Vuxen hemmaboende
Då har mitt äldsta barn tagit studenten, sommarjobbat och nu.... jobbar nån dag i veckan pga har inte mer jobb än så. Vi andra vuxna i familjen jobbar skift/dagtid 100%. Vad anser ni att den unge vuxna ska bidra med hemma?
Vi får till svar -får se vad jag hinner om jag ens klivit upp innan ni är hemma från jobbet.
Det Vi ber om är typ köra en tvätt, plocka ur diskmaskinen osv.
Betalar förstås inget hemma då hen inte ens får ihop till sina egna utgifter för tillfället
Men för mig som är född på 70-talet så var det vanligt att bo hemma nåt år efter gymnasiet, jobba lite, betala lite mer efter hand, eller passa på och spara inför eget boende.
Vad är det som är så bråttom?
Men åter till din fråga, att göra lite mer hemma när man inte har nån annan sysselsättning är väl rimligt. Min son som är i samma situation som din sköter hemmet, hela köket med disk, sopor, lagar mat några ggr per vecka. Och tvättar när det behövs (några ggr per vecka). Han söker jobb, har planer för studier, tränar, sköter sig. Det är inte bråttom att han ska ut ur huset och stå på egna ben. Herregud, livet är långt, världen är komplex, man kan väl få lite tid på sig??