Hur många kläder äger ni?
Menar då till antalet och inte hur många lådor. Skriv gärna hur gamla ni är också och kön
Jag räknade mina igår och kom fram till 147 stycken
Jag är 21 år och kvinna
Menar då till antalet och inte hur många lådor. Skriv gärna hur gamla ni är också och kön
Jag är 21 år och kvinna
Måste vara närmare 400 plagg ... enbart mina klänningar uppgår till 143 stycken....
Kvinna 47 år...
Hade verkligen ingen aning men med en snabb uppskattning av en låda x antalet lådor och klädstången så gissar jag på 200 plagg, kanske mer. Rensade lite för ett tag sedan men vill rensa ut mycket mer. Det mesta passar storleksmässigt men det är många plagg jag aldrig väljer som mest är i vägen.
Är 40+
Jag är 21 år och kvinna
Måste vara närmare 400 plagg ... enbart mina klänningar uppgår till 143 stycken....
Kvinna 47 år...
Svårt att uppskatta men har inte jättemycket kläder, 50+ och kvinna.
7 jeans, 1 byxa, 10-15 tröjor och kanske 10 t-shirt.
Ingen aning, det bygger på över åren om man har plats, och det har vi.
Jag har ett stort klädskåp med 4 hyllor till BH, linnen, strumpor, trosor, toppar och träningskläder, sex fulla 60-garderober och en ställning med festklänningar + en byrå med finskor och småväskor på vinden + att det ständigt ligger ett par högar av mina kläder i gästrummet om det inte är bebott.
Men det är roligt att ha att välja på, jag använder mig av många olika stilar från biker chick till Ascot lady till preppy, business eller boho, så det kräver sitt utymmer.
Fler än jag orkar räkna!
Ca 15 plagg totalt (exklusive underkläder), 2 par skor. Har inte köpt kläder på typ 1 år.
Är kvinna, 33 år.
Vet inte, ej räknat. Tror jag har ca 10 par byxor, de flesta jeans i pastellfärger.
Gissar på nåt liknande med klänningar. Har även en del playsuits, några shorts, strumpbyxor och många blusar. Nästan samtliga plagg är typiskt feminina, både i färg, modell och passform.
15 klänningar. Detta är väl rätt lagom? Någon nämnde 143 stycken. Gissar att dessa inhandlats under många år kanske? Jag började köpa klänningar först för två år sen.
Tänker du antalet plagg allt som allt som man kan ha på kroppen?
Även de som inte använts på flera år?
15 klänningar. Detta är väl rätt lagom? Någon nämnde 143 stycken. Gissar att dessa inhandlats under många år kanske? Jag började köpa klänningar först för två år sen.
Ingen aning hur många klädesplagg jag har! Men jag har funderat lite över hur mycket som är rimligt faktiskt. Jag har tänkt läsa denna rapporten om detta, tydligen säger den att man normalt sett behöver 85 plagg (enligt media).
hotorcool.org/wp-content/uploads/2022/12/Hot_or_Cool_1_5_fashion_report_.pdf
Däremot rensade jag lite nu inför hösten och räknade för skojs skull hur många plagg jag rensade bort. Det var 47 st och det kändes verkligen inte som att det var så många förrän jag räknade. Blev förvånad.