Inlägg från: Anonym (Gott om jobb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gott om jobb)

Vuxen hemmaboende

Det finns jobb om man vill, så trött på dessa söndercurlade ungdommar. 
    Förstår inte ni föräldrar att ni förstör för dom?
    Har ungdomar som kommer till jobbet och börjar med att fråga om dom kan få flextid för dom är så morgontrötta. Sen börjar dom löneförhandla innan dom ens gör ett fullt dagsjobb. 

• Anonym (Gott om jobb)
    Anonym (sam) skrev 2025-09-02 08:08:40 följande:
    Hade du några tips på mer ambitiös jobbsökning eller? Jag är uppriktigt intresserad!

Min son har sökt mängder av jobb, men får bara autosvar tillbaka, att han ej passar för tjänsten. Alltifrån enkla jobb på ICA, IKEA, MAX, OKQ8. För ett lagerjobb på IKEA fick han fylla i ett 40 min personlighetstest, och sedan svaret att han inte passade för tjänsten.

Och det är ju enligt dig såna "random ansökningar", alltså att han söker jobb som ligger ute på olika jobbsiter. 

Om du har förslag på detta mer ambitiösa jobbsökande så får du gärna skriva. 
    Allt hänger ju på HUR man söker, säger du. Berätta då HUR man gör!!
    Nu vet vi ju inte hur han skriver/ uttrycker sig men uppenbarligen inte på rätt vis om till och med MAX dissar honom. Sämsta jag tycker är när det kommer in ansökningar där största intresset är gaming. Då vill man veta mer om personen. Detta då många lanar om nätterna och kommer trötta och hängiga till jobbet. 
    En person som inte har körkort är oxo en varningsflagga. Tyder på icke så självständig person utan är beroende av att andra transporterar dom (kanske inte mitt i storstaden men i vanliga städer.)

Bra egenskaper. 
    En fysiskt aktiv person som har driv och vilja. Gärna varit aktiv i föreningslivet. Det tyder på moral och engagemang.
  • Anonym (Gott om jobb)
    Anonym (sam) skrev 2025-09-02 08:42:36 följande:
    Så en 18-19-åring utan körkort ses som varningsflagga. Vet du hur dyrt det är att ta körkort idag? Få unga har råd med det utan ekonomiskt stöd från föräldrarna (fast det är ju curling så det ska man ju inte göra). Även tidskrävande mitt under sista året på gymnasiet med högt tempo.

Men ja, om det är sånt de sorteras bort på så är det ju inte så konstigt. 

Vad gäller ansökningarna min son skickat in så verkar de inte ens ha lästs av en person, utan sorterats redan i mailkorgen av nån AI-tjänst. 
    En 18-19 åring borde ha någon typ av erfarenhet som sommarjobb eller annan projektanställning, många kommuner erbjuder sommarjobb till ungdommar 15-18år 3 veckor /sommar. Har man inte hoppat på dessa så försök till arbete så har man sämre förutsättningar då man ionte klassas som engagerad, sen tycker jag att snyftkortet att körkort kostar pengar är lite löjligt. Sommarjobb och skippa energidrycker så har du pengar till körkort, även här ett eget val man gör. 

Det är nog så att ditt barn är för curlat och du inser inte vilken björntjänst du gjort/gör genom att inte ställa några krav. 

Finns även volontärjobb på ex erikshjälpen m.m. som ger indikationer på att en ungdom är någon att satsa på i arbetslivet. 

Den bistra sanningen är att det finns så många söndercurlade ungdommar idag att man hällre väljer en 55+ att anställa.
Svar på tråden Vuxen hemmaboende