Inlägg från: Anonym (Sparrisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sparrisen)

Olagligt råd

Hej
    Gick till en kvinnlig psykolog i Lund för flera år sedan. När jag sa att jag aldrig hade haft sex med en kvinna sa hon att jag måste få professionell hjälp. Vad kan hon menat med det? Menade hon att åka till Köpenhamn? Eller vad tror ni? Vad är alternativet?

• Svar på tråden Olagligt råd
  • Anonym (Sparrisen)

Vet inte vem ni babblar om? Det är väl med troll som med reklamshittification något man får stå ut med.

• Anonym (Sparrisen)

Det här var för flera år sedan och det ordnade sig. Det var på den tiden (SD) fortfarande var paria politiskt men i efterhand har jag förstått att hon sympatiserade med dem. Dessutom verkade hon inspirerad av Dr Phil. Senare psykologer hade !hjärtat till vänster! politiskt. De skulle aldrig föreslagit något sådant. Alla verkar tro att kvinnliga psykologer inte är till höger politiskt, men tänk om några är det?
    När jag berättat om det här säger en del ?varför bytte du inte psykolog?? Men det är inte så lätt när man är väldigt deprimerad och utlämnad åt Regionens väl och ve. I början fick jag piller som gjorde att jag sov hela dagarna.
    Idag pratas det så mycket om KBT. Hur hade det hjälpt mig?

• Anonym (Sparrisen)
    Lynx123 skrev 2025-08-31 15:57:08 följande:

Din psykolog menar att du behöver hjälp med ditt sätt att tänka, inte att du ska våldföra dig på kvinnor.

Det visade sig senare att jag blev diagnosticerad med en mildare form av autism. Den yttrade sig så att jag inte intuitivt kunde uppfatta maktrelationer. Jag skulle kunna gå in till kungen och inte förstå att det inte gick för sig. För jag förstod inte att en viss person kan ha högre status än någon annan. Någon kanske tycker att det gör mig till en jättefin människa. Men det är ett extremt stort socialt problem och relationen mellan en man och kvinna sker i ett socialt sammanhang. När hon lärde mig mera om makt förstod jag spelets regler eller Manus som hon kallade det. Det handlade inte om mitt sätt att tänka utan om hur kollektivet såg på oss.
  • Anonym (Sparrisen)
    Anonym (Jasmine) skrev 2025-08-31 15:35:43 följande:

Självklart pratar din psykolog INTE om prostitution. 

Din psykolog menar givetvis att du behöver hjälp för att ta dig ur dina svårigheter som gör att du inte hittat en kvinna. Dvs terapi av olika slag för att komma vidare i livet och läka vad du än har varit med om. 

Jag kom ur det till slut men det var inte hon som hjälpte mig utan en äldre manlig kompis som blev en mentor. Jag var en väldigt känslig person och när den känsligheten hade trubbats av ordentligt så fungerade jag mycket bättre. Som man inbillar man sig att känslighet är en tillgång i en relation med en kvinna men det är det inte, åtminstone inte när man är yngre. Män blir avvisade det blir inte kvinnor. Senare i livet skulle känslighet vara det men då är det borta och mannen har blivit en manipulatör. Många män blir cyniker och många kvinnor bittra. Det är väl därför många separationer sker. En konsekvens av att vara enda barnet. En kille med systrar har det så enormt mycket lättare. Vi upprepar våra syskonrelationer. På gott och ont.
    Fast glöm inte att vi är individer och inte sociala kategorier.

Svar på tråden Olagligt råd