Jofro skrev 2025-09-03 09:41:36 följande:
Vägrar jobba hemifrån med bonussonenHejsan TS,
Nu har du ju redan från början sagt hur du vill ha det och hur du haft det innan så där har du ju redan sagt ifrån.
Dock har jag väldigt svårt att förstå hur man som vuxen människa kan, i min mening, skilja så oerhört på dina och mina barn. Ni är väl ett hushåll/ familj och då får man ibland bita i det sura äpplet och lösa så att det funkar för alla. Jag har 2 barn, min barn har 3 sedan tidigare och vi väntar tillsammans ett barn. Jag skulle för min värld inte ens drömma om att skilja så på barnen. Bor dem hemma hos oss ena veckan så löser VI som hushåll/ familj det. Bor dem hemma hos sin mamma så löser hon det. Skälvklart ska man som bonisförälder inte lägga sig i allt som saker som rör barnens läkarbesök etc, där kan jag tycka att det blir svårt och bioföräldrarna får steppa in. Men saker som rör ens egen vecka tycker jag att man som hushåll får lösa själva.
Jag utgår också alltid från hur barnen ser på saker och ting. Dem märker saker som vi tror att dem inte märker av, speciellt barn med svårigheter. Så även om du inte tror att du särbehandlar så kommer det märkas, speciellt om barnet i fråga börjar märka att hans 2 dagar hemma börjar ställa till det.
Tycker du ska dra det med dig själv en gång till och fundera på om dessa 2 dagar är så fruktansvärt jobbiga och vilken betydelse det har för övrig vardag om du skulle göra detta eller om ni skulle kunna dela på dagarna så att ni tar en dag var? Din man kanske har lättare att få tillstånd att jobba hemma en dag under de omständigheterna?
Ha det bäst och hoppad att det löser sig 🌸
Har du någonsin jobbat hemifrån?
Förstår du inte att jobbet ska skötas hemifrån på samma nivå som på kontoret om man inte vill få sparken?
TS vill inte heller ha sina egna barn hemma 2 dagar per vecka , så hon inte gör skillnad på barnen.