• Anonym (Egoister på båda sidorna)

Naturligt med män som vill ändra till sin fördel

Det är ju naturligt med män som vill att relationer(sex och förhållanden) ska ändras mer till männens situation och förutsättningar.
    Varför ska kvinnor få vilja att männen ska anpassa sig mer till deras vilja men männen ska inte få göra det också fast det är kvinnorna som ska anpassa sig?

Det hade varit annorlunda ifall kvinnor skulle inte ha den avsikten samt att män och kvinnor skulle ha liknade valmöjligheter och förutsättningar.

Det är ologiskt om kvinnor vill gynna på sig själv på bekostnad av männen samtidigt som de inte tror män ska göra likadant. 

Typ som någon som tränger sig före i kön skulle bli irriterad för andra personer tänker som den personen och tränger sig före i kön.
    Kvinnor har det inte lättare i allmänhet att få ha relationer för de skulle bryr sig mer om mönnen. 
  • Svar på tråden Naturligt med män som vill ändra till sin fördel
  • Anonym (O)
    Anonym (Egoister på båda sidorna) skrev 2025-09-04 21:14:39 följande:

Det är ju naturligt med män som vill att relationer(sex och förhållanden) ska ändras mer till männens situation och förutsättningar.
    Varför ska kvinnor få vilja att männen ska anpassa sig mer till deras vilja men männen ska inte få göra det också fast det är kvinnorna som ska anpassa sig?

Det hade varit annorlunda ifall kvinnor skulle inte ha den avsikten samt att män och kvinnor skulle ha liknade valmöjligheter och förutsättningar.

Det är ologiskt om kvinnor vill gynna på sig själv på bekostnad av männen samtidigt som de inte tror män ska göra likadant. 

Typ som någon som tränger sig före i kön skulle bli irriterad för andra personer tänker som den personen och tränger sig före i kön.
    Kvinnor har det inte lättare i allmänhet att få ha relationer för de skulle bryr sig mer om mönnen. 
    Va? Det är helt osammanhängande och svårt att förstå vad du skriver. Kan du omformulera?
  • Xenia

Om man bara är ute efter att gynna sig själv bör man nog inte ingå i något förhållande alls.

• Anonym (Jehova)

Om män är så dumma att de accepterar kvinnors beteende, ja då är det ju så.

Män är korkade. Kvinnor är smarta. 

• Anonym (Jaha)

Kan du nu visa exempel på var det hävdats att män inte FÅR vilja att kvinnor ska anpassa sig?
  • Jemp

Jämställda förutsättningar är ju just jämställda.
  • Postman

Fattar inte helt vad du skriver om men man är ju sig närmast liksom men ska man ha en relation med någon så måste man kompromissa annars kommer det bli en obalans i relationen. 

• Anonym (Grabb)

All respekt TS men din text är fullständigt obegriplig och fruktansvärt illa formulerad, men jag antar att du vill diskutera manligt vs. kvinnligt, att det finns egoister på båda sidor (av könen)... eller?

Och? Det finns det säkert (!). Det finns säkerligen män som vill att kvinnor, sin kvinna, skall anpassa sig (efter deras "situation och förutsättningar") precis som det säkerligen finns kvinnor som vill att män, deras man, skall anpassa sig (efter deras "situation och förutsättningar").

Men vad är det du vill diskutera? Vad är det du eventuellt vill försöka påvisa?

Att det är skillnad, eller ingen skillnad, mellan könen..?

Förhoppningsvis så landar man i en relation (om det är målet) där man ser, hör och lyssnar på varandra. Att det är jämställt högt och lågt, att man stöttar varandra, att man "växeldrar" när/om så krävs. Att båda vattnar och tillsätter näring till relationen. 

Märker man att så inte är fallet så tenderar relationen att svalna och tillslut "dö ut"...

Somliga kanske upplevt att de kompromissat bort sig själva, och tänker att i "nästa relation" så skall jag vara mer "egoistisk"... kanske, möjligen...

• Anonym (MrLogic)

Mr Logic har slagit till igen. Ledsen, men trots att jag är man så är det omöjligt att förstå vad du vill säga.

• ClumsySmurf

Pelle 5 år:
    Det är naturligt med pojkar som vill bestämma

Varför ska tjejer få vilja bestämma när pojkar inte får vilja bestämma fast det är pojkar som ska få vilja bestämma

Det hade varit annorlunda ifall tjejer inte ville bestämma.

Det är ologiskt om tjejer vill bestämma samtidigt som de inte tror pojkar ska vilja bestämma.

Typ som någon som alltid tränger sig före blir irriterad för att någon annan gör samma sak.

Slutsats:
    Egois­ter på båda sidorn­a.

• ClumsySmurf
    Jemp skrev 2025-09-05 09:55:11 följande:
    Jämställda förutsättningar är ju just jämställda.
    Jemp=Jemp

• Kvittning

Det blir lite feltänk här känns det som. 

Alla, både män och kvinnor kan ställa vilka krav de vill på sin partner. Och om man inte hittar någon partner som uppfyller de kraven som är intresserad av att starta ett förhållande så låter man helt enkelt bli att inleda ett förhållande. 

Och om man då inte hittar något förhållande så får man gå till sig själv och fundera på följande: 

1) Är det så att jag behöver se på mig själv och vad jag kan erbjuda för att de kvinnor/män som erbjuder det jag söker ska vilja ha mig?

2) Det jag erbjuder är visst inte nog, men jag kan eller vill inte ändra förutsättningarna hos mig själv så det är nog bäst att jag vidgar mina vyer och söker bredare och ser bortom de ramar jag satt upp som måsten och är öppen för att helt andra egenskaper kan vara det som är viktiga för en långsiktig relation. 

3) Jag kommer inte att kunna bli intresserad av någon utanför det jag spanar på just nu (dvs utesluta 2) och jag känner inte heller att jag vill/kan ändra mig för att själv kunna erbjuda mer (dvs utesluta 1)

Och det är ju fritt fram att välja nummer 3. Problemet är om man väljer nummer 3 och sedan blir arg av att andra av andra könet också har valt nummer 3. Om man värderar att få en partner högt så måste man se på nummer 1 och 2. 

Svar på tråden Naturligt med män som vill ändra till sin fördel