• Anonym (Förbannad)

Flytta ihop efter några veckor?

Mitt ex som jag har barn med har blivit tillsammans med en bekant till mig  dom har endast varit tillsammans några veckor och ska redan flytta ihop!
    Hur galet är inte det?

Mitt ex o min bekanta har inte haft nån vidare kontakt tidigare!

När jag ifrågasätter så får jag inget svar alls!

Det säger väl en hel del tänker jag....

Vad har Ni för åsikter om detta?

• Svar på tråden Flytta ihop efter några veckor?
  • Jimmy75

Spontant hade jag blivit asförbannad om mitt ex var så vårdslös och ego i relationen till våra gemensamma barn.

• Anonym (Förbannad)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 20:41:32 följande:

Spontant hade jag blivit asförbannad om mitt ex var så vårdslös och ego i relationen till våra gemensamma barn.

Jag ÄR förbannad men det hjälper ju inte när X inte svarar... Jag kan ju inte hindra dom tyvärr.  Dom kommer ju köra sitt jäkla race ändå! 
  • EpicF

Det är tidigt att flytta ihop, men inget du kan göra något åt. Hans liv, hans val. 

• Jimmy75
    Anonym (Förbannad) skrev 2025-09-01 20:46:57 följande:
    Jag ÄR förbannad men det hjälper ju inte när X inte svarar... Jag kan ju inte hindra dom tyvärr.  Dom kommer ju köra sitt jäkla race ändå! 
    Först och främst frågade du vad vi har för åsikter om det och det var det du fick, min åsikt. Och nej, trist nog är det inget du kan göra åt saken mer än att låta honom veta vad du tycker och i det fallet är det nog bra att ta några djupa andetag först så att du klarar vara någorlunda saklig. På det lilla som framkommer i din TS låter det för jävligt men den enda som förlorar på om ilskan får stå för ordvalet kommer vara du själv. Sedan finnas där och hjälpa barnen förstå och navigera i den nya situationen och försöka undvika att kasta skit där.
  • Anonym (Förbannad)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 21:11:16 följande:
    Först och främst frågade du vad vi har för åsikter om det och det var det du fick, min åsikt. Och nej, trist nog är det inget du kan göra åt saken mer än att låta honom veta vad du tycker och i det fallet är det nog bra att ta några djupa andetag först så att du klarar vara någorlunda saklig. På det lilla som framkommer i din TS låter det för jävligt men den enda som förlorar på om ilskan får stå för ordvalet kommer vara du själv. Sedan finnas där och hjälpa barnen förstå och navigera i den nya situationen och försöka undvika att kasta skit där.
    Det var absolut ingen pik mot dig . Jag behöver bara få ut min ilska, det var därför jag gjorde denna trådstart. 
    Jag låter det inte gå ut över barnen utan jag gör det bästa av situationen för deras skull
  • Jimmy75
    Anonym (Förbannad) skrev 2025-09-01 21:16:58 följande:
    Det var absolut ingen pik mot dig . Jag behöver bara få ut min ilska, det var därför jag gjorde denna trådstart. 
    Jag låter det inte gå ut över barnen utan jag gör det bästa av situationen för deras skull

Sorry! Klumpigt uttryckt av mig bara. Jag tog det inte som en pik utan bara ville förklara varför jag inte först skrev vad jag tänkte du kan göra. Det blev dock lite kantigt formulerat och framstod nog irriterat utan att vara det.

Kan inte säga annat än att jag förstår dig. Det suger något fruktansvärt att vara den förnuftige och vuxne många gånger efter en separation. Hamnar i det med jämna mellanrum. Inget så stort som det du beskriver här, men desto fler mindre saker som håller på att reta ihjäl mig eftersom jag anser att exet gång på gång sätt sig själv och sina behov före barnen.

• Anonym (Förbannad)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 21:23:13 följande:

Sorry! Klumpigt uttryckt av mig bara. Jag tog det inte som en pik utan bara ville förklara varför jag inte först skrev vad jag tänkte du kan göra. Det blev dock lite kantigt formulerat och framstod nog irriterat utan att vara det.

Kan inte säga annat än att jag förstår dig. Det suger något fruktansvärt att vara den förnuftige och vuxne många gånger efter en separation. Hamnar i det med jämna mellanrum. Inget så stort som det du beskriver här, men desto fler mindre saker som håller på att reta ihjäl mig eftersom jag anser att exet gång på gång sätt sig själv och sina behov före barnen.

Ja det är sorgligt att en del ska vara så själviska. Och endast tänka på sitt eget bästa när man har barn. 

Jag har ju dock svårt att tro att det är äkta kärlek, men jag kan ju ha fel. 
    Inte första gången detta händer. Detta är en "favorit i repris" Fast nu med en annan
  • Anonym (Förbannad)
    Jimmy75 skrev 2025-09-01 21:34:32 följande:

Hur gamla är barnen?

16 och 13...Valet finns ju att på hos mig på heltid vilket dom vet om...Men den andra föräldern är ju viktigt med såklart. Dom vet att dom kan komma till mig när som
  • Jimmy75

Då är de högst troligt stora och kloka nog att bilda sig sin egna uppfattning om pappans val. Ja den andre föräldern är också viktigt att de behåller sin relation till. Det är det som kan vara så frustrerande ibland...att stå och försvara beteenden och val som man själv aldrig skulle göra, bara för att hjälpa upp relationen mellan barnen och den andra föräldern.

Svar på tråden Flytta ihop efter några veckor?