Inlägg från: Anonym (F U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F U)

Gaza

Var inte Familjeliv klara med den här typen av nazi-trådar?

• Anonym (F U)

Det här kommer att sluta med ännu ett politikermord.

• Anonym (F U)

Vi får väl se om samhället hinner samla sig innan dess ...

• Anonym (F U)
    AndreaBD skrev 2025-09-10 10:51:33 följande:
    Tror du det låg utländska aktörer bakom Palmemordet också? 
    Jag tror att så länge som dessa krafter får flytta fram gränserna, bit för bit, utan att samhället sätter stopp så närmar vi oss ytterligare ett politikermord.

Vi har en lag mot samröre med terrorgrupp. Vi har en lag mot hets mot folkgrupp. Vi har en lag mot uppvigling. Vi har mängder med lagar.

Ändå ser det ut så här på våra gator.

Människorna ifråga har alltså i praktiken en nazistuniform på sig där de står på gatan och skanderar sina slagord.

Med skillnaden att hade det varit ett hakkors och inte Hamas-symboler och texten "Al-Qassam Brigaderna" på pannbandet så hade tanten hanterats av rättsväsendet.
  • Anonym (F U)
    Rataxes skrev 2025-09-10 13:00:10 följande:
    Al-Qassam-bandanas, alltså ham-ass militanta gren. Som att gå med en SS-uniform ungefär.
    Det är precis som att gå med en SS-uniform. Det bara straffas inte i Sverige idag.

Hade det varit 1945 så hade aktivisterna stått där med hakkors-bindlar på armen och en banderoll som sade "Death, Death to the RAF" och protesterat mot det brittiska folkmordet på tyska barn.

Sedan hade samma tyskar skickat en V1-raket i huvudet på dem.
  • Anonym (F U)
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-14 10:26:34 följande:
    . Jag är inte antisemit ...
    Du kanske inte känner dig som en antisemit men du använder antisemitiska uttryck. 

Var det av misstag är det inte mer än att du skrotar den här anonyma signaturen och istället skriver under en annan.
  • Anonym (F U)
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-14 14:48:05 följande:
    Definitionen på antisemitism är inte att vara emot Israels folkmord och annektering av andra folks landområden. 
    En av definitionerna av antisemitism är att likställa Israel med nazi-Tyskland. Alltså precis det du gör i din signatur. 

Du kanske var okunnig om detta innan men nu vet du om det.

Och du bryr dig inte, vad det verkar.

Det säger något om dig.
  • Anonym (F U)
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-14 16:32:57 följande:
    Det är en efterkonstruktion och ett retoriskt knep, genom att likställa antisemitism med kritik mot Israel kväser man opposition utan att behöva bemöta i sakfrågan. 
    Den definitionen av antisemitism togs fram för över 20 år sedan så det är ingen efterhandskonstruktion för någonting. Starten på det världsomfattande arbetet var faktiskt Göran Persson, dåvarande statsminister.
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-14 16:32:57 följande:
    Nej, jag bryr mig inte om det. .  

Nätet är stort och det finns alla sorts människor men det är ändå ... omtumlande(?) ... att stöta på en person som så öppet erkänner att h*n inte bryr sig om att h*n använder och sprider antisemitiska symboler

Logiskt så vet jag ju att ni finns men när det blir så in your face så blir det ändå som en overklighetskänsla över det.
  • Anonym (F U)
    OlleSQ skrev 2025-09-16 11:01:01 följande:

Så har de antijudiska demonstranterna visat vad de går för och protesterat vid Judiska skolan. Den har förstås inget med Israel att göra utan är en skola för svenska judar och det handlar om skolbarn. 

Ingen är dock förvånad när vi ser vad som skrivs i den här tråden. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ey6e0l/protester-vid-judiska-skolan-far-politiker-att-rasa

Som sagt, gräns efter gräns passeras så länge samhället inte sätter stopp.
Svar på tråden Gaza