Swisha kompisars föräldrar
Hej,
Jag har ett litet dilemma, vi har 6 barn och bor i ett område där de flesta har det gott ställt. Själva har vi ganska normala yrken, jag är socionom och min man läkare. Vi har det helt ok ställt men har också 6 barn så vi har inte alls samma ekonomiska möjligheter som kompisarna. Tex har vi inte pengar att äta ute. En av barnen har en kompis där familjen är mycket välbärgad, de äter ofta ute. De tar ofta med vårt barn på restauranger, bio eller andra aktiviteter. Ofta frågar de inte, jag har absolut inget emot det. Men samtidigt får jag så dåligt samvete för att vi inte har råd att ersätta föräldrarna ekonomiskt för det. Självklart bjuder vi deras barn på allt vi kan, men det blir oftast mat hemma. Tidigare har jag gjort så att jag swishat föräldrar som tar med något av våra barn på resturang. Men i det här fallet kan vi inte stå för dessa kostnader då det är så ofta. Hur skulle ni gjort? Jag har inte alls fått vibbar av att de vill ha betalt. Men jag blir lite stressad av situationen.