Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Varför är det så skönt att klaga på andra?

Känns som om en del får utlopp för lite allehanda frustration och kanske till viss del njuter av att få klämma till andra eller få ur sig lite. 

Jag har inte behovet av att klaga på andra utan jag tycker egentligen det är berikande och kul med diskussion men tyvärr kan jag ibland lockas med i den sjukt låga nivå som inträffar när vissa skribenter mer än gärna vill gå till personangrepp. 

• Postman
    Tyra myra skrev 2025-08-26 21:10:41 följande:
    Visst är det ganska lustigt att vi talar om personangrepp än fast det inte är några personer som debatterar utan anonyma nic som munhuggs.  

Jag kanske inte är så lättsårad som många andra men ibland förvånas jag av hur indignerad somliga verkar bli när de får mothugg. 
    Ja haha vi är märkliga. För ett tag sen så pratade man om på radion att många tackade sin AI-app när AI hade utfört ett arbete åt dem och trots att AI inte besitter några sådana mänskliga känslor. 

Mycket tror jag också har med vanan att diskutera digitalt, man kan nog träna sig till det en del men en del har lättare att hålla det på just en digital nivå och en del dessvärre tvärt om kanske. Sen är skriven text också extremt svårt, det är galet lätt att man läser in något eller misstolkar. 
Svar på tråden Varför är det så skönt att klaga på andra?