• Anonym (S.M)

Radhus eller villa i Stockholm med budget på 4 miljoner – möjligt

Hej!

Jag funderar på husköp i Stockholm och skulle gärna vilja höra era erfarenheter. Jag har totalt en budget på ca 4 miljoner kronor (en kombination av kontantinsats och bolån) och undrar om det är realistiskt att köpa ett radhus inom Stockholm med denna budget. Är det överhuvudtaget möjligt att hitta en villa i Stockholmsområdet för runt 4 miljoner, eller är det i praktiken uteslutet ? Jag vore väldigt tacksam för tips om områden/stadsdelar där man faktiskt kan hitta radhus för denna summa, och om ni själva har erfarenhet av liknande köp.

• Svar på tråden Radhus eller villa i Stockholm med budget på 4 miljoner – möjligt
  • Alessia

Tror att det blir svårt att hitta hus/ radhus med äganderätt för den summan. Däremot finns det tydligen en hel del radhusbostadsrätter med insats runt 4 miljoner och avgift på mellan fem och åtta, nio tusen. Ett par som jag känner fick båda jobb i Huddinge och säljpriset för deras villa här i södra Sverige blev insatsen för bostadsrättsradhuset i Huddinge. De tyckte båda att det var ett nerköp, men jobben var intressanta!

• Anonym (Hn)
    Anonym (S.M) skrev 2025-08-27 21:02:24 följande:
    Radhus eller villa i Stockholm med budget på 4 miljoner ? möjligt

Hej!

Jag funderar på husköp i Stockholm och skulle gärna vilja höra era erfarenheter. Jag har totalt en budget på ca 4 miljoner kronor (en kombination av kontantinsats och bolån) och undrar om det är realistiskt att köpa ett radhus inom Stockholm med denna budget. Är det överhuvudtaget möjligt att hitta en villa i Stockholmsområdet för runt 4 miljoner, eller är det i praktiken uteslutet ? Jag vore väldigt tacksam för tips om områden/stadsdelar där man faktiskt kan hitta radhus för denna summa, och om ni själva har erfarenhet av liknande köp.

Kolla hemnet
  • Anonym (08)

Ja, men en bra bit ut i Stockholms Län.

Villa eller bostadsrätts-radhus.

Det finns 200 sådana objekt på Hemnet för Stockholms Län med ett utropspris på max 3 miljoner och minst fyra rum - sedan får du tänka budgivning på det.

Upplands-Väsby

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-prastgardsmarken-prasthagen-upplands-vasby-kommun-kaplanvagen-92-21579569

Nynäshamn

www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-osmo-nynashamns-kommun-egnahemsvagen-2-21596308

Järfälla

www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-staket-jarfalla-kommun-stakshojden-74-21575754

• Anonym (F)

Oklart vad du menar med Stockholm. Men kolla på hemnet, filtrera med kommuner, boendetyp och högsta pris.

• Anonym (PP)

Köp en tomt, bygg ett älvsbyhus.

• Fliselisan

Har du kollat Tullinge/Tumba? Ett radhus i sämre skick kan du kanske få för max 4 miljoner där.

Annars sök på Hemnet. Är ju bara att välja Stockholms län, filtrera på radhus/hus och sen sortera efter lägsta pris så ser du?.

• Anonym (Haninge)

I Haninge till exempel finns en del både i Vega och Vendelsö som är trevligt. små villor samt okej stora radhus (5 rum) med äganderätt

Svar på tråden Radhus eller villa i Stockholm med budget på 4 miljoner – möjligt