande att det är en massa onödigt mellan dom som ska sjunga sin låt. Tycker även att det är fel att endel får prata hur länge som helst när andra ska sjunga direkt dom sagt sitt namn.
Fanns några bra i kväll som Alma och Arvid och några killar till.
En del skriver att det är för få auditions och att alla inte får utrymme. Det stämmer, men det har varit så länge. Jag kollade upp regelverket och hittad detta:
''Måste man skicka in ett videoklipp i sin ansökan?
Ja. Utan videoklipp är din ansökan ogiltig. Du får gärna ladda upp fler klipp, men det krävs minst en video där vi klart och tydligt kan se och höra dig sjunga.
Får man ha instrument på sin digitala audition?
Ja, man får ha instrument och bakgrundsmusik på sin digitala audition. Vi kan dock komma att be dig sjunga a cappella (utan instrument/musik) under din audition.
Jag har gjort en digital ansökan. Får jag komma på audition?
Om du har gått vidare kommer du, efter din digitala ansökan, bli inbjuden till en digital audition med Idol-redaktionen. Dessa steg har ersatt den kö som fanns i tidigare säsonger, och vi har alltså inte några fysiska köer kvar i Idol. Går du vidare ytterligare ett steg kommer du att bli inbjuden till ett auditionstopp med tv-juryn.''
Jag gillar den här idén med att barnet till artister tävlar, jag vill se om Love kommer få ett genombrott före farsan , jag menar, Martin slog igenom vid 30 i Melodifestivalen och sen slog han igen stort med Sjumilakliv 31 år gammal. Sen är jag också intresserad av Alma, kommer platinabiljetten räcka hela vägen?
Förresten, ni som skriver på denna tråd skriver mycket
''Hur är det med er då.''
''Jag gjorde detta.''
''Oj, vad kul.''
''God natt och sov gott'' och liknande.''
Det skrivs mindre om själva tävlingen, ni är som Idolproduktionen.
Jag gillar den här idén med att barnet till artister tävlar, jag vill se om Love kommer få ett genombrott före farsan , jag menar, Martin slog igenom vid 30 i Melodifestivalen och sen slog han igen stort med Sjumilakliv 31 år gammal. Sen är jag också intresserad av Alma, kommer platinabiljetten räcka hela vägen?
''Jag gjorde detta.''
''Oj, vad kul.''
Glömde bort att det var Idol i kväll.
Har suttit och tittat på Spökjakt som var live i går kväll ett 3 timmar långt program från Bogesunds slott med Laxton. Skulle sett den i går, men länken jag fick fungerade inte. Så jag fick en ny länk i dag och suttit framför datorn och tittat i 3 timmar.
Nu har jag sett kvällens Idol. Tycker fortfarande att det är en massa onödigt mellan dom som ska sjunga sin låt. Tycker även att det är fel att endel får prata hur länge som helst när andra ska sjunga direkt dom sagt sitt namn.
Fanns några bra i kväll som Alma och Arvid och några killar till.
''Jag gjorde detta.''
''Oj, vad kul.''