Stort problem. Vi kan inte få barn
Jag förstår din frustration och dina känslor.
Att bli bemött som att man är girig för att man redan innan man blivit förälder känner en sorg över att man "bara" kommer att få ett barn tycker jag är illa.
Särskilt i ett forum och särskilt när du skriver för att du behöver stöd och förståelse.
Men det här kanske inte är rätt forum, även om allt borde kunna diskuteras.
Jag har varit i en liknande sits och känt massor av "fula" tankar genom åren.
För oss handlade det om att vi hade ett barn men var inte överens om ifall vi skulle försöka få fler. Har bl.a. tänkt.
-Tänk om jag lämnar min man för det här, jag blir gravid på egen hand och barnet är sjukt. Då har jag förstört min familj för ett sjukt barn.
-Tänk om jag lämnar min man och ändå aldrig får fler barn.
-Tänk om jag lämnar min man och oavsett om jag får fler barn eller inte så träffar HAN en ny kvinna och blir pappa igen. Då var det inte att han var emot fler barn utan han ville bara inte ha dem med mig? Eller?
-Tänk om han till slut går med på ett till barn och det blir tvillingar. PANIK.
-Tänk om han till slut går med på ett till barn och det blir ett sjukt barn.
-Tänk om han till slut går med på ett till barn och jag får hyperemesis eller nåt och blir helt borta från verkligheten i 8-9 mån. Det kommer drabba både mig, honom och det barn vi har.
-Tänk om vi inte får fler barn, jag stannar och sen lever resten av mitt liv i bitterhet.
Nästan inget av det här gick att prata om med andra människor för de förstod inte. Så min räddning blev psykolog separat. Och även forum för andra som längtade efter barn där jag faktiskt hittade andra i exakt samma sits.
Leta vidare, du kommer hitta en stöd eller en funktion där du kan vädra dessa frågor. OBS! Utan att jag ens gått in i sakfrågan om vad ni bör göra eller hur, eller hur ni ska förhålla er till varandra. För det är en helt egen fråga.