Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-06 10:52:28 följande:
    Det är sjukt att du försöker hävda att barnen inte svälter i Gaza specoellt mot bakgrund av aktuell och överväldigande dokumentation. Det är djupt omoraliskt. Flera stora respektabla hjälporganisationer tex IPC, Rädda Barnen, UNICEF och Läkare utan gränser, rapporterar om massvält och akut undernäring bland barn i Gaza. Tycker du att de ljuger och i så fall varför skulle de ljuga? Tusentals videobevis på magra barn och hungriga människor är enligt sionister fejk och de är skådespelare? Israelsvänners försök  att manipulera sanningen är löjliga när man har så oerhört mycket bevis.

Rapporter vittnar om barn som gråter sig till sömns av hunger, familjer som tvingas ge sina barn djurfoder och löv för att försöka hålla dem vid liv, och en akutsituation där vårdpersonal allt oftare möter undernärda spädbarn och gravida kvinnor. Flera rapporter från hjälporganisationer och humanitära aktörer beskriver situationen som desperat, där tillgången till mat, vatten och sjukvård är mycket begränsad på grund av israels blockader och att nödhjälp hindras från att nå fram.

Att förneka eller bagatellisera detta lidande innebär inte bara att blunda för verklighetens konsekvenser, utan också att legitimera ett folkmord. Många israelvänner gör det. 

Så, det är alltså inte bara faktamässigt felaktigt vad du och andra israelvänner påstår utan också etiskt och moraliskt oacceptabelt, att hävda att barnen i Gaza inte svälter. De humanitära konsekvenserna för barnen är katastrofala, och det finns ett mycket brett internationellt samförstånd kring hur allvarlig situationen är.

Läkare utan gränser och IPC som är på plats vittnar om svälte
    Sjukt att du kan tycka att välgödda barn i gaza inte är fint.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-09-06 10:27:11 följande:
    Och de gazabarn i filmen som ser undernärda ut, tycker du också det är fint?
    Tyckte de såg ganska vanligt närda ut.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-09-07 12:44:20 följande:
    Sjukt att du kan tycka att undernärda barn i Gaza är fint.
    Var har jag påstått det? Du blandar nog ihop mig med din egen fantasi.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 18:37:23 följande:
    Att, som du gör, förneka att svälten i Gaza existerar, trots överväldigande bevis och vittnesmål om döende och undernärda barn, innebär i praktiken att man blundar för barns lidande. Det är en passiv acceptans, gillande eller tyst medverkan till att dessa barn fortsätter att svälta.

Det är ett mycket starkt moraliskt ställningstagande att inte erkänna svälten och därmed indirekt acceptera svältande barns lidande och död, vilket kan tolkas som att man finner det "fint" eller i alla fall accepterar att barnen svälter utan att göra något för att förhindra det.
    Dumheter. Plus att falskt säga jag påstått 'tycka att undernärda barn i Gaza är fint' är ohederligt. Men man ser ju vilka ni är som påstår det, forväntar mig inget hederligt av er.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 19:25:08 följande:

Det är inte hederligt att påstå att svälten inte finns i Gaza

Var har jag påstått det? Du blandar nog ihop mig med din egen fantasi.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 20:33:07 följande:
    Det är inget påstående att svälten inte finns i Gaza. Bara i din fantasi med andra ord!
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 22:15:04 följande:
    Vad bra. Visste att du innerst inne vet att det råder svält i Gaza.
    Och det sa jag ju inte heller. Du vet inte vad jag vet  eller inte. 
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-09-07 22:20:40 följande:
    Du påstod det på samma sida som Anonym (antiextremist) påstod att välgödda barn i Gaza inte är fint. Du blandar nog ihop hen med din egen fantasi.
    Nej du har fel.
Svar på tråden Gaza