24karat skrev 2025-11-02 20:40:49 följande:
Verkligen ledsen att du fått utstå psykisk misshandel. Nu handlar ju tråden om att hennes pojkvän skickar bilder till sin fru. TS mår inte bra av det och ändå verkar han fortsätta. Vad är din lösning på problemet?
Från inlägg 30:
"Du och han är en familj.
Hans barns familj är mamma och pappa.
Dina barns familj är du och pappa.
Om du lägger hatet mot hans barns mamma åt sidan så kan det bli så att hans barn även ser dig och dina barn som familj.
Min mammas sambo är fortfarande inte min familj och då har han funnits i mitt liv sedan jag var 2,5 år...
Det är inte DU som definierar hur hans barn ser på vilka som är familj utan det är dem. Det är inte DU som bestämmer vem som ska skicka bilder, hur många och hur ofta utan det gör barnen och pappa. Du har inget alls med det att göra. "
TS stör sig på att hennes sambo inte beter sig som henne gentemot sitt ex. Att han har en närmare kontakt än hon har med sitt ex. Det ligger på henne, inte honom. Hon anser att det är "de" som är en familj nu men för barnen är det kanske inte så. Om TS inte är nöjd med situationen har hon två val. Acceptera eller gå vidare. Att styra vad ens partner skickar för bilder på barnen till deras andre förälder och i hur stor mängd är inte ok.
Eftersom det antagligen är TS sambo som tar bilderna på barnen och vad de gör så är det enklare att han skickar bilderna än att de går via barnen (som i mitt eget fall när vi var på semester, jag tog bilder, delade med barnen som sedan skickade till sin pappa). Det är en skitsak TS stör sig på och tolkar som att "han ser inte OSS som en familj".