• Fjäril kär

Vem väljer man

Jag tror att den andra mannen väckt något inom dig som egentligen inte har med honom att göra alls.

Han har väckt känslan av att du faktiskt kan välja själv. Han representerar din egen vilja som av nån anledning först nu har kickat in i ditt liv. Äntligen har du något som bara är ditt och som du själv har en känsla för. 

Jag får känslan av att du är en velig person av den enkla anledningen att du sällan eller aldrig valt med hjärtat för att du VILL något.  Förvisso ganska bekvämt men också med den negativa baksidan att du aldrig tagit ansvar för ditt eget liv.  

• Fjäril kär
    Anonym (Svårt) skrev 2025-09-06 21:57:29 följande:

Det är väl lite det att man vet vad man har men inte vad man får. Och är gräset grönare? Oftast inte. 

Alkoholen är inte ett problem längre, vad jag vet. 

I ditt fall kan gräset absolut vara grönare på andra sidan i form av ett eget vuxet liv där DU tar kommandot och väljer själv och tar ansvar för ditt eget liv.  Du kanske skulle må bra i självförtroende och självkänsla av att bo själv och ta egna beslut. 

Det gröna gräset måste inte vara en ny man utan ett självständigt eget liv . 

För det känns som att du gör en tankevurpa ännu en gång av att låta en ny man ta beslutet åt dig om vem du ska leva med.  

Använd din tid som ensam och ta reda på vem han egentligen är och undvik att göra om samma misstag igen med att hamna i en halvdan relation du inte valde själv..  

Du är vuxen och nu måste du börja agera som det också.
  • Fjäril kär
    Anonym (Svårt) skrev 2025-09-07 08:20:48 följande:
    Ja du har en poäng. Tror mest jag är rädd för konsekvenserna. Tänker såklart på alla andra som blir drabbade om jag väljer att lämna. Vi har många barn tex. Hade det endast handlat om oss två just nu hade det inte känts lika svårt att separera. det skulle bara drabbat oss. 
    Att stanna medför också konsekvenser du måste vara beredd på att ta.  Att fortsätta ha kontakt med den andra är ju att be om katastrofala följder eftersom du med tiden kommer passera fler och fler gränser..  och det har du förmodligen redan gjort utan att du säger det till oss.... 

Du måste ta ansvar för ditt eget liv.  Detta är ingen lek du kan ångra liksom. 

Och krasst sett..  är inte din sambo värd att få leva med någon som verkligen älskar och åtrår honom?  På det sätt du ser på den xndra..   det du och din sambo  lever i nu är ju bara en bedräglig fasad som ganska snart kommer spricka. 
Svar på tråden Vem väljer man