Inlägg från: Anonym (JJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JJ)

Involverar exet i det mesta vi gör, skickar bilder m.m.

Anonym (Separerad) skrev 2025-11-02 10:59:26 följande:
    Jag pratar inte bara om mina barn utan mer generellt. 

Barn 1 har föräldrar som kan umgås även efter en separation 

Barn 2 har föräldrar som inte kan umgås, där en förälder pratar skit om den andre etc.

Vilket barn mår bäst? 

Om TS barn mår bättre av att TS håller sig vänskaplig med den andre föräldern, varför ska TS då skapa kaos genom att inte göra det hon gör idag? 

Mina barn mår 100% bättre av att jag och deras pappa inte bor tillsammans längre. Betyder det att hans beteende med att hela tiden påpeka hur värdelös jag är är ok?

Jag har barn med två män som jag inte är tilllsammans med (och två barn med min sambo). Jag är vän med båda mina ex och kan sitta och ta en kaffe med dom utan problem .. men att skicka bilder på allt vi gör är inget jag någonsin har gjort eller skulle göra. Någon gång kan jag skicka någon bild på barnen (äldsta är vuxen nu) till exen eller barnens farmödrar , till exempel på födelsedagar, julafton eller något annat speciellt tillfälle.. men inte på allt vi gör. Säger inte att det måste vara fel men man kan vara vänner utan att göra det. Det är inte så att antingen måste man vara ovänner och hata varandra eller så måste man höras flera gånger om dagen varje dag och dokumentera allt man gör. 

Till sambon brukar jag däremot nästan alltid skicka bilder när vi gör saker utan honom. 

Svar på tråden Involverar exet i det mesta vi gör, skickar bilder m.m.