Swisha kompisars föräldrar
Säg som det är.
Att ni har inte råd till utemat till barnen så ofta.
Dá kan de välja att göra aktiviter som kostar mindre eller att bjuda ert barn om de vill gärna göra ett visst aktivitet och ocksá ha ert barn med.
Säg som det är.
Att ni har inte råd till utemat till barnen så ofta.
Dá kan de välja att göra aktiviter som kostar mindre eller att bjuda ert barn om de vill gärna göra ett visst aktivitet och ocksá ha ert barn med.
Jag bor i ett område där vi alla är ganska välbärgade, men när jag var ensamstående var det jobbigt när ingen swishade de gånger jag tog barnen på bio, trampolinpark, äventyrsbad osv. Så jag frågar alltid om jag ska swisha, men skulle numera inte bry mig i fall jag får en Swish eller ej. Jag bjuder med barn när det känns rätt och då tar jag kostnaden.
Bjuder man med någon så bör man vara beredd på att stå för kostnaden. Eller åtminstone ha med det förbehållet i inbjudan.
Jag swichar inte om vi inte kommit överens om det.
Oftast har barnen kompisar här och deföräldratna swichar inte heller. De äter här och har följt med till badhus/utflykter mm
I somras ville en kompis följa med på vår semester och då sa jag att föräldern fick swicha 2000 för nöjen och mat, boende och resan bjöd jag på. Vi var iväg 3 veckor.
Då tycker vi olika. Jag anser att man meddelar den andre föräldern om man gör aktiviteter utanför hemmet, även restaurangbesök. Handlar inte bara om pengar, utan även att jag som förälder ska veta var mina barn befinner sig och att det kanske inte passar just då.