Otrohet
Anonym (Noname666) skrev 2025-08-24 13:51:08 följande:
Frågan är bara vad man ska skriva.. misstänker att han kommer bli skogstokig om han får reda på det här och börja hota mig jag har även bevis som jag kan skicka till henne om hon inte skulle tro mig där det står hans namn på snapchat och bilder han har skickat jag kommer såklart radera dom bilderna men jag tog screenshots på dom som bevis om hon inte tror på mig och jag har blockerat honom på sociala medier nu. Vi träffades dock aldrig så det kanske inte räknas som otrohet vi bara skrev men vi hade planer på att träffas
Problemet är att han enligt din uppfattning är narcissist och att han även har börjat gaslighta dig.
Så du vet ju inte vad han hittar på att göra om du skulle skriva till hans flickvän. En del med de problemen blir ju direkt hotfulla.
Ni har ingen gemensam bekant som du kan informera, så kanske hon för informationen vidare till flickvännen?
Håll inte på med bevis, det räcker med en varning till henne. Antingen så tror hon dig eller ej, det är ju upp till henne.
För att det ska bli förtal så behöver det väl bli lite spridning på det som man berättar. Att man postar något som alla kan se eller att du går runt till alla hans vänner med den informationen.