Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-26 22:10:09 följande:
Medelålders och dejting, män som pratar sex
Behöver lite råd och stöd. Har träffat ca 10 män senaste året. Ser sjukt bra ut för min ålder, enligt varenda snubbe. Söker en djupt kontakt, såklart sex, nån man kan prata med om allt. Utseende och träning är viktigt, men ingen fotomodell liksom. Jag är väldigt öppen och rakt fram, utstrålar nog både självsäkerhet, sexighet och öppenhet. Men. Jag backar när män skriver ?det var så jävla skönt när du sög av mig?, ?hoppas jag får spruta i din mun igen?, ?du är så djävulskt sexig? osv, osv. Jag går inte igång på det. Han jag träffar nu säger också att han tycker att jag är så stark, har klarat allt själv sen jag blev lämnad (otrohet). Att jag är så fin, vettig och snäll.
Men. Han kan liksom svara på ett ganska gulligt och känslomässigt sms med: ?längtar tills jag får sätta på dig igen?.
Är det röd flagg på det? Jag är sjukt oerfaren på dejting. Orolig för att mitt utseende ska vara det enda, så är en man nöjd liksom. Hur lär man sig sålla? Jag är snygg ja, men jag blir ju äldre. Och jag är verkligen inte ute efter bara sex.
Så. Vilka frågor kan man ställa för att liksom komma närmare, inte bara fysiskt?
Att komma nära tar tid, den fysiska attraktionen kommer mycket fortare för både män och kvinnor.
Det är ju ingen tvekan om att han/de uttrycker sig plumpt och inte bara det, de exempel du ger visar på att det är hans njutning som står i fokus, inte din. Även om ens dejt/partner har en sexuell utstrålning kombinerat en viss kaxighet så måste man ha lite mer finess än så om man nu skall ge sig in på sexsnack. Att istället beskriva hur man skall få dig att bli så pass upphetsad att du inte kan låta bli en själv ju lite roligare och visar på att sex är en ömsesidig njutning och att du inte bara är ett objekt för hans njutning. Att han sen svarar med sånt på nått från dig som inte är sexuellt visar ju att det saknas lyhördhet och visst kan man styra över samtalet på sex men man kan göra det med lekfullhet och dubbeltydigheter så man ger den man chattar med chansen att haka på eller inte. Känna av helt enkelt.
Att komma närmare skulle jag säga handlar om att göra saker tillsammans, gå på utställningar, gå ut och äta på något trevligt ställe, då är det miljöer som gör att man inte pratar snusk utan kan prata om viktigare saker och lär känna varandra på ett annat sätt samtidigt som man går på en utställning så kan man hålla varandra i handen, ömhet och inte bara sex helt enkelt. Värderingar kommer fram, man kan prata om mål i livet etc. Samtidigt som man märker om den man dejtar vågar visa sig på stan med en själv (bra sätt att märka om denne dubbelspelar så att säga).
Sen skall du inte vara orolig för att du blir äldre, den blir vi som män oxå, håller man sig bara i form och kan leva ett aktiv liv så är det att man blir äldre inget problem (gäller ju för båda könen) för attraktionen är inte enbart det ögat ser utan att man trivs tillsammans och kan göra saker ihop men ändå vara självständiga och det är så mycket enklare när man är äldre och har livserfarenhet.