• Anonym (Ida)

Ostadig

Jag känner mig obalanserad! Väldigt ostadig. som om marken är ojämn Och man inte riktigt vet vart man sätter fötterna. Som om benen är tunga och dras nedåt. som en hisskänsla. Nån som vet vad detta kan vara?! Känns som svindel när jag tittar ner i bland. Kollar jag mig själv i spegeln eller står och pratar med nån känns det som jag ska tappa balansen på nåt vis. Jätte obehagligt!

• Svar på tråden Ostadig
  • Anonym (Follow)

Hakar på den här tråden, jag känner nämligen ungefär likadant. Blir som jag ska svimma ibland när jag reser mig. 
    Det kan såklart bero på någon brist nutritionsmässigt, men har nyligen fått reda på att även klimakteriet kan orsaka såna här besvär, och jag misstänker starkt att jag är där.

• Anonym (Ajdå!)

Hamnade i en jävla soppa p.g.a  pajad fot - hallux valgus och det ledde till blodtrycks- medecin , en jävla massa blodprover och medecin mot fan och hans moster.
    Dessutom utredd för alkohol vilket jag redan vet är ett problem men?
    Är det sjukvårdens beslut eller mitt beslut att lägga ner totalt?
    Jag vill sköta mig själv !!!

• Anonym (Ida)
    Anonym (Follow) skrev 2025-08-31 23:44:53 följande:

Hakar på den här tråden, jag känner nämligen ungefär likadant. Blir som jag ska svimma ibland när jag reser mig. 
    Det kan såklart bero på någon brist nutritionsmässigt, men har nyligen fått reda på att även klimakteriet kan orsaka såna här besvär, och jag misstänker starkt att jag är där.

Vad säger du! Så kan det absolut vara för mig också! 

vilka symptom har du?

• Anonym (Ida)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-01 10:41:45 följande:

Jag skulle gissa på B12-brist, har ni testat för det?

Yrsel

Nervsystemet kan också påverkas negativt och det är inte ovanligt att fötterna domnar, eller att du tappar känseln helt.Du kan få svårt med balansen och stumma vader och fötter. 

Brist på B12: Vanliga tecken och lösningar
    Har testats för det förr men inte nu. kan pröva såna tillskott! Tack för tips!
  • Anonym (Follow)
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-01 10:33:13 följande:

Vad säger du! Så kan det absolut vara för mig också! 

vilka symptom har du?

Vilka har jag inte, haha. 

Nej men jag har läst på lite på senare tid, och det är tydligt att klimakteriet kan komma med fler överraskningar än värmevallningar. 

Ledvärk, hjärndimma, yrsel. Jag har visst fått samtliga av dessa. Det finns många fler, men dessa är de jag kommer på så här på rak arm (p.g.a. hjärndimman?!)

Svar på tråden Ostadig