Inlägg från: Anonym (Bill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bill)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Låter som att din man inte är bekväm med att ljuga. Jag personligen tycker det är ett härligt drag hos en partner och vän. 

Hans kväll blir förstörd om han berättar för dig eftersom han då antingen blir tvungen att ljuga för sina vänner eller blir kvällens driftkucku. Båda alternativen förstör uppenbarligen kvällen för honom. 

Hade han varit bekväm med att ljuga hade han väl bara gjort det, antingen för dig eller för vännerna. Skatta dig lycklig och låt honom ha en kul kväll

• Anonym (Bill)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-09-05 08:47:13 följande:
    Hur skulle ens "kvällen bli förstörd" om han berättar för TS att han kommer vara på "Hotell ABC"? Han måste inte berätta för kompisarna att TS vet var han är, och TS kommer ju troligtvis, förhoppningsvis, inte behöva ringa honom under kvällen.

Och ärligt, skulle nån kompis tycka att jag är mesig för att min man kunde nå mig och berätta att vårt barn han varit med i en hemsk olycka och nästan dött eller nåt är det faktiskt inte en vänskap jag bryr mig om att fortsätta.

Hur dramatisk är man ens om det TS ber om skulle förstöra ens kväll? Herregud. Han har barn, det är bara att tugga i sig att man inte längre kan vara självisk och bara tänka på sig själv. TS kommer inte ringa för vad som helst, så han kommer fortfarande få ha en kul kväll och få festa i fred.
    Självklart kommer hemlighetsmakeriet vara ett stort samtalsämne under kvällen. Man behöver inte vara ett socialt geni för att förutse det
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-09-05 12:11:31 följande:
    Låter som en väldigt tråkig fest om det är det enda de skulle kunna komma på att prata om.

Nu är det ju inte du som ska gå på festen så huruvida du tycker den är tråkig eller inte är knappast relevant. 

Sen skarvar du visst lite på sanningen för jag har aldrig skrivit att det är det enda de kommer prata om. Jag förstår att du inte tycker det är ett problem att svara undvikande eller ljuga på direkta frågor men kan du inte ens föreställa dig att andra kan tycka att det är så pass jobbigt att det förstör en kväll? 

• Anonym (Bill)
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-06 10:44:19 följande:
    Återigen en som inte läser alla inlägg. Jag är alltså hemma själv med barnen ungefär varannan vecka. Jag har inga problem att vara ensam med barnen. Skillnaden är att jag då KAN få tag på min man vid behov. Jag ringer i princip ALDRIG honom när han är borta. Genom alla år har det hänt någon enstaka gång. 
    Det låter som att det har blivit en principsak och en maktkamp för dig. Du inser själv att risken är försvinnande liten men ställer ändå till med ett bråk om saken. 
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-07 07:05:14 följande:
    Ställer till med bråk? Var läser du att jag ställt till med bråk? Jag har, tydligt och lugnt, förklarat min ståndpunkt och hur hans ståndpunkt får mig att känna. Ingenstans har jag ställt till med bråk. 
    Ok men du inser att det är en maktkamp om en principsak som du lugnt och tydligt förklarar din ståndpunkt om
  • Anonym (Bill)
    Anonym (C) skrev 2025-09-07 16:09:01 följande:
    Det handlar inte om maktkamp.
    Vem är du och varför vet du vad TS känner?
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?