• Anonym (r)

Stort problem. Vi kan inte få barn

Livmodertransplantation? Äggdonation? Adoption?

Ni måste kunna kommunicera så jag säger parterapi först. Att "få nöja sig med ett" är... Det finns aldrig några garantier på barn oavsett vem som som har problem som försvårar en graviditet. 

• Anonym (r)
    Atmosfaer skrev 2025-08-31 16:44:57 följande:
    Jo men jag tror du förstår endå vart jag vill komma. Adoption går inte det tar väldigt lång tid. Livmoderstransplantation går inte heller då de möjligheterna har vi inte.

För mig låter ett sånt tänk väldigt bortskämt, ja. Att vilja ha fler barn är en sak, att redan innan det första prata om att nöja sig är en annan.

Tar lång tid som i att ni är för gamla? Varför inte transplantation? 

• Anonym (r)

De flesta sätten att få barn på ses inte ner på idag förutom surrogatmödraskap där det finns mycket tveksamma faktorer om det sker utomlands.

• Anonym (r)
    Anonym (Mamman) skrev 2025-09-01 08:33:15 följande:

Jag förstår din frustration och dina känslor.
    Att bli bemött som att man är girig för att man redan innan man blivit förälder känner en sorg över att man "bara" kommer att få ett barn tycker jag är illa.
    Särskilt i ett forum och särskilt när du skriver för att du behöver stöd och förståelse.

*Lång text som inte är relevant för vad jag skrev*

Om du tror dig förstå hur andra menar och hur dina helt andra situationer skulle ge samma svar.... Rikta då inlägget till den det berör. Eller inte med tanke på hur fel du har i dina gissningar. Trist. Nu tänker jag inte gå in på alla dina icke relevanta exempel men TS hackiga inlägg får det bemötandet som just den situationen förtjänar. 
Svar på tråden Stort problem. Vi kan inte få barn