Nära skilsmässa
Jag trodde aldrig jag skulle vara den som har två små barn och känner mig nära skilsmässa.
Jag och min man har haft det tufft konstant i över en månad nu. Mycket bråk (oftast utan barn i närheten). Vi har haft bråk förr med men ändå alltid haft det mer bra än dåligt. Nu är det som vi båda är på spänn och blir mer sura på mindre saker än vad vi borde. Båda blir lätt triggade och det blir lätt tjafs. Något som borde bli en liten grej blir en stor grej. Ingen mår bra av det och egentligen vill vi båda att det ska fungera för barnen. Så viljan finns men känns mörkt. Jag har svårt att acceptera det här. Och matas av sociala medier av hur lyckliga alla är. Känner att vi misslyckas och jag vill inte att det ska ta slut. Sexlivet har i princip varit obefintligt i flera månader och jag är mer för att vi borde ha det, det gör oss närmre medan han tycker vi ska vara på en bättre plats innan vi har det igen. Jag ser det tvärtom att det borde göra oss närmre lättare.
Vet inte vad jag vill med det här mer än att jag undrar om någon varit i en liknande situation? Vad gör man??