Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Granne ställer sig på min parkeringsplats

Har du tydligt sagt åt grannen att om han frågar snällt kan hans besökare ibland kanske få använda platsen, men att normalläget är nej, ingen får stå där? 

Om så är fallet, vad säger han när du påmint om detta och hotat med att få bilen bortdragen? 

• Anonym (H)
    Anonym (lätt irriterad) skrev 2025-08-30 16:44:06 följande:
    Nej, jag har faktiskt inte växlat ett ord med grannen före jag bad dem flytta bilen.
    Men berätta för grannen vad som gäller, tidigare boende kanske tillät detta och grannen vet inte att ni hyr den och vill ha platsen tillgänglig för era besökare. 
  • Anonym (H)
    Virriga Vera skrev 2025-09-02 14:38:31 följande:
    Det spelar väl ingen roll hur ofta eller sällan det händer. Man ställer inte bilar/cyklar/mopeder eller what ever på andras tomt utan att få ett ok.
    Stämmer, men för trögfattade grannar kan man påpeka detta i klartext innan man börjar kånka betongblock och stora blomkrukor. Verkar ju som den enklaste lösningen. 
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2025-09-02 16:46:57 följande:
    Stämmer, men för trögfattade grannar kan man påpeka detta i klartext innan man börjar kånka betongblock och stora blomkrukor. Verkar ju som den enklaste lösningen. 
    Fick en gång förklara för en granne att hon inte fick hugga ner träd i min trädgård. Hon var inte helt klar i huvudet och behövde denna förklaring, kan ju hända att även TS granne är lite speciell. 
  • Anonym (H)
    Virriga Vera skrev 2025-09-03 09:31:19 följande:
    I vissa lägen så måste man vara svartvit för att folk ska förstå. Gränslösa grannar t.ex.
    Och det är en svart-vit situation, TS hyr denna plats, ingen annan har rätt till den. Så utgångspunkten och normalläget är nej, grannen får inte stå där. Sen kan grannen fråga och TS kan säga ja ibland, om TS vill. Inte tvärtom som det är nu, TS får säga till om att använda sin egen plats. 
Svar på tråden Granne ställer sig på min parkeringsplats