• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-08-28 18:54:29 följande:

Spammades det inte nog i trådarna som stängdes.

Nu är alla medvetna om att Israel svälter oskyldiga människor i Gaza. Jag tycker att det är fruktansvärt att ingeting görs för att stoppa det. Våra högerpolitiker är medskyldiga eftersom de stödjer Israel och stoppade hjälpen till UNRWA. 
  • Anonym (Antiextremist)

Varför tillåter världen det här?

"

?Gaza är vid bristningsgränsen. Desperationen är skyhög ? jag såg det med egna ögon?, säger WFP:s chef Cindy McCain i ett uttalande efter besök i Khan Yunis och Dayr al-Balah.

McCain beskriver möten med palestinska barn som var ?oigenkännliga? jämfört med foton från innan kriget.

?Jag träffade svältande barn som behandlades för svår undernäring och såg bilder tagna när de var friska. I dag är barnen oigenkännliga?, säger hon.

I uttalandet uppmanar hon Israel att omedelbart släppa in mer humanitärt bistånd och tillåta fler stationer för matutdelning, skriver AFP."

• Anonym (Anonym)

Tja TS

Oroa dig inte, det är bra att våra politiker visar sina sanna ansikten så hela världen ser det.

Israel har skämt ut sig totalt och det är bra att USA samt västvärlden står på deras sida och skämmer ut sig. 

Jag sover gott om natten över att situationen är som den är.

TS du är inte ensam, tappa inte hoppet. Låt dem få ruttna i sina egna handlingar, sedan kan de få vara med på Eurovision och dessutom vinna och skapa avsmak i munnen på folk.

• Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-08-28 15:05:49 följande:
    Gaza Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
    Bevisligen är människovärdet inte universellt, i så fall hade vi sett protester världen över när 85.000 barn svalt ihjäl i Irans och Saudiarabiens proxykrig i Jemen i början av 2020-talet. Liv som inte hotas av antingen amerikanska eller israeliska vapen verkar vara ointressanta för vänsterns professionella demonstranter.

Frågan är om det finns något bättre sätt att befria Gaza från terrorsekten Hamas?
  • Anonym (F U)

Var inte Familjeliv klara med den här typen av nazi-trådar?

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-08-28 21:40:29 följande:

Var inte Familjeliv klara med den här typen av nazi-trådar?

Att vara mot att oskyldiga människor dödas i Gaza är inte nazism. Nazism är en specifik politisk ideologi, som historiskt är förknippad med och kännetecknas av extrem nationalism, rasism, totalitärt styre och förakt för mänskliga rättigheter. Med andra ord är jag precis tvärtom, jag är mot allt det där. Nazism innefattar inte alls ett moraliskt ställningstagande mot dödandet av oskyldiga. Det är alltså helt rimligt och normalt att motsätta sig att oskyldiga dödas och detta har absolut inget med nazism att göra. 

Det är typisk sionistisk propaganda att påstå att det är nazism att vara EMOT att oskyldiga människor mördas systematiskt. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-28 21:20:24 följande:

Tja TS

Oroa dig inte, det är bra att våra politiker visar sina sanna ansikten så hela världen ser det.

Israel har skämt ut sig totalt och det är bra att USA samt västvärlden står på deras sida och skämmer ut sig. 

Jag sover gott om natten över att situationen är som den är.

TS du är inte ensam, tappa inte hoppet. Låt dem få ruttna i sina egna handlingar, sedan kan de få vara med på Eurovision och dessutom vinna och skapa avsmak i munnen på folk.

Visst är det så men det är hjärtskärande att se stackars barn svältas ihjäl. Det är för mig ofattbart att våra politiker stödjer Israel.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-08-28 21:55:02 följande:
    Visst är det så men det är hjärtskärande att se stackars barn svältas ihjäl. Det är för mig ofattbart att våra politiker stödjer Israel.
    Idag har de dödat 61 personer i gaza. Häng med i matchen. 

Jag tycker det är kul att de stödjer detta. Att USA stödjer detta. Kul att se hur de skämmer ut sig dagligen. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-08-28 21:34:50 följande:
    Bevisligen är människovärdet inte universellt, i så fall hade vi sett protester världen över när 85.000 barn svalt ihjäl i Irans och Saudiarabiens proxykrig i Jemen i början av 2020-talet. Liv som inte hotas av antingen amerikanska eller israeliska vapen verkar vara ointressanta för vänsterns professionella demonstranter.

Frågan är om det finns något bättre sätt att befria Gaza från terrorsekten Hamas?
    Bevisligen är Israel på alla sätt värre än Iran. Att systematiskt mörda barn, svälta civila, mörda journalister och ambulansarbetare är planerade krigsbrott och follmord. Allt detta sker för att sionisterna vill ta över palestiniernas land. 
Svar på tråden Gaza