Anonym (Om gisslan släpps) skrev 2025-10-07 16:27:53 följande:
Du läser in saker i mitt inlägg som jag aldrig skrivit. Jag förnekar inga fakta, men sanningen är att befolkningsökningen leder till mer fattigdom och att extremister får stöd, och bidrar till att det blir våld. Det blir helt enkelt en kamp om resurserna. . Försörjningsproblemen vore lättare att lösa med en demografi av annat slag.Det är en sanning att det var extremisterna i Hamas som anföll för idag exakt 2 år sedan.
Jag har inte i ett enda inlägg förespråkat något dödande, och jag är personligen pacifist, och ansökte själv om vapenfri placering, och fick den godkänd. Jag bär inte vapen, och även om jag var Israel skulle jag ansöka om vapenfri tjänst..
Likaså ligger befolkningsökningen i mena-länderna också delvis bakom migrationstrycket på Europa . För att ta ett exempel har Somalias befolkning nästan 10-dubblats sedan 1950, med en nativitet på ca 6,0. Khadaffi ( som jag tycker det var fel att störta) sa att Europa kommer att invaderas, inte med stridsvagnar utan med barnvagnar,
Jag läste det du har skrivit. Dina åsikter är tungt rasistiska och jag förklarade i min förra kommentar varför. Att selektivt fokusera enbart på födslar medan man ignorerar dödsfall pga folkmordet och etnisk rensning, avslöjar att argumentet inte handlar om demografi utan om något annat. Fascism! Palestinas naturresurser roffas av Israel och det, tillsammans med folkmordet är det största problemet. Inte att det föds för många barn.
Palestinas har ganska rika naturresurser men Israel stjäl Palestinas naturresurser. Israel kontrollerar många av Palestinas grundvattenreserver och den mesta tillgängliga vattenmängden går till israeliska fanatiska bosättare, medan palestinska källor ofta torrläggs och förstörs. Israels gränser och murar är dragna så att viktiga naturresurser hamnar på israelskt kontrollerad mark, vilket inkluderar borrningar efter olja och gas i områden nära eller på palestinskt territorium. Enligt Osloavtalet från 1993 ska naturresurser utvinnas i samråd och vinster delas, men så sker inte i praktiken. Palestinska områden förlorar enligt Världsbanken årligen flera miljarder dollar i potentiella intäkter pga israels rofferi. Israel har även tillåtit utvinning av naturresurser som gasfyndigheter utanför Gazas kust, trots att dessa tillhör palestinierna och skulle kunna utgöra en viktig ekonomisk grund för en palestinsk stat. Den israeliska politiken kring dessa resurser brytervmot internationell rätt, såsom Haagkonventionen och Genèvekonventionen, och anses av palestinska företrädare vara en form av aggression och orättvis.
Att du sedan svamlar om att Europa invaderas är en välbekant rasistisk ramsa som pacifister avskyr.