• Anonym (Ida)

Ostadig

Jag känner mig obalanserad! Väldigt ostadig. som om marken är ojämn Och man inte riktigt vet vart man sätter fötterna. Som om benen är tunga och dras nedåt. som en hisskänsla. Nån som vet vad detta kan vara?! Känns som svindel när jag tittar ner i bland. Kollar jag mig själv i spegeln eller står och pratar med nån känns det som jag ska tappa balansen på nåt vis. Jätte obehagligt!

• Svar på tråden Ostadig
  • Anonym (Follow)

Hakar på den här tråden, jag känner nämligen ungefär likadant. Blir som jag ska svimma ibland när jag reser mig. 
    Det kan såklart bero på någon brist nutritionsmässigt, men har nyligen fått reda på att även klimakteriet kan orsaka såna här besvär, och jag misstänker starkt att jag är där.

• Anonym (Ajdå!)

Hamnade i en jävla soppa p.g.a  pajad fot - hallux valgus och det ledde till blodtrycks- medecin , en jävla massa blodprover och medecin mot fan och hans moster.
    Dessutom utredd för alkohol vilket jag redan vet är ett problem men?
    Är det sjukvårdens beslut eller mitt beslut att lägga ner totalt?
    Jag vill sköta mig själv !!!

• Anonym (Ida)
    Anonym (Follow) skrev 2025-08-31 23:44:53 följande:

Hakar på den här tråden, jag känner nämligen ungefär likadant. Blir som jag ska svimma ibland när jag reser mig. 
    Det kan såklart bero på någon brist nutritionsmässigt, men har nyligen fått reda på att även klimakteriet kan orsaka såna här besvär, och jag misstänker starkt att jag är där.

Vad säger du! Så kan det absolut vara för mig också! 

vilka symptom har du?

• Anonym (Ida)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-01 10:41:45 följande:

Jag skulle gissa på B12-brist, har ni testat för det?

Yrsel

Nervsystemet kan också påverkas negativt och det är inte ovanligt att fötterna domnar, eller att du tappar känseln helt.Du kan få svårt med balansen och stumma vader och fötter. 

Brist på B12: Vanliga tecken och lösningar
    Har testats för det förr men inte nu. kan pröva såna tillskott! Tack för tips!
  • Anonym (Ida)

Inga fler? 

• Anonym (Follow)
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-01 10:33:13 följande:

Vad säger du! Så kan det absolut vara för mig också! 

vilka symptom har du?

Vilka har jag inte, haha. 

Nej men jag har läst på lite på senare tid, och det är tydligt att klimakteriet kan komma med fler överraskningar än värmevallningar. 

Ledvärk, hjärndimma, yrsel. Jag har visst fått samtliga av dessa. Det finns många fler, men dessa är de jag kommer på så här på rak arm (p.g.a. hjärndimman?!)

• Anonym (Ida)
    Anonym (Follow) skrev 2025-09-03 16:03:42 följande:

Vilka har jag inte, haha. 

Nej men jag har läst på lite på senare tid, och det är tydligt att klimakteriet kan komma med fler överraskningar än värmevallningar. 

Ledvärk, hjärndimma, yrsel. Jag har visst fått samtliga av dessa. Det finns många fler, men dessa är de jag kommer på så här på rak arm (p.g.a. hjärndimman?!)

Menar du då förklimakteriet? är du runt 40 eller 50? Jag är runt 40. Misstänker också för klimakteriet. Men kan det  göra så man känner sig såhär ostadig!!
  • Anonym (Follow)
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-03 22:02:47 följande:
    Menar du då förklimakteriet? är du runt 40 eller 50? Jag är runt 40. Misstänker också för klimakteriet. Men kan det  göra så man känner sig såhär ostadig!!
    Jag är närmare 50. 
    Jag vet inte hur mycket som är normalt, dina besvär kan ju ha andra orsaker och jag skulle råda dig att ta symptomen på allvar och kolla upp dem.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Follow) skrev 2025-09-03 23:40:15 följande:
    Jag är närmare 50. 
    Jag vet inte hur mycket som är normalt, dina besvär kan ju ha andra orsaker och jag skulle råda dig att ta symptomen på allvar och kolla upp dem.
    Vet inte vad man mer skulle kolla. Har kollat det mesta för ett tag sedan. Tror det kan vara stress också,
  • Anonym (Ida)

Inga fler med liknande eller som skulle kunna veta vad det beror på?

• Anonym (I)
    Anonym (Follow) skrev 2025-08-31 23:44:53 följande:

Just att bli snurrig när man reser sig kan bero på lågt blodtryck. Eller något annat fysiskt. Bäst att kolla med läjare. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-01 22:49:12 följande:
    Har testats för det förr men inte nu. kan pröva såna tillskott! Tack för tips!
    De kan kolla B-12 på vårdcentralen efter läkarbesök, eller göra det privat på t.ex. Werlabs eller Testmottagningen. Kostar ungefär detsamma. 

Finns ingen anledning att äta tabletter om man inte har någon brist alls. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (I) skrev 2025-09-04 22:21:06 följande:
    De kan kolla B-12 på vårdcentralen efter läkarbesök, eller göra det privat på t.ex. Werlabs eller Testmottagningen. Kostar ungefär detsamma. 

Finns ingen anledning att äta tabletter om man inte har någon brist alls. 
    Sånt har jag kollat förr. tror inte det är det.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-04 22:56:53 följande:
    Sånt har jag kollat förr. tror inte det är det.

Hur länge sen var det du gjorde test på b12?

Många har brist , som kan bero på magproblem, har du det? Alternativt att man äter veganskt eller vegetariskt. B12 finns bara i kött, fisk och mjölk. Veganer måste absolut äta tillskott . 

Svar på tråden Ostadig