Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Bröstsmärta

Obehagligt! ja, låter som en biverkning!
    Kan ju också vara spänningar. Jag har själv spänningar runt bröst området och under revbenet på vänster sida. Har du spänt dig på nåt vis?

• Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-01 16:12:30 följande:
    Hur känns spänningar i bröstet för dig? 
    Har inte gjort något annorlunda i min träning/vardag som jag kan tänka på som skulle gett mig spänningar. Ja känslan är väldigt obehaglig, så man blir orolig :/
    Det spänner i hela bröstkorgen. Kan låsa sig när jag andas. Mest på ena sidan. Det kommer och går. Även hjärtklappning och dubbelslag. Det är stress/oro för mig när jag får så ibland. Är du stressad/orolig?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-01 18:55:40 följande:
    Ja, min läkare avrådde mig att läsa det när jag skulle börja med medicinen och sa att jag skulle slänga bipacksedeln och ge medicinen en chans. Har läst om biverkningarna och fanns olika biverkningar med hjärtat. Hjärtrytmrubbning, QT-intervall, oregelbundna, kraftiga eller snabba hjärtslag, hjärtmuskelsjukdom och hjärtmuskelinflammation. Dessa var alla som stod i fass och alla av de är allt från vanliga, mindre vanliga och sällsynta biverkningar.

Funderar på hjärtmuskelinflammation, men då borde det väl ha visat på ekg? 
    Det låter ju lite otäckt med de biverkningarna. Kan ju bara npt sånt då! Hjärtmuskelinflammation visas nog inte på EKG.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-01 20:10:22 följande:
    Vilken undersökning visar hjärtmuskelinflammation? :/
    Vet faktiskt inte! Men tror inte det är det! Det är väl andra symtom också! Dock verkar tabletterna har nåt med det att göra. Sluta med dom så går det nog över! Rådfepga läkaren som skrev ut dom!
  • Anonym (Ida)

Vet inte varför du tar tabletterna men kan det vara så att du är spänd i bröstkorgen av oro eller ångest?

• Anonym (Ida)

Ja det påminde om när jag hade det muskulärt! Men det är obehagligt när man inte vet vad det är!

• Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-05 14:30:00 följande:

Varit hos läkaren nu vid vårdcentralen, jättebra läkare. Fick reda på att jag har inflammation i bröstmuskeln och bröst fästena på både vänster och höger sida, även mikroskopiska skador i muskeln. Har också inflammation och muskelknutor vid höger skuldra. Fick utskrivet naproxen och ska ta det morgon och kväll. Skönt att få veta vad det är :)

ja, så har jag också haft! Vilken bra läkare som tog tag i det! Vet de hur du fick det?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-07 10:52:12 följande:
    Vad hjälpte dig att bli av med det? Läkaren sa överbelastning från tung träning 
    Jag blev faktiskt av med det. Men det tog lång tid. Flera veckor, ca månad tror jag.
    jag får lätt tillbaks värk på samma ställe om jag överbelastar.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-25 18:19:49 följande:

Fysioterapeuten undersökte igen och sa att det inte är en muskelinflammation som man trodde förut, utan det är en revbenslåsning och framme vid bröstet är det tietzes syndrom. 

Intressant! Det är ju väldigt lika tillstånd! Har också haft alla dessa. De hör lite ihop. Fick revbenslåsning vid kraftig hosta 2 ggr faktist. Gjorde så ont att jag inte kunde sova!
    tietz hade jag i 1 år och känner ännu av det.
    så detta är nåt man dras med som lät kommer vid överansträngning.
  • Anonym (Ida)

Nej, jag har inget hjälpmedel. Jag hade revbenslåsning över en månad. Bara försökte undvika allt som gjorde ont. TIetz hade jag jättelänge. Över ett år sedan släppte det och känns bara av lite ibland.

Svar på tråden Bröstsmärta