Bröstsmärta
Obehagligt! ja, låter som en biverkning!
Kan ju också vara spänningar. Jag har själv spänningar runt bröst området och under revbenet på vänster sida. Har du spänt dig på nåt vis?
Obehagligt! ja, låter som en biverkning!
Kan ju också vara spänningar. Jag har själv spänningar runt bröst området och under revbenet på vänster sida. Har du spänt dig på nåt vis?
Vet inte varför du tar tabletterna men kan det vara så att du är spänd i bröstkorgen av oro eller ångest?
Ja det påminde om när jag hade det muskulärt! Men det är obehagligt när man inte vet vad det är!
Varit hos läkaren nu vid vårdcentralen, jättebra läkare. Fick reda på att jag har inflammation i bröstmuskeln och bröst fästena på både vänster och höger sida, även mikroskopiska skador i muskeln. Har också inflammation och muskelknutor vid höger skuldra. Fick utskrivet naproxen och ska ta det morgon och kväll. Skönt att få veta vad det är :)
Fysioterapeuten undersökte igen och sa att det inte är en muskelinflammation som man trodde förut, utan det är en revbenslåsning och framme vid bröstet är det tietzes syndrom.
Nej, jag har inget hjälpmedel. Jag hade revbenslåsning över en månad. Bara försökte undvika allt som gjorde ont. TIetz hade jag jättelänge. Över ett år sedan släppte det och känns bara av lite ibland.