Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Vi är bara två vuxna hemma hos oss men jag tror ingen av oss skulle komma på tanken att tacka ja till en sån inbjudan, verkar hur larvigt som helst att vuxna människor inte får tala om för den de bor ihop med vart de är Obestämd

• Anonym (Karin)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 19:50:56 följande:

De får inte ha telefoner med sig men dator eller surfplatta kan han ta med... Då finns det väl nån app/funktion ni kan ladda ner så du kan se var han är eller så kan han skicka ett mejl med en bild på hotellets namnskylt. Då har han varken haft telefon med dig eller berättat nåt och ingen behöver få veta nåt.

Eller så kanske han bara råkar börja prata lite med nån annan hotellgäst som tar en bild på honom vid hotellet och lägger ut på Facebook och taggar honom. Som av en händelse. Då har han ju bara varit normalt artig. Han kan ju inte hjälpa att nån annan taggar honom på Facebook. 

Men vadå FÅR inte ta med sig telefonen? Det är ju vuxna människor det handlar om. Så klart han kan både ta med sin telefon och också meddela sin partner var han befinner sig. Vad ska någon göra åt det liksom?
  • Anonym (Karin)
    Lynx123 skrev 2025-09-05 07:45:31 följande:
    På gubbdagis-hemligaklubben får man inte det!
    Haha nej så klart SkålCool
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Lika för lika) skrev 2025-09-05 08:01:42 följande:
    Ja det är nog bäst att alltid ha hjälm inomhus och tillbringa helgerna inlåst i garderoben med pamfletten "om kriget kommer"

..

Hur orkar man ens hålla på och katastroftänka som många gör här, hela tiden. 
    Jag är så glad att jag slipper vara lika hjälplös och onödigt orolig som ni.
    Tycker inte det har med katastroftänk att göra utan vanligt sunt hyfs, bor man med någon så talar man om vart man ska när man sticker hemifrån, Gäller både barn och vuxna tycker jag.
  • Anonym (Karin)

TS du sa att han gömt undan inbjudan, kan du inte leta lite och se om du hittar den?

• Anonym (Karin)
    Anonym (Betty) skrev 2025-09-05 09:11:30 följande:
    Det är ett helt normalt, sunt och respektfullt beteende att familjemedlemmar berättar var man är/hur man går att nå.

Försöker lära mina tonårsbarn det också. Att det är bättre att säga vars man ska OM något skulle hända än att ljuga/inte berätta om var man befinner sig. Att jag blir mycket mer ledsen om de ljuger/undanhåller än att de ska dra någonstans jag inte är överförtjust i. 
    Exakt. Undrar hur förtjust TS man vore om hans barn gör på samma sätt.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-05 09:45:38 följande:
    Det var via den jag fick veta att platsen var hemlig tills man anmäler sig. 
    Ajdå.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 13:12:02 följande:

Nu är det ju inte du som ska gå på festen så huruvida du tycker den är tråkig eller inte är knappast relevant. 

Sen skarvar du visst lite på sanningen för jag har aldrig skrivit att det är det enda de kommer prata om. Jag förstår att du inte tycker det är ett problem att svara undvikande eller ljuga på direkta frågor men kan du inte ens föreställa dig att andra kan tycka att det är så pass jobbigt att det förstör en kväll? 

Nej, men du skrev att det kommer att vara det stora samtalsämnet under kvällen.
    Ska de gå runt och: Höhö vad roliga och listiga och speciella vi är som inte talar om för våra familjer var vi håller hus.

Alltså maken till fånigt tilltag får man ju leta efter.

En sak är är väl om det i inbjudan står att man ska till en hemlig plats, det kanske kanske kan vara kul. Men sen får det väl vara nog med trams. Jag tror ju inte alls att alla som är där som är i 50-årsåldern  kommer att låta bli att meddela sina familjer var de är nånstans. 
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?