• Anonym (Hjälp)

Frukost

Lite tips. Vad äter ni till frukost och hur mycket. Ni som vill gå ner i vikt. O kan ni unna er lite godare frukost på helger eller någon gång ibland. Motionerar du också hur ofta o hur länge. Önskar alla en fin söndag. Men hotell frukost är nog ändå det bästa.

• Svar på tråden Frukost
  • Anonym (Helheten)

Alltså, om man äter balanserat med kaloriunderskott, fokus på proteiner, så kommer du gå ner i vikt. Vill man gå ner i vikt så ska man försöka träna bort detta med att "unna" sig. Mat är inget du förtjänar, utan något du behöver. Med det sagt, klart att du kan äta en fralla på helgen med valfritt pålägg. Det är allt annat emellan som ofta genererar viktuppgång, eller i övrigt sämre livsmedelsval. 100g godis, ca 550kcal medan en banan på motsvarande vikt ligger på 100 kcal som ett exempel. Värt att "unna" sig? Det behöver man nog fundera över oavsett. 

Till din fråga, något med ägg skulle jag rekommendera. Det är det mest fullvärdiga du kan äta samt är mättande och håller få kalorier (winwin); knäcke med ägg, eller än bättre, omelett med kalkon och lite hackade grönsaker i. Havregrynsgröt med kokt ägg vid sidan. 

Har själv gått ner 45 kg så jag har provat en det ena, än det andra. Äter numer "ren" mat och när suget faller på, då äter jag det jag är sugen på, vilket sker oerhört sällan eftersom kroppen är i balans. Lycka till! 

• Anonym (?)

Lchf
    Kaso, ost ägg

Min nuvarande 
    Gröt med frö,  ägg, kaffe

Helg
    + juice och mackor

• Anonym (Hjälp)

Tack för era svar.  Grattis till viktminskningen. Bra jobbat 

• Anonym (K)

Ägg, äggröra eller kokt.

Bovetegröt med rostade pumpafrön och solrosfrön. Hallon är gott på.

Är jag inte hungrig, en proteinshake gjord på pulver och vatten eller mjölk.

• Nordinni

Kvarg med bär och 1 ägg äter jag till frukost varje dag året runt. Ibland kan jag ta en smörgås på helgen. 

Svar på tråden Frukost