Vem väljer man
Eftersom han aldrig blev the one så är han inte det heller... då hade ni prioriterat varandra och tagit konsekvenserna där och då den andra gången. Men du valde inte det.
Jag tror att du är kär i en illusion. Det som hade kunnat vara. Det du valde bort. Det är ju självklart lätt att ångra sig i efterhand. Där och då valde du bort honom av en anledning.
Och du göder denna illusion med att mata trollet med uppmärksamhet och ett litet hemligt liv. Lite kul tidsfördriv som piggar upp.
Om du.är trött på din sambo och ert liv kanske det är dags för självrannsakan och stå för det som inte fungerar. Säg det. Uttryck det.
Jag har varit i din sits ett par gånger men vet du...trots skarpt läge har männen ändå inte valt mig. Istället var jag bara samma tidsfördriv för honom som han ju var för mig. Hans sambo var en fin människa och dom hade det bra så varför skulle han lämna det som fungerar? Jag hade ju själv samma sak i min sambo. Precis som du själv beskriver...
Släpp taget om din ungdomskärlek och ta tag i din sambo Istället och ta ansvar för den relationen. Är du inte nöjd måste du ju göra något åt det. Att vara otrogen är inte svaret på frågan
Om du nu är säker på att han är din kärlek så ja är du beredd på att ta konsekvenserna av det? Är HAN det? Kan du se din sambo i ögonen och säga att du lämnar honom?