Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Anonym (Betty) skrev 2025-09-06 15:10:11 följande:
    Ja du  skrev att damerna ringde och okynneskollade läget. Men nu skriver du att det är ok att ringa och kolla att allt är bra. Det är väl samma som "kolla läget" får man ändå säga.

Tycker inte heller att det är märkligt och ringa och fråga vad partnern gör. Men det kanske är jag som är konstig. Jag är inreessersd av honom och hans liv så jag tycker det är intressant och höra då och då vad han gör för skoj. 

Antagligen kommer han hem trött efter en fest och ingen ny energi. 
    Du skulle väl ändå inte ringa honom när han är på fest, bara för att fråga vad han gör?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Betty) skrev 2025-09-07 17:15:05 följande:
    Vad är fel med att det är en principsak? Ja det är en principsak att man talar om vars man ska och hur man kan bli kontaktad. En principsak alla med respektive och familj borde följa. Något konstigt med det?

Om du så vill kalla det maktkamp så går väl det åt båda hållen i så fall. Det är väl lika mycket maktkamp att han inte vill säga vars han ska och hur man kan nå honom som att hon vill att han berättar vars han ska och hur man kan nå honom. 

Med den lilla skillnaden att det är hon som är vettigast eftersom att det är vettigt att meddela sådant. 
    Så här skriver ts: "Deltagare får inte ha telefoner med sig. De är också förbjudna att berätta var de ska befinna sig. "

Det är alltså inte ts kille som bestämt detta utan det är ett villkor för att delta.
    Kan man inte leva upp till ställda villkor så tackar man nej till festen. Ts kille kan acceptera, ska han då tacka nej för att hans tjej blir helt rabiat för en småsak???

Ett vettigt alternativ som festarrangören kunde tänkt på är att det kan finnas ett kontaktnummer till någon person som vid kris/stort behov kan vidareförmedla kontakt. Det hade varit vettigt.
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?