• Anonym (Eblivnamän)

8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.

Det är övervägande ensamma män som hänger på datingappar idag, män som ofta är socialt handikappade, som inte vet vad som attraherar kvinnor och som inte kan kommunicera som vuxna människor. Det är männen som blev över när de dugliga och gångbara männen hittat sina partners. Merparten av dessa ensamma män kommer förmodligen fortsätta vara som de alltid varit. De kommer inte att förändras till det bättre, de kommer inte att lära sig de sociala spelreglerna och merparten av dessa män har inga ambitioner i livet. De vill ingenting mer än att bara hitta en kvinna för förhållande eller sex, och så länge de ser det som det allra viktigaste, kommer de inte ha en chans, eftersom det är det enda de suktar efter samtidigt som de inte har något av värde att ge till en kvinna.

Åtta av tio ensamma män kan alltså avregga sig på dessa appar och börja ägna sig åt andra saker som ger dem något, och vänja sig vid tanken på att få leva resten av sina liv ensamma.

• Svar på tråden 8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.
  • Anonym (Ayatollah söker ung vacker tjej)
    Hornper skrev 2025-09-05 14:56:40 följande:
    Tack för ett bra svar! Här har du tänkt till, vilket jag misstänker att du kanske inte hade gjort innan du skrev ditt förra inlägg.
    Ja, om män blir bortvalda pga demografiskt överskott eller av andra skäl kan man ju fundera över. Jag vill dock påstå att ett mansöverskott som överstiger det för Indien och Kina knappast gör det lättare för män att hitta en partner, hur man än ser på saken.

Gruppvåldtäkter är, tycker jag iaf, en markör för hur det står till med kvinnosynen i ett samhälle. Du påstår att gruppvåldtäkter fanns redan före den demografiska förändringen, och det har du säkert rätt i. Däremot har du helt fel när du säger att det inte har ökat i nämnvärd omfattning på senare tid. Enligt BRÅ mer än fyrdubblades antalet gruppvåldtäkter (våldtäkt med mer än en gärningsperson inblandad) under perioden 1995 - 2006, alltså på bara nio år.
     bra.se/download/18.3433db6019301deaa6b7105/1731411562300/2008_13_valdtakt_mot_personer_over_15_ar.pd
    Efter 2006 finns inte sådana data tillgängliga, fråga mig inte varför. Beror då ökningen på mansöverskott, importerad misogyn kultur eller någon annan faktor X? Jag avstår från att gissa och nöjer mig med att konstatera faktum.

Ang. din punkt 4 ( länder med andra kulturer etc.). Visst, men den migration vi haft till Sverige har naturligtvis påverkat även vår kultur, konstigt vore det annars.

Min slutsats: jag är övertygad om att en jämn könsfördelning är av godo, både i det lilla formatet (t.ex. en arbetsplats) och i det större (hela riket).

Att den stora gruppen bortvalda män skulle nöja sig med sin tillvaro och t.ex. ägna sig åt körsång eller porslinsmålning istället för fruntimmersjakt är en from men tyvärr helt orealistisk förhoppning. Män (ja, alla män!) är helt enkelt för kåta för det.
    Så om du tycker att Valerie Hudson har fel i sin tes (= mansöverskott har övervägande negativa konsekvenser), ber jag dig komma med fler motargument
    Överskott av män leder till ett farligare samhälle. Speciellt om det handlar ommän från en väldigt avvikande kultur.
  • Ghost999112
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-01 21:41:03 följande:
    8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.

Det är övervägande ensamma män som hänger på datingappar idag, män som ofta är socialt handikappade, som inte vet vad som attraherar kvinnor och som inte kan kommunicera som vuxna människor. Det är männen som blev över när de dugliga och gångbara männen hittat sina partners. Merparten av dessa ensamma män kommer förmodligen fortsätta vara som de alltid varit. De kommer inte att förändras till det bättre, de kommer inte att lära sig de sociala spelreglerna och merparten av dessa män har inga ambitioner i livet. De vill ingenting mer än att bara hitta en kvinna för förhållande eller sex, och så länge de ser det som det allra viktigaste, kommer de inte ha en chans, eftersom det är det enda de suktar efter samtidigt som de inte har något av värde att ge till en kvinna.

Åtta av tio ensamma män kan alltså avregga sig på dessa appar och börja ägna sig åt andra saker som ger dem något, och vänja sig vid tanken på att få leva resten av sina liv ensamma.

Så mycket hat men kanske dags att du rannsakar dig själv..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eblivnamän)
    Anonym (Ayatollah söker ung vacker tjej) skrev 2025-09-05 15:40:23 följande:
    Överskott av män leder till ett farligare samhälle. Speciellt om det handlar ommän från en väldigt avvikande kultur.
    Ständigt denna rasism. Jag hade valt en man från de du kallar "avvikande kulturer" alla dagar i veckan snarare än en svensk soffpotatis som har noll insikt och förståelse om hur man attraherar kvinnor. Jag har ALLTID blivit bra bemött av invandrarmän, som har varit både trevliga och charmiga. Många svenska män är tyvärr socialt handikappade och tror att det räcker med att de sitter med kuken i handen för att kvinnorna ska komma till dem.
  • Anonym (Kalleballe)
    Anonym (Haha) skrev 2025-09-05 13:15:42 följande:

Ni som menar att invandringen har ökat på män som kan ha relationer med kvinnor, det är ju inte riktigt sant. Jag tror inte majoriteten svenska kvinnor kan tänka sig att bli tillsammans med en muslim t ex, jag skulle aldrig och jag har ingen i min närhet som skulle. Det må låta fult kanske men det är ändå sant.

Så det är inte riktigt så enkelt.

Kvinnor är som barn i en godisbutik. Dom vet knappt själva vad dom vill ha.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kalleballe) skrev 2025-09-05 16:42:32 följande:
    Kvinnor är som barn i en godisbutik. Dom vet knappt själva vad dom vill ha.
    FelCool Jag förstår vilka du umgås med, visste inte att det fanns trailer parks i sverige. Man blir allmänbildad av FL, otippat.

Å andra sidan är det ju fredag.
  • Anonym (Kalleballe)
    Anonym (Haha) skrev 2025-09-05 17:21:42 följande:
    FelCool Jag förstår vilka du umgås med, visste inte att det fanns trailer parks i sverige. Man blir allmänbildad av FL, otippat.

Å andra sidan är det ju fredag.
    Innan du tar ton och pratar allmänbildning, så kanske du borde börja stava Sverige med en versal i början?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kalleballe) skrev 2025-09-05 17:56:21 följande:
    Innan du tar ton och pratar allmänbildning, så kanske du borde börja stava Sverige med en versal i början?
    Eller så skriver jag som jag vill, sverige med liten bokstav går snabbare. Gilla läget ballen.
  • Anonym (B)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-05 15:27:08 följande:
    (...) Kvinnor, till skillnad från män, har insett att sex inte är allt i livet och inte avgörande för vår existens. Har man överhuvudtaget sex som enda "intresse" i livet, avskär man sig dessutom från allt annat som är tillfredsställande, glädjefyllt och njutbart i livet. Det går helt enkelt inte att vara så enkelspårig utan att bli djupt olycklig och frustrerad.

Att vara vuxen är inte som att vara barn. när man ville ha och krävde omedelbar tillfredsställelse och kvinnor är inte era "morsor" som ska tillgodose era behov. Ni behöver steppa upp, som någon skrev, och bli VUXNA och ansvarstagande individer, samt jobba på självdisciplin och karaktär, skaffa er ett liv istället för att kräva att kvinnor ska ställa upp och göra er lyckliga och tillfredsställda. Jag lovar att det kommer att göra att män mår mycket bättre och framförallt klarar av ensamheten bättre.
    Hela detta resonemang är exempel på ett helt meningslöst moraliserande.

Mäns sexualitet är en naturkraft. För bara några sekler sedan tog sig män kvinnor. Detta är inte vackert men nästan all utveckling i samhälle har sitt ursprung i den manliga sexualitetens djuriska kraft som kan sublimeras till stordåd.

För kvinnor är sexualiteten en "stämning" som en kvinna kan säga ja eller nej till. Män fungerar inte så och att moralisera över detta eller att önska att män vore mer som kvinnor är bara meningslöst och dödfött.
  • Anonym (Jerry)
    Anonym (Eblivnamän) skrev 2025-09-05 16:04:39 följande:
    Ständigt denna rasism. Jag hade valt en man från de du kallar "avvikande kulturer" alla dagar i veckan snarare än en svensk soffpotatis som har noll insikt och förståelse om hur man attraherar kvinnor. Jag har ALLTID blivit bra bemött av invandrarmän, som har varit både trevliga och charmiga. Många svenska män är tyvärr socialt handikappade och tror att det räcker med att de sitter med kuken i handen för att kvinnorna ska komma till dem.
    Självklart har du blivit det. Det är ju allmänt känt att svenskans mussla öppnar sig lätt för män från sydligare nejder....
Svar på tråden 8 av 10 män på apparna måste börja inse att de inte har en chans.