• Jimmy75

Gift man beter sig konstigt

Anonym (TS) skrev 2025-08-26 18:31:51 följande:
    Hur förvissar han sig genom att nu ska han tänka?

Jag har inte krånglat något, det är ju han som beter sig jättekrångligt
    Ja men ett möjligt syfte med att krångla är ju just att testa hur mycket skit från honom du köper. Jag kan såklart inte säga säkert att det är skälet, men om det är det han vill så är det ett strategiskt utmärkt sätt att göra. 
  • Jimmy75

Vi kan ju tro precis vad som helst och vi kan också ha jättefel. Det varken hjälper eller förändrar din situation ett dugg

• Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-08-26 19:32:43 följande:
    Vadå skit? Mot mig har han ju inte gjort något ont direkt.
    bara mitt ordval för att han är krånglig. Det var det jag menade med skit. Jag skulle också kunna skrivit att han testar hur mycket krångel du tolerera. 
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-08-26 22:40:09 följande:
    Varför kallar du krångel för skit? Känns som ett överdrivet ordval i just det här fallet, så farligt var det faktiskt inte. Jag tyckte bara hans agerande var märkligt, det var ju inga tunga grejer att utstå direkt.

Nu var det inte menat så värdeladdat som du verkar uppfatta det. Det var enbart en random synonym för att göra saker som kanske mest tar hänsyn till hans situation.

Men det var du som skrev det är ju han som beter sig jättekrångligt skrev och i sammanhanget tycker jag inte det är så oerhört stor skillnad mellan jättekrångligt och skit. Det spelar egentligen inte någon roll. Det jag skrev var en kommentar på din trådstart, alltså vad jag tänker att han kanske är ute efter. Det var ju det du undrade vad vi andra trodde.

• Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-08-27 01:36:24 följande:
    Jaha men läs då inlägget jag svarade på när jag skrev jättekrångligt, det stod ju om att han vill ha sex utan krångel! Och om det påståendet är sant så med hans beteende är det väl ändå han som isåfall krånglar till och komplicerar det hela kan jag tycka. För sig själv alltså. För mig har det inte varit något krångel eller skit att tala om. Så hur han skulle kunna tänka att nu ska han minsann se hur mycket jag kan stå ut med, förstår jag inte. Han har ju inte gjort något fel mot mig 
    Vad bra i så fall för din del tänker jag.
  • Jimmy75
    Anonym (-) skrev 2025-08-27 15:01:32 följande:
    Det är andra tråden jag jimmy bara kasta ur sig svammel. Han har inte läst det du skriver (eller inte begripit).
    Nästan lite överraskande att du inte dykt upp på mitt jobb än för att skydda och varna alla där också. 
  • Jimmy75
    Anonym (-) skrev 2025-08-27 20:16:44 följande:
    Vilket jobb jimmy? Mig lurar du inte.
    Toppen! Jag är helnöjd med det svaret.
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-08-28 18:55:33 följande:
    Alltså vill du bara bråka, vara dryg eller vad är du ute efter? Vad tillför du till topic genom att skriva såhär?
    Det tillför inte topic någonting. Tack för påminnelsen om denna dikeskörning. Upphör genast.
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 13:19:39 följande:
    Nu måste man ju inte skiljas utan om de anser det bästa för deras barn är att hålla ihop så är det ju upp till dem. Skilsmässor råkar inte bli utan det är ett aktivt val att ta ut skilsmässa. Nej jag kan väl allmänt tycka det är tråkigt för folk som skiljer sig om det ?råka? bli skilsmässa om otroheten mot alla odds kommer fram. Men det finns ändå gränser för vad jag gör för främmande människors skull. Så ja i slutändan så sätter jag mina egna intressen i livet framför deras, so shoot me.

Om han är ute efter sex så varför kommer han inte och har det då? Han kommer ju bara med artighetsfraser. Eller menar du att han mår för dåligt för att göra mer just nu?
    Alltså?om det ändå bara fanns någon du kunde fråga?.någon som kan svara på de här sakerna du undrar och inte förstår?.någon som vet varför han gör som han gör?..TYP HONOM SJÄLV?
  • Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-04 20:23:39 följande:
    Vad får dig att vara så säker på att han vet det själv? Han visste ju inte vad han ville uppenbarligen. Han säger en sak och gör en annan. Så varför skulle jag få något vettigt svar där tänker du.

Ingenting - såklart kan jag inte vara säker på vad du får för resultat. Det säger sig självt att det är omöjligt eftersom det skulle förutsätta att jag var synsk. Däremot finns det saker jag KAN vara helt säker på. Jag kan säga helt säkert att ingen av oss här inne kan ge dig ett säkrare svar än han. Vi kan bara komma med spekulationer om vad vi tror om hans beteende och skälen till dem. Våra spekulationer kommer då till största delen bygga på två saker: 1. Vilken information du ger. 2. Våra egna tidigare erfarenheter och vilka exempel vi har som på något vis liknar situationen/mannen du beskriver.

Utav alla olika varianter av svar du sedan får är det redan från början oerhört låg sannolikhet att du först och främst råkar få ett som stämmer överens med den riktiga orsaken till hans beteende. Även om en sådan förklaring faktiskt lyckas dyka upp bland svaren så ska du dessutom då fastna för just den och uppfatta den som den mest rimliga om du nu ska ha någon nytta av svaret.

Du måste ju inte sitta och vänta på svaren (och nu menar jag inte bokstavligt att du sitter och väntar). Med tanke på hur mycket frågor du ställer här om hans beteende så är det ju tydligt att du undrar över det. Fråga honom igen då, rakt på sak.

Hej! Jag har lite svårt att förstå dina signaler och undrar vad det är du vill egentligen? Du säger att du är intresserad men att du måste fundera lite. När du hör av dig pratar du bara kort och med artighetsfraser. Vill du fortfarande att vi ses igen.

• Jimmy75
    Anonym (TS) skrev 2025-09-05 12:21:30 följande:
    Jo jag vet att jag kommer få andras spekulationer, det var det jag ville ha här.

Jag vet inte om jag kan lita på hans svar ändå som sagt. Antingen för han inte själv vet eller så kanske han kommer ljuga med flit. Och tänk om det skulle vara så att han med allt detta med flit har försökt köra med något slags psykologiskt spel mot mig?
    ok
Svar på tråden Gift man beter sig konstigt