• Anonym (Lilly)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Min sambo, barnens pappa, ska på fest i en annan stad. Det är en lång tillställning, från dagen in till sena natten. Deltagare får inte ha telefoner med sig. De är också förbjudna att berätta var de ska befinna sig. Det är en privat tillställning och har inget med arbetet eller engagemang att göra.

Vi har små barn ihop och jag ser gärna att min medförälder är någorlunda kontaktbar, om något händer. Det räcker med kontaktuppgift till hotellet de ska vara på (så mycket har jag lyckats luska ut), jag ämnar inte ringa OM det inte händer något akut. 

Vad säger ni andra? Är jag väldigt fånig?

• Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?
  • Anonym (d)

Nej, ni har små barn. Kontaktuppgifter till hotellet är det minsta han kan bidra med.

• EpicF

Nej. Det minsta du kan begära är väl att få kontaktuppgifter till hotellet de ska vara på. Ni har trots att barn tillsammans. 

• Anonym (Lilly)

Då är jag inte fånig då. Han är benhård, men jag tycker att det är skitfånigt och tramsigt. 

• EpicF
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-03 17:09:33 följande:

Då är jag inte fånig då. Han är benhård, men jag tycker att det är skitfånigt och tramsigt. 

Nej, du är absolut inte fånig.
    Men varför vill inte han att du ska ha kontaktuppgifter till hoteller? Det är ju bara i nödfall.... Hade inte han velat veta om det händer dig eller barnen något? 
  • Spucks

Om jag inte har anledning att misstänker att han bedrar mig, skulle jag inte ha ett problem med det. Det är en dag/natt, det klarar man väl av utan att kontakta partnern.

• Anonym (Erfaren_man)

Låter som en swingersfest. 

• Anonym (Lilly)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-09-03 17:19:08 följande:

Låter som en swingersfest. 

Det är ett studentsällskap som ska vara så förbannat hemlighetsfulla. 
    Spucks skrev 2025-09-03 17:18:20 följande:

Om jag inte har anledning att misstänker att han bedrar mig, skulle jag inte ha ett problem med det. Det är en dag/natt, det klarar man väl av utan att kontakta partnern.

Jag har inga planer på att kontakta honom. Men OM det skulle hända något av barnen något, vill jag absolut ha möjlighet att kontakta honom. 
  • Anonym (Lilly)
    EpicF skrev 2025-09-03 17:18:12 följande:
    Nej, du är absolut inte fånig.
    Men varför vill inte han att du ska ha kontaktuppgifter till hoteller? Det är ju bara i nödfall.... Hade inte han velat veta om det händer dig eller barnen något? 
    För att han inte "får" berätta nåt. 
  • Anonym (S)

Jag hade nog släppt det. Det är väl inte så troligt att det ska hända något just precis då. 

• Tecum

Jag hade inte gått på en fest med den typen av premisser. Verkar som om arrangören sysslar med någon form av maktutövning, njuter av att bestämma över andra.

Avstängda mobiler är okej men att inte få ha dem med är bara maktutövning.

Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?