• Anonym (Livet alltså)

Medelålders och dejting, män som pratar sex

Behöver lite råd och stöd. Har träffat ca 10 män senaste året. Ser sjukt bra ut för min ålder, enligt varenda snubbe. Söker en djupt kontakt, såklart sex, nån man kan prata med om allt. Utseende och träning är viktigt, men ingen fotomodell liksom. Jag är väldigt öppen och rakt fram, utstrålar nog både självsäkerhet, sexighet och öppenhet. Men. Jag backar när män skriver ?det var så jävla skönt när du sög av mig?, ?hoppas jag får spruta i din mun igen?, ?du är så djävulskt sexig? osv, osv. Jag går inte igång på det. Han jag träffar nu säger också att han tycker att jag är så stark, har klarat allt själv sen jag blev lämnad (otrohet). Att jag är så fin, vettig och snäll.
    Men. Han kan liksom svara på ett ganska gulligt och känslomässigt sms med: ?längtar tills jag får sätta på dig igen?.

Är det röd flagg på det? Jag är sjukt oerfaren på dejting. Orolig för att mitt utseende ska vara det enda, så är en man nöjd liksom. Hur lär man sig sålla? Jag är snygg ja, men jag blir ju äldre. Och jag är verkligen inte ute efter bara sex.

Så. Vilka frågor kan man ställa för att liksom komma närmare, inte bara fysiskt?

• Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex
  • Anonym (Livet alltså)
    Jimmy75 skrev 2025-08-30 11:38:00 följande:

Men vänta nu....medan jag håller med om att språkbruket här inne säkert kan hinta om hur personen är privat och att det kanske bidrar till problemet hon tar upp här, så säger det absolut NOLL om hennes lämplighet som socionom. Hon sitter inte här i sin professionella roll och hon sitter inte här med klienter som har vänt sig till henne för hjälp. 

Man kan tycka och tänka många saker om en person och dennes beteende här på FL men det betyder inte att det speglar hur de sköter sitt professionella uppdrag.

Jag kan ta det här inlägget som exempel. Om jag hade hört ovanstående citerad text här i min yrkesroll hade jag bemött det annorlunda än svaret jag ger här. Och om det inte hade betydelse för mitt uppdrag hade jag inte bemött det alls, men här gör jag det, av just den anledningen att jag sitter här i min privata roll och då spelar mina egna åsikter större roll för mig och de får lov att komma fram. Jag försöker för all del alltid framföra dem genomtänkt och så ofta jag kan, respektfullt, men det är fortfarande mina personliga åsikter och på jobbet lämnar man dem hemma.......och jag tvivlar OERHÖRT starkt på att jag skulle vara ensam att klara av det.

Sinnessjukt gulligt att ta mig i försvar. Du har helt rätt. Jag är väldigt omtyckt i mitt arbete. Inkännande och varm. Privat kan man även släppa fram sina mindre sköna sidor.
    Det bästa med mitt jobb, är att man med åren har blivit immun mot idioter. Jag tycker till och med att det är lite roligt. Jag ser rakt igenom mobbning, hat, osäkerhet och diverse barndomstrauman. Jag vet att om man själv mår bra, så har man inget behov av att svara i trådar med en taskig agenda. Men jag ger igen, på ett mer civiliserat sätt. Mig kommer man inte åt ändå. You did good!
  • Anonym (Livet alltså)
    Anonym (Lady) skrev 2025-08-30 16:34:29 följande:
    Hade jag velat vara socionom så hade jag varit det.
    Fler funderingar?
    Eeh, nej. Att man kan bli vad man vill är bullshit. Jag kan inte bli ingenjör, för jag suger på matte. Inte SSK heller. Jag tror att du är ledsen. Otillfreds. Men du kan bättre än så här <3
  • Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-08-30 02:44:04 följande:

Du frågar hur man lär sig sålla. De sållar ut sig själva om du kommunicerar hur du vill bli bemött. En ytterligare fördel är att ni slipper drama och hjärtesorg. Om han slutar höra av sig efter att du har förklarat hur plumpa sms får dig att känna, är han ändå inget för dig.

Det finns mängder med längtande singlar som tyvärr inte har relationsförmåga, så det är inget konstigt att du kommer behöva dejta många. Om fler blir tydliga i sin återkoppling till dem, ökar chansen att några av dem tillägnar sig de färdigheter de behöver för att kunna upprätthålla en relation.

Tack! Lär mig massor av dig!
  • Anonym (Gr8te)

Allt verkar så sjukt ytligt idag! Ingen verkar bry sig om människan bakom utseendet 

• Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-08-30 02:44:04 följande:

Du frågar hur man lär sig sålla. De sållar ut sig själva om du kommunicerar hur du vill bli bemött. En ytterligare fördel är att ni slipper drama och hjärtesorg. Om han slutar höra av sig efter att du har förklarat hur plumpa sms får dig att känna, är han ändå inget för dig.

Det finns mängder med längtande singlar som tyvärr inte har relationsförmåga, så det är inget konstigt att du kommer behöva dejta många. Om fler blir tydliga i sin återkoppling till dem, ökar chansen att några av dem tillägnar sig de färdigheter de behöver för att kunna upprätthålla en relation.

Jag skrev nåt liknande som det du och en annan tidigare i tråden föreslog. Spännande att se svaret. Tack!
  • Dimisi
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-30 22:49:23 följande:
    Jag skrev nåt liknande som det du och en annan tidigare i tråden föreslog. Spännande att se svaret. Tack!
    Ja verkligen! Hoppas du uppdaterar oss.

Jag har flera gånger varit med om att en kontakt, som har känts väldigt bra och lovande, tar slut vid det här läget. Oftast blir det helt tyst, och då tänker jag att det är bra att jag fick veta att han inte klarar att möta mina känslor när de inte bara är enkla och roliga.

Om det är en väldigt osäker person, som har varit öppen med sitt behov av stöd, kan jag sträcka ut handen och hjälpa honom att våga närma sig igen. Men inte genom att låta honom hoppa över det jobbiga samtalet.

Om någon har alkoholproblem brukar det också visa sig i det här läget. Var uppmärksam på om han låter berusad när han ringer dig för att reda ut osynken i er sms-konversation. 

Det borde vara en ganska enkel och självklar sak att kunna säga typ - när jag säger xxx menar jag bara xxx och det var inte alls meningen att du skulle känna xxx.

Men det verkar vara väldigt många som inte klarar ett sådant samtal, och det är nog en stor anledning till att de inte bygger några djupare relationer. 

Nu blir jag lite nyfiken. Har den här snubben haft några längre relationer? Har han bra kontakt med sitt ex och eventuella barn?

Jag håller tummarna för att han vågar fronta dig och blir din keeper! 
  • Anonym (Livet alltså)
    Dimisi skrev 2025-08-30 23:41:47 följande:
    Ja verkligen! Hoppas du uppdaterar oss.

Jag har flera gånger varit med om att en kontakt, som har känts väldigt bra och lovande, tar slut vid det här läget. Oftast blir det helt tyst, och då tänker jag att det är bra att jag fick veta att han inte klarar att möta mina känslor när de inte bara är enkla och roliga.

Om det är en väldigt osäker person, som har varit öppen med sitt behov av stöd, kan jag sträcka ut handen och hjälpa honom att våga närma sig igen. Men inte genom att låta honom hoppa över det jobbiga samtalet.

Om någon har alkoholproblem brukar det också visa sig i det här läget. Var uppmärksam på om han låter berusad när han ringer dig för att reda ut osynken i er sms-konversation. 

Det borde vara en ganska enkel och självklar sak att kunna säga typ - när jag säger xxx menar jag bara xxx och det var inte alls meningen att du skulle känna xxx.

Men det verkar vara väldigt många som inte klarar ett sådant samtal, och det är nog en stor anledning till att de inte bygger några djupare relationer. 

Nu blir jag lite nyfiken. Har den här snubben haft några längre relationer? Har han bra kontakt med sitt ex och eventuella barn?

Jag håller tummarna för att han vågar fronta dig och blir din keeper! 
    Alltså. För det första. Hoppas att du jobbar som psykolog, eller psykoterapeut. Så mycket klokhet och medkänsla.

Ikväll skrev jag ett rätt känsligt SMS om mitt förflutna, mitt ex, och om hur vi ska tänka kring vidare kontakt. Jag avslutade det hela med något diffust snuskigt. På test. Mitt SMS var åtta gånger längre än hans svar. Som var hyfsat gulligt, men med fokus på det snuskiga jag skrev.
    Då tog jag mod till mig, och svarade då så som några i den här tråden har skrivit att de tycker att jag ska göra. Jag skrev att jag tycker att den responsen har lite för lite att göra, med resten av det jag skrev?
    Han har lagt sig nu, så jag inväntar med spänning hans svar imorgon. Så jävla bra idé. Om han går igång och blir defensiv, då vet jag ju redan. Tack alla ni som fattar att jag är en helt vanlig morsa i detta, som vill våga att hitta kärlek igen. Efter långvarig otrohet bakom min rygg.
  • Jimmy75
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-30 22:38:33 följande:
    Sinnessjukt gulligt att ta mig i försvar. Du har helt rätt. Jag är väldigt omtyckt i mitt arbete. Inkännande och varm. Privat kan man även släppa fram sina mindre sköna sidor.
    Det bästa med mitt jobb, är att man med åren har blivit immun mot idioter. Jag tycker till och med att det är lite roligt. Jag ser rakt igenom mobbning, hat, osäkerhet och diverse barndomstrauman. Jag vet att om man själv mår bra, så har man inget behov av att svara i trådar med en taskig agenda. Men jag ger igen, på ett mer civiliserat sätt. Mig kommer man inte åt ändå. You did good!

Det tror jag du klarar utmärkt själv, försvara dig menar jag. Tycker bara det är så trist med onödiga påhopp och att människor är så snabba att döma och tro de vet en massa om någon annan baserat på saker som skrivs här.

Människor är olika i olika sammanhang helt enkelt. Hur en person skriver här behöver inte betyda ett smack om dem.

• Jimmy75
    Anonym (Livet alltså) skrev 2025-08-31 00:16:40 följande:
    Alltså. För det första. Hoppas att du jobbar som psykolog, eller psykoterapeut. Så mycket klokhet och medkänsla.

Ikväll skrev jag ett rätt känsligt SMS om mitt förflutna, mitt ex, och om hur vi ska tänka kring vidare kontakt. Jag avslutade det hela med något diffust snuskigt. På test. Mitt SMS var åtta gånger längre än hans svar. Som var hyfsat gulligt, men med fokus på det snuskiga jag skrev.
    Då tog jag mod till mig, och svarade då så som några i den här tråden har skrivit att de tycker att jag ska göra. Jag skrev att jag tycker att den responsen har lite för lite att göra, med resten av det jag skrev?
    Han har lagt sig nu, så jag inväntar med spänning hans svar imorgon. Så jävla bra idé. Om han går igång och blir defensiv, då vet jag ju redan. Tack alla ni som fattar att jag är en helt vanlig morsa i detta, som vill våga att hitta kärlek igen. Efter långvarig otrohet bakom min rygg.
    Starkt jobbat! Håller tummarna för att det går bra. Oavsett vilket så är du en vinnare som vågade säga till.
  • Anonym (Livet alltså)
    Jimmy75 skrev 2025-08-31 01:02:20 följande:
    Starkt jobbat! Håller tummarna för att det går bra. Oavsett vilket så är du en vinnare som vågade säga till.
    Jag uppdaterar. Lovar. Den här tråden gav mig precis vad jag behövde. Du är underbar! Tack.
Svar på tråden Medelålders och dejting, män som pratar sex