• Anonym (Noname666)

Otrohet

Borde jag berätta för hans flickvän att han och jag har haft kontakt varje dag hela sommaren ?? Jag vill inte ha honom tillbaka och det kanske är dumt att berätta för henne men jag får dåligt samvete av att gå runt med denna hemlighet. Vi hade planer på att träffas och börja dejta , vi skrev varje dag och skickade bilder och så om jag hade vetat att han hade flickvän så hade jag aldrig börjat skriva med honom men han sa att han var singel. Kan han anmäla mig för förtal on jag bara skriver till henne : Hej **** ! Jag vill inte ställa till något problem men jag vill bara att du ska veta att jag och ******* hade kontakt i sommar. Jag är ledsen jag visste inte att ni var tillsammans. Vi har ingen kontakt längre. Jag är orolig att han hotar mig om jag hör av mig till henne jag tyvärr märkt att han är narcissist och han gaslightar mig. Jag kanske inte borde höra av mig men på nåt sätt så tycker jag hon har rätt att få reda på det här han har bland annat skickat massor med dickpics och skrivit massor om sex och vad han vill att vi gör m.m

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Noname666)

Vet att han tyvärr inte har varit trogen i tidigare förhållanden heller. Ni skriver bara otrevligt kan låta bli att skriva tack.

• Anonym (Bö)

Självklart ska hans flickvän veta att han kommunicerar med andra och säger att han inte har någon flickvän. Och berätta för hans flickvän att du är rädd för konsekvenserna för dig själv.

• Anonym (V)

Självklart ska du berätta. 

• Anonym (Skuggan)
    Jag tycker verkligen att du ska tänka på dig själv först för han kommer bara att dra ner dig och göra dig osäker och det är så en narcissist fungerar dom gaslightar och vrider på allt tills man själv tror att man är problemet fast det inte är sant.

Om du vill så kan du svara henne en gång och säga sanningen men håll det kort och enkelt för du är inte skyldig att förklara allt i detalj och du har inte gjort något fel eftersom du inte visste att han hade flickvän.

Efter det tycker jag att du bara ska blockera honom överallt och inte ge honom någon chans att nå dig igen för han kommer säkert att försöka men det är bara för att hålla kvar kontrollen. Han kan hota och säga saker men det är mest snack för att skrämma dig och det är just därför det är viktigt att inte ge honom en enda öppning.

Det bästa är att lämna honom helt bakom sig och gå vidare för ju längre man håller kvar en sådan person i sitt liv desto svårare blir det att hitta tillbaka till lugn och trygghet.

Hon har rätt att få veta och du kan ge henne det men sen är det hennes resa att ta hand om och du ska inte fastna i deras drama. Du har redan sett vem han är och du behöver inte bära på skulden längre för den är inte din.
  • Anonym (Noname666)
    Anonym (Bö) skrev 2025-08-24 13:42:13 följande:

Självklart ska hans flickvän veta att han kommunicerar med andra och säger att han inte har någon flickvän. Och berätta för hans flickvän att du är rädd för konsekvenserna för dig själv.

Frågan är bara vad man ska skriva.. misstänker att han kommer bli skogstokig om han får reda på det här och börja hota mig jag har även bevis som jag kan skicka till henne om hon inte skulle tro mig där det står hans namn på snapchat och bilder han har skickat jag kommer såklart radera dom bilderna men jag tog screenshots på dom som bevis om hon inte tror på mig och jag har blockerat honom på sociala medier nu. Vi träffades dock aldrig så det kanske inte räknas som otrohet vi bara skrev men vi hade planer på att träffas 
  • Anonym (Noname666)
    Anonym (Skuggan) skrev 2025-08-24 13:46:21 följande:
    Jag tycker verkligen att du ska tänka på dig själv först för han kommer bara att dra ner dig och göra dig osäker och det är så en narcissist fungerar dom gaslightar och vrider på allt tills man själv tror att man är problemet fast det inte är sant.

Om du vill så kan du svara henne en gång och säga sanningen men håll det kort och enkelt för du är inte skyldig att förklara allt i detalj och du har inte gjort något fel eftersom du inte visste att han hade flickvän.

Efter det tycker jag att du bara ska blockera honom överallt och inte ge honom någon chans att nå dig igen för han kommer säkert att försöka men det är bara för att hålla kvar kontrollen. Han kan hota och säga saker men det är mest snack för att skrämma dig och det är just därför det är viktigt att inte ge honom en enda öppning.

Det bästa är att lämna honom helt bakom sig och gå vidare för ju längre man håller kvar en sådan person i sitt liv desto svårare blir det att hitta tillbaka till lugn och trygghet.

Hon har rätt att få veta och du kan ge henne det men sen är det hennes resa att ta hand om och du ska inte fastna i deras drama. Du har redan sett vem han är och du behöver inte bära på skulden längre för den är inte din.
    Det väl extra känsligt eftersom dom har barn ihop också vet som sagt att han är narcissist och han är väldigt obehaglig när han är arg och rädd att han hotar mig att han ska anmäla mig för förtal eller stalking eller liknande 
  • Anonym (Nej)

JAg hade inte hört av mig till henne.
    Det har inget med dig att göra att han inte kan hålla kuken i styr.

Du kan bara råka illa ut själv, är det värt det?

Skit i det och gå bara vidare. Du får ingen medalj för att du riskerar något för dig sälv för någon du inte ens känner.

• Anonym (B)
    Anonym (Noname666) skrev 2025-08-24 13:51:08 följande:
    Frågan är bara vad man ska skriva.. misstänker att han kommer bli skogstokig om han får reda på det här och börja hota mig jag har även bevis som jag kan skicka till henne om hon inte skulle tro mig där det står hans namn på snapchat och bilder han har skickat jag kommer såklart radera dom bilderna men jag tog screenshots på dom som bevis om hon inte tror på mig och jag har blockerat honom på sociala medier nu. Vi träffades dock aldrig så det kanske inte räknas som otrohet vi bara skrev men vi hade planer på att träffas 
    Problemet är att han enligt din uppfattning är narcissist och att han även har börjat gaslighta dig. 

Så du vet ju inte vad han hittar på att göra om du skulle skriva till hans flickvän. En del med de problemen blir ju direkt hotfulla.

Ni har ingen gemensam bekant som du kan informera, så kanske hon för informationen vidare till flickvännen?

Håll inte på med bevis, det räcker med en varning till henne. Antingen så tror hon dig eller ej, det är ju upp till henne.

För att det ska bli förtal så behöver det väl bli lite spridning på det som man berättar. Att man postar något som alla kan se eller att du går runt till alla hans vänner med den informationen.
  • Anonym (f)

TS har ingen koll på om de är i ett förhållande eller inte. De knullar troligtvis för vem vill inte ligga? Senaste budet var att de var i ett öppet förhållande från någon random på FB... Starkt jobbat med otrohet i sånt förhållande.

TS är ingen hjälte om hon kontaktar utan en total galning. 

• Anonym (f)

Det är inga planer på att träffas om ingen skapar planer på att träffas. haha

Svar på tråden Otrohet