Inlägg från: Anonym (BMW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMW)

Bröstsmärta

Att du har ont när du vrider på dig och anstränger dig tyder på att det är något muskulärt. Obs att jag inte är medicinskt kunnig, men du frågar ju på det här forumet...

Jag har haft muskelinflammation i bröstkorgen och fick då äta ipren i ca 5 dagar för att få ner inflammationen. Känner av det ibland fortfarande när jag styrketränar för tungt för bröstmusklerna.

Har man hjärtinfarkt är det mer eller mindre lika hela tiden samt att det är svårt att andas. 

Hoppas du får hjälp snart med ett definitivt svar!

• Anonym (BMW)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-04 09:01:50 följande:

Läkaren på akuten sa att det kan vara inflammation, kramp eller sendrag och att det kan påverka att det gör ont bakom skuldran, att allt hänger ihop. Så ska ta ipren 3gr/dag i en vecka. Men har ändå tid hos vårdcentralen imorgon för att få reda på exakt vad det är, men skönt att veta att det är muskulärt :) 

Vad bra. Din beskrivning påminde mig verkligen om när jag hade samma sak (inflammation).

Hoppas det blir bättre snart. 
  • Anonym (BMW)
    Anonym (Tss) skrev 2025-09-05 14:30:00 följande:

Varit hos läkaren nu vid vårdcentralen, jättebra läkare. Fick reda på att jag har inflammation i bröstmuskeln och bröst fästena på både vänster och höger sida, även mikroskopiska skador i muskeln. Har också inflammation och muskelknutor vid höger skuldra. Fick utskrivet naproxen och ska ta det morgon och kväll. Skönt att få veta vad det är :)

Det var precis det jag trodde för det lät så likt det jag hade en gång.
    Anonym (Ida) skrev 2025-09-07 14:00:22 följande:
    Jag blev faktiskt av med det. Men det tog lång tid. Flera veckor, ca månad tror jag.
    jag får lätt tillbaks värk på samma ställe om jag överbelastar.
    Samma här. Det räcker att jag gör någon bröstövning för tungt på gymmet så sticker det till lite i samma område. Jag vill absolut inte få tillbaka det. Har helt slutat med rodd t ex. 
Svar på tråden Bröstsmärta