Granne ställer sig på min parkeringsplats
Jag hyr ett litet hus, med tillhörande parkeringsplats på tomten. FÖRVISSO använder jag inte parkeringsplatsen själv då jag inte har bil, men jag har andra som använder/vill använda den, besökare och så.
Nu senaste månaden har min granne börjat använda min parkeringsplats. Eller kanske rättare sagt, min grannes besökare. Det verkar vara vuxna barn och kanske en särbo? Några av bilarna står i några timmar, i alla fall en står över natten några gånger i veckan.
Två gånger har jag gått över för att be honom/dem flytta bilen som stod på min parkeringsplats då jag själv skulle få bilburet besök. Ena gången var ingen hemma/öppnade inte, andra gången så "kan inte, drukit öl".
Jag har även påtalat för hyresvärden att det sker, men fick bara lite lamt "det får vi kanske prata med honom om" och sen inget mer.
Vad kan jag göra? Gubben bara tar för givet att det är ok att använda min parkeringsplats, på "min" tomt, för att jag inte har bil själv. Hade han frågat från början så kanske jag hade vait ok med att han/hans besök lånar platsen, men nu känns det fel.