Anonym (d) skrev 2025-09-11 05:40:25 följande:
Nåja, i början av tråden försökte jag tänka hur ni skulle kunna göra. Försökte hjälpa till i tankarna.
I början var du också trevlig tillbaka.
Men ju mer jag faktiskt känner att jag står mer åt din killes håll i frågan, desto surare blir du. För att jag inte håller med dig.
Men du vet, i ett forum är olika åsikter välkomna. Det är liksom hela meningen med att diskutera frågor!
Det är också fler som tänker i mina banor om du missat det.
Visst kan din kille hjälpa till att renovera ditt hus, men betala för det ska ha definitivt inte göra. Inte mer än med gratis arbetskraft då om han är händig nog.
Varför skulle han lägga pengar i ditt hus?
Isåfall ska det skrivas så att han får något tillbaka när/om ni skulle gå isär.
Är ni inte oense???
Det är ju precis det ni är. Därav tråden.
Att du vill börja försöka få barn är begripligt. Pga din ålder.
Hade du varit 5-10 år yngre så hade det inte varit det.
För att ni varit ihop alldeles för kort tid för ett så stort beslut och inte ens vet hur ni kommer att lösa frågan om boendet i framtiden.
Skulle du fortsätta tjata på honom även om han verkligen satte ner foten och förklarade för dig att han inte tänker sluta att betala på lägenheten? Att han kanske, om det är möjligt, vill ta över kontraktet? För vissa hv går med på det under vissa villkor, som t ex att man bott där länge. Vilket han har gjort.
Jag ska läsa igenom tråden lite mer noga i eftermiddag efter jobbet, för även om du tänker vägra att svara så kommer jag fortsätta att kommentera. Precis det som forumet är till för.
Eftersom dina argument om att betala för ett back-up boende som varken han har kontakt på eller ens använder är inte rimliga. Du drar det den yttersta och mest löjliga nivå när jag försöker förklara situationen.
Så igen. Det var ingen nyhet för honom att det var här vi ska bo. Att jag äger det helt och varför. Han godkänner villkoren. Vi provbor i huset om det funkar, vilket vi gör. Efter 1,5 år tillsammans och inget händer med att betala elen, värmen, vattnet, sopor och annat gemensamt. Att han istället betalar halva sin mammas lägenhet, för hon inte kan betala hela hyran för hon skickar pengar till sin andra son som i sin tur använder det till sitt missbruk. Så förlåt mig om jag börjar tröttna på detta läget och fräser ifrån när du börjar yra om saker i vår relation du inte har någon aning om.
Du skrev "
Är det verkligen läge att skaffa barn... så oense som ni verkar vara?". Detta var verkligen extremt otrevligt av dig att skriva. Du har absolut ingen aning om våran relation.
Jo, vi är överens om att han ska betala driftkostnader och att vi ska bo här. Vi är även överens om att han inte ska fortsätta betala för lägenheten. Men inte om när.
Detta med att betala lägenheten handlar inte om varken mig eller om våran relation. Det är något annat.
Var skrev jag att han lägger på pengar på huset? Igen så lägger du till och hittar på saker när det passar. Därför är dina "argument" och "råd" helt värdelösa. Nej, jag betalar för allt kring renoveringarna. Han hjälper till. Kan man väl mist förvänta sig när han bor gratis.
Du vet... Vi är i åldern det kan ta flera år att bli gravid. Och eftersom vi har problem och jag har fertilitetsproblem kanske vi inte ens lyckats. Så kring denna fråga och så som du svarat mig är både klumpigt och okänsligt. Nu är vi inte 5-10 år yngre utan snart 40. Skulle det inte hålla kommer vi inte ångra
att.vi skaffa barn. Bägge vill, bägge har bra ekonomi. Så du behöver inte lägga sig denna fråga mer. Tja, vi har bott ihop in1,5 år men varit tillsammans i 2 år. Du kanske inte tycker att 2 år tillräckligt. News for you: Det finns inget rätt eller fel. Vissa blir gravida första veckan, efter månad osv. Vi tycker att två år ör tillräckligt. Jag tänker inte tjafsa mer kring om vi har varit tillsammans tillräckligt länge för att skaffa barn. Igen är du bara ute efter att provocera och göra mig ledsen.
Jag kan inte leva ihop med någon som betalar flera tusen i månaden på ett extraboende. Skulle han överta lägenheten och betala hela har vi ingen framtid.