• Anonym (Livet alltså)

Medelålders och dejting, män som pratar sex

Behöver lite råd och stöd. Har träffat ca 10 män senaste året. Ser sjukt bra ut för min ålder, enligt varenda snubbe. Söker en djupt kontakt, såklart sex, nån man kan prata med om allt. Utseende och träning är viktigt, men ingen fotomodell liksom. Jag är väldigt öppen och rakt fram, utstrålar nog både självsäkerhet, sexighet och öppenhet. Men. Jag backar när män skriver ?det var så jävla skönt när du sög av mig?, ?hoppas jag får spruta i din mun igen?, ?du är så djävulskt sexig? osv, osv. Jag går inte igång på det. Han jag träffar nu säger också att han tycker att jag är så stark, har klarat allt själv sen jag blev lämnad (otrohet). Att jag är så fin, vettig och snäll.
    Men. Han kan liksom svara på ett ganska gulligt och känslomässigt sms med: ?längtar tills jag får sätta på dig igen?.

Är det röd flagg på det? Jag är sjukt oerfaren på dejting. Orolig för att mitt utseende ska vara det enda, så är en man nöjd liksom. Hur lär man sig sålla? Jag är snygg ja, men jag blir ju äldre. Och jag är verkligen inte ute efter bara sex.

Så. Vilka frågor kan man ställa för att liksom komma närmare, inte bara fysiskt?

• Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex
  • Anonym (Civilingenjör?)
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-28 22:12:24 följande:
    Haha nej. Socionom.
    Då är du väl knappast "högutbildad"?
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-26 22:10:09 följande:
    Medelålders och dejting, män som pratar sex

Behöver lite råd och stöd. Har träffat ca 10 män senaste året. Ser sjukt bra ut för min ålder, enligt varenda snubbe. Söker en djupt kontakt, såklart sex, nån man kan prata med om allt. Utseende och träning är viktigt, men ingen fotomodell liksom. Jag är väldigt öppen och rakt fram, utstrålar nog både självsäkerhet, sexighet och öppenhet. Men. Jag backar när män skriver ?det var så jävla skönt när du sög av mig?, ?hoppas jag får spruta i din mun igen?, ?du är så djävulskt sexig? osv, osv. Jag går inte igång på det. Han jag träffar nu säger också att han tycker att jag är så stark, har klarat allt själv sen jag blev lämnad (otrohet). Att jag är så fin, vettig och snäll.
    Men. Han kan liksom svara på ett ganska gulligt och känslomässigt sms med: ?längtar tills jag får sätta på dig igen?.

Är det röd flagg på det? Jag är sjukt oerfaren på dejting. Orolig för att mitt utseende ska vara det enda, så är en man nöjd liksom. Hur lär man sig sålla? Jag är snygg ja, men jag blir ju äldre. Och jag är verkligen inte ute efter bara sex.

Så. Vilka frågor kan man ställa för att liksom komma närmare, inte bara fysiskt?

Men ha som princip att dissa dem då?

den senaste kille som sextade mig fick korgen. Tydligen hade han en idé om att som kvinna ska man ränna efter en sådan, och böna och be på sina bara knän om en relation med honom, och mannen ska ta då beslutet att bli ihop med henne. Enligt honom handlade en relation om att mannen skulle få sex i utbyte mot att kvinnan får en man i sitt liv.

jag tycker det låter helknäppt. Varför skulle jag gå med på det? Dessutom lever jag bra själv, har redan barn och avskydde Disney redan som liten.

När han skrev så så svarade jag bara lite diffust, hehe. Men vi sågs aldrig mer efter det. Vi delade inte synsätt, och aldrig i livet att jag skulle börja jaga någon och göra upp massa krav. Det är verkligen inte min grej.

• Anonym (Livet alltså)
    Anonym (Civilingenjör?) skrev 2025-08-28 23:16:27 följande:
    Då är du väl knappast "högutbildad"?
    Herregud, att jag ens orkar svara dig. Du är definitivt inte högutbildad, om du inte ens vet att det betyder att man har studerat på universitet efter gymnasiet. 3,5 år, pluss ett års psykologi. När fan började tråden handla om utbildning? Gå och lägg dig nu, så att vi högutbildade kan ägna oss åt vettig kommunikation.
  • Anonym (Livet alltså)
    Anonym (På) skrev 2025-08-28 22:23:23 följande:

Jag tänker att han kommunicerar om det som är viktigt för honom och tror att du uppskattar samma. 

jag hade inte heller uppskattat ett sådant svar och känt mig avtänd av bristen på finess I det han uttrycker. Jag vill ha ett jag saknar dig, jag längtar efter dig, det var så mysigt häromdagen. 

men är fokuset bara på att jag sög av honom så hade jag känt mig billig och som det var det enda dragplåstret till att han vill ses igen. 

kanske bättre du redan nu i början faktiskt uttrycker sig om att du tycker att det är avtändande när han skriver så till dig och inte på ett mer romantiskt vis. hur ska han annars förstå och lära sig? Om han tar illa vid sig så matchar ni kanske inte.

Det här var helt fantastiskt att läsa. Du bara har det i dig, men jag behöver hjälp att fatta det. Väldigt intressant. Men det är precis det jag är ute efter. Jag saknar dig, det var så mysigt igår, längtar tills jag får hålla om dig igen. Tiden får helt enkelt visa om han har det i sig. Jag har ju träffat honom tre gånger, och han är väldigt härlig att umgås med. Men på SMS suger han. På riktigt.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-29 00:21:56 följande:
    ... Jag har ju träffat honom tre gånger, och han är väldigt härlig att umgås med. Men på SMS suger han. På riktigt.

Min erfarenhet genom livet säger mig att det är väldigt få som är både rapp i käften och formulerar sig väl i skrift. Brukar oftast vara det ena eller det andra.
  • Anonym (Livet alltså)
    UngGubbeinorr skrev 2025-08-29 01:02:00 följande:

Min erfarenhet genom livet säger mig att det är väldigt få som är både rapp i käften och formulerar sig väl i skrift. Brukar oftast vara det ena eller det andra.
    Tack. Älskar såna här inspel. Jag är både och dock. Men jag kanske inte ska ha såna krav på andra. Han har sagt att han tycker att det är romantiskt när jag säger att han har en skön kuk tex. Men jag vill gärna ha det mjuka också.
  • Jimmy75
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-29 01:18:06 följande:
    Tack. Älskar såna här inspel. Jag är både och dock. Men jag kanske inte ska ha såna krav på andra. Han har sagt att han tycker att det är romantiskt när jag säger att han har en skön kuk tex. Men jag vill gärna ha det mjuka också.
    Romantiskt??? Det var första gången jag sett den kopplingen. Kan tänka mig ett och annat adjektiv för att beskriva vad man tycker om när någon beskriver vad de tycker om ens kuk, men romantiskt är inte ett av dem. Det ordet står enligt mig för det vackra, runda, fina, varma, mjuka. soråk i hans sms är ett annat tycker jag. Det måste såklart inte vara fel i sig, men romantiskt är som sagt något annat. 
  • Anonym (Lady)
    "Ser sjukt bra ut enligt varenda snubbe".

*Tyder på dåligt självförtroende att vara så beroende av mäns bedömning av utseendet. Såklart de säger, de smörar ju! Flört
    Kan inte låta bli att undra vad spegelbilden säger.

"Har träffat ca 10 män senaste året".

*Aka på desperat jakt.

"Till dig som skrev att om man själv är grov i munnen, så får man det man signalerar: man kan vara grov i munnen utan att det handlar om sex. Surprise va?"

Följt av...  "jag säger att han har en skön kuk".
    Samt, Men jag pratar inte knulla och fitta för det.'

Hmmm, hur var det nu?

Ridå.

Nej, nu har jag inte tid att skriva mer för stunden men fortsätter i eftermiddag.

En högutbildad person skriver bättre än så.
    Som exempelvis "snubbe"?
    Skriva tio med siffror i det sammanhanget?

Väldigt mycket "sjukt" och "liksom" från denna sk högutbildade person.
  • Anonym (Civilingenjör?)
    Anonym (Lady) skrev 2025-08-29 05:41:49 följande:
    "Ser sjukt bra ut enligt varenda snubbe".

*Tyder på dåligt självförtroende att vara så beroende av mäns bedömning av utseendet. Såklart de säger, de smörar ju! Flört
    Kan inte låta bli att undra vad spegelbilden säger.

"Har träffat ca 10 män senaste året".

*Aka på desperat jakt.

"Till dig som skrev att om man själv är grov i munnen, så får man det man signalerar: man kan vara grov i munnen utan att det handlar om sex. Surprise va?"

Följt av...  "jag säger att han har en skön kuk".
    Samt, Men jag pratar inte knulla och fitta för det.'

Hmmm, hur var det nu?

Ridå.

Nej, nu har jag inte tid att skriva mer för stunden men fortsätter i eftermiddag.

En högutbildad person skriver bättre än så.
    Som exempelvis "snubbe"?
    Skriva tio med siffror i det sammanhanget?

Väldigt mycket "sjukt" och "liksom" från denna sk högutbildade person.
    Jo, ganska genomskinligt, men samtidigt rätt typiskt för FL med dessa "högutbildade" som uttrycker sig som omogna tonåringar,
  • Jimmy75
    Anonym (Civilingenjör?) skrev 2025-08-29 07:56:07 följande:
    Jo, ganska genomskinligt, men samtidigt rätt typiskt för FL med dessa "högutbildade" som uttrycker sig som omogna tonåringar,
    Efter att ha vistats i närheten av socionomstudenter en hel del skulle inte det språkbruket överraska mig, alltså jag menar kombinationen av att ha gått en sådan utbildning och på samma gång kunna uttrycka sig med den typen av ordval. 
Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex