Vägrar jobba hemifrån med bonussonen
Skriver för att få input från andra att ta med min man. Han får tycka vad han vill att jag rapar ut våra problem på internet.
Min mans son bor hos oss varannan vecka. Vi har två gemensamma också. Jag har från start sagt att jag inte kommer särbehandla hans son negativt men kommer ta noll ansvar. Den fällan gick jag i under en annan relation där jag tog en jävla massa ansvar för barnen och blev heltidsmorsa åt hans ungar.
Hans son har anpassad skolgång och är hemma två dagar i veckan. Han är runt 10 år (vill inte säga för mycket). På mitt jobb har vi möjlighet att jobba hemifrån vid behov, max två dagar i veckan. På min mans arbetsplats kommer det från och med januari nästa år inte längre vara möjligt att jobba hemifrån. Nu tycker han att jag kan ta ut mina två dagar att jobba hemma så jag kan passa på sonen dom dagarna han är hemma. Han son älskar att titta på tv och har gärna på hög volym. Jag behöver lugn och ro när jag jobbar. Behöver också ta många samtal. Jag trivs verkligen inte att jobba hemifrån oavsett. Jag har sagt att han och sonens mamma får lösa det här, jag lägger mig inte i. När han påpekar att jag jobbat hemifrån för att vara med våra barn vid typ studiedagar, vab osv så är det särbehandling men jag håller verkligen inte med. Att jag tar ansvar för VÅRA barn är skillnad på att förväntas ta ansvar för hans och ex-fruns barn. Jag har noll rättigheter att ta beslut om hans liv men ska ändå anpassa mitt liv efter honom? Jag skulle inte tro det. Även om jag känner mig säker på min sak så blir jag osäker när mannen kallar mig egoist osv. Någon här som har en åsikt?