• Anonym (Blomman)

Klamydia och höggravid

Hej ! 

För några år sedan var ja gravid  med vårat andra barn och hur jag upptäckte att ja hade klamydia måste ha varit att jag kliade nere. Min man sa att jag skulle testa mig för klamydia, jag fattade inget där och då. Ja va positiv men inte han (man kan tydligen ha klamydia utan att det visar sig att man har, eller han kanske hade botad sig innan han sa att ja skulle testa mig, vet ej) . jag fick ju världens panik och han började blinirriterad och sa att ja har varit otrogen , att ja gjort ngt bakom hans rygg osv. Jag förstod bokstavligt talat noll. Alltså klandrade han mig för att JAG varit otrogen. Han manipulerade mig och jag gick på fällan (måste ha varit att ja gick på d för han va ej positiv) hur som helst så blev ja givetvis knäpp och ska ja liksom vara otrogen när ja är höggravid ?! tankarna Började snurra, sen är det inte bra att föda ett barn när man har klamydia , fick ta antibiotika och jag visste inte hur exakt man kunde få klamydia, jag va liksom inte insatt i det och tänkte vafan ja måste ha blivit smittad av att ha suttit på toa , råkat ta på någon som kanske va smittad ja fattade inget. idag vet ja att det måste va sexuellt för att bli smittad. Jag har haft detta i ryggmärgen sen det hände. Jag konfronterade honom höromdagen och sa att ja inte kommer släppa klamydia historien. Jag pressade honom och till slut erkände han att han hade hånglat med en strippa men ej legat. Han erkände att han där och då va otrogen. 

1. vad tycker ni jag ska göra, jag är så förbannad att han manipulerade mig till att lägga skulden på mig och dum som ja va gick ja på det i flera år.

2. han är en jättefin person annars, alltid varit närvarande pappa till barnen. Men han har en tendens att manipulera ibland i vissa situationer, men detta tog priset.

3. tror ni att han bara hånglat med henne? han Säger även att det var flera år sedan så ja ska nog kunna förlåta han för det inte är färskt, ja menar vafan vad spelar det för roll , ja e dum som upptäckte det nu. Har man varit otrogen så har man väl? 

hjälp mår inte bra, ja är arg att han varit otrogen men att lägga skulden på sin höggravida fru och fick henne att tro att hon hade gjort något gör mig nästan mer förbannad!

• Svar på tråden Klamydia och höggravid
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-09-07 23:25:04 följande:
    Här är en historia, en läkare utförde plastikoperationer och flera tjejer anmälde honom för sexuella övergrepp eftersom de vaknade upp och hade sperma i trosorna.
    Läkaren hamnade att det var så att han runkat INNAN operationen och att det måste varit så att sperman blivit kvar på hans hand och sedan runnit ut genom handsken för att han blev svettig och sedan runnit ned mellan tjejernas ben och hamnat i trosorna.

Fundera på vem i den historien du skulle tro på, tjejen eller läkaren.

Sedan fundera på hur din pojkvän fått klamydia i ögonen men du fick det i vaginan.

Sista påståendet, han kommer säga: aaa jag måste råkat lägga händerna i mina ögon och så gnidit  det i mitt egna könsorgan, är sannolikheten stor? 

• Anonym (Blomman)

Enda alt hur han kan ha blivit smittad utan att ha legat är ifall han haft sina händer i henne och sen pillat sig själv på sitt könsorgan, det kan ju faktiskt vara så? Nu skiter Jag i egentligen , han har ju varit otrogen, jag vill bara veta om de legat eller ej men han säger nej. Jag vill veta om sannolikheten är stor liksom, klamydia bakterien överlever inte hela utanför kroppen länge. Asså jag blir mindfuckad, snälla säg mig någon hur ni tror det hela har gått till jag spyyyyyyyr. jag stör mig på att vi egentligen inte kommer veta om han legat eller ej för möjligheten till att han fått sekret från henne på hans händer och sen pillat sig själv i ögat eller på sitt könsorgan kan ju faktiskt stämma. 

• Core
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-07 23:37:40 följande:

Sista påståendet, han kommer säga: aaa jag måste råkat lägga händerna i mina ögon och så gnidit  det i mitt egna könsorgan, är sannolikheten stor? 

Det är en sak att man kan smitta sig själv i ögonen.

Släpp den där ursäkten. Här skulle det då gått från hennes kön, till hennes öga, till hans öga, till hans kön, till dig. Det är en jävla Bellmanhistoria.

Skit i vad han säger, du vet vad som hänt och får göra dina val utifrån det. Fråga dig själv hur en sån person, som först är otrogen, och sen inte står för det, kommer vara som partner i framtiden. Och kanske hur han varit tidigare, utan att du vetat om det.

De flesta människor har fina, bra sidor. Men det plockar inte bort mörkret per automatik.

Det ligger hos dig, och stannar du och blir bedragen igen är det ditt val, skyll då inte endast på honom för att du slösat bort ditt liv på en idiot. Jag förstår verkligen att du är i en svår sits, men du måste ta ansvar över ditt eget liv. Med det sagt kanske du väljer att stanna, men så länge han inte ens kan äga sin egen skit fullt ut kan jag lova dig att han kommer att svika dig igen.

• Anonym (Hmmm..,,)

Otrogen med en prostituerad strippa på en privat fest bland folk. Det är nästan omöjligt att vara otrogen på vidrigare sätt än så. Fy f*n vad ÄCKLAD jag hade blivit om det var min man. Chansen att jag någonsin gått vidare hade varit helt NOLL, det är totalt oförlåtligt.  Han är en otrogen torsk med usel kvinnosyn som dessutom gaslightar sin höggravida fru.

Hans löjliga jäkla förklaringar är bara trams, du VET vad han gjort och det gör även han!

Detta var det absolut vidrigaste jag läst under alla mina år på fl.

Lider verkligen med dig GråterDemon

• Anonym (Sara)
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-07 23:02:02 följande:

Förlåt, jag kan skriva bättre . Men orkade inte anstränga mig. Men hoppas ni förstår vad jag går igenom. 

han säger att han/ hon måste ha pillat på sig själv, att hon fick sekret på sina egna händer och när de strulade så råkade kanske hennes händer komma i hans ögon och på det viset har han blivit smittad (man kan bli smittad om man får sekret i ögonen ) MEN hur fan är sannolikheten att det ska liksom hända?!?!?!

han Påpekar även alt 2 att hans könsorgan va lite utanför byxorna och strippan hade bara string och hon kanske kunnat gnida hennes mot hans men inte att den gick in säger han. Asså Ush vet inte vad jag ska tro 

Om man får det i ögat så får man en klamydiainfektion i ögat isåfall, inte i könsorganet. 

Och det smittar inte så extremt lätt så att det skulle räcka att få sekret på sig. Det smittar ju inte ens alltid när man har oskyddat sex med någon som är smittad. En gång när jag var yngre låg jag med en kille som jag senare fick veta hade klamydia och jag fick det inte.  Jag har också jobbat på strippklubb i mer än 10 år när jag var yngre och inte fått någon sjukdom av det, skulle iförsej inte gnidit mig mot en helt naken man i bara string. Men även om man gör det brukar nog inte sjukdomar smitta så, möjligtvis att herpes skulle kunna göra det kan jag tänka mig. 

Däremot fick jag det klamydia av min sambo när vi nyss hade börjat träffas, jag var också gravid när jag upptäckte det fast tidigt.. så jag lider med dig. Det var väldigt nära att jag lämnade honom på grund av det, han hade träffat en annan tjej samtidigt i början när vi bara dejtade och inte var tillsammans än. Men till slut blev det så att vi fortsatte vara tillsammans och fick nyligen vårt andra gemensamma barn. 

Jag tror att din sambo har legat med någon annan , om det är en strippa eller inte vet jag inte. Men det är väldigt svårt att få klamydia (som drabbar könsorganen) på något annat sätt än genom samlag. 

• Anonym (Sara)
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-07 23:23:37 följande:
    Hur menar du? Asså kan kan ju bli smittad   hon har pillat sig själv nere och råkat lägga i hans ögon. Ja menar det kommer ju in i hans kropp och när han ligger med mig blir jag ju smittad ?!?!?

Har hon rört hans ögon menar du? 

Att bli smittad i ögat är nog lättare för kvinnor eller män som ligger med män, tänker att någon helt enkelt sprutar i ögat. Att hon har lite sekret på sin hand , rör hans hand och sen rör han sig själv i ögat tror jag inte räcker. Isåfall skulle man ju aldrig kunna skaka hand med en människa , vem som helst kan ju nyss ha rört sig själv där nere. Har du hört talas om någon som har fått klamydia av att skaka hand med någon? 

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-08 07:58:39 följande:

Otrogen med en prostituerad strippa på en privat fest bland folk. Det är nästan omöjligt att vara otrogen på vidrigare sätt än så. Fy f*n vad ÄCKLAD jag hade blivit om det var min man. Chansen att jag någonsin gått vidare hade varit helt NOLL, det är totalt oförlåtligt.  Han är en otrogen torsk med usel kvinnosyn som dessutom gaslightar sin höggravida fru.

Hans löjliga jäkla förklaringar är bara trams, du VET vad han gjort och det gör även han!

Detta var det absolut vidrigaste jag läst under alla mina år på fl.

Lider verkligen med dig GråterDemon

Asså fy vad jag gråter nu! 

fyyyyyyy jag spyyyyrrrr. han säger att det inte är värre att va otrogen med en strippa för det är bara någon som hyrt in och det är inte känslor inblandade, han sa det är värre att möta upp en tjej och specifikt liksom träffa henne för att umgås och vara med personen. En strippa är liksom en tjej som kom in och dansa och va på killar. Asså nej jag mår riktigt illa nu av era kommentarer samtidigt som jag uppskattar att ni får mig att vakna till liv, känner mig så jävls manipulerad och dum

• Anonym (Blomman)
    Core skrev 2025-09-08 07:37:35 följande:

Släpp den där ursäkten. Här skulle det då gått från hennes kön, till hennes öga, till hans öga, till hans kön, till dig. Det är en jävla Bellmanhistoria.

Skit i vad han säger, du vet vad som hänt och får göra dina val utifrån det. Fråga dig själv hur en sån person, som först är otrogen, och sen inte står för det, kommer vara som partner i framtiden. Och kanske hur han varit tidigare, utan att du vetat om det.

De flesta människor har fina, bra sidor. Men det plockar inte bort mörkret per automatik.

Det ligger hos dig, och stannar du och blir bedragen igen är det ditt val, skyll då inte endast på honom för att du slösat bort ditt liv på en idiot. Jag förstår verkligen att du är i en svår sits, men du måste ta ansvar över ditt eget liv. Med det sagt kanske du väljer att stanna, men så länge han inte ens kan äga sin egen skit fullt ut kan jag lova dig att han kommer att svika dig igen.

Core skrev 2025-09-08 07:37:35 följande:

Tack för din ärlighet. Ja. det är ursäkter på ursäkter. Jag vill ändå ha ett erkännande om han stoppa in sin kuk eller inte. Jag vill veta om han gick hela vägen för han säger återigen att han inte gjorde det och det kan va så att han hade kuken. Lite utanför och att hon gned sin mot hans och lite från hennes sekret måste ha kommit i hans könsorgan. Men asså ja fattar inte varför jag hakar upp på om jag vill veta om de legat eller ej, för bara det han säger är ju fucked up. Jag vill bara veta om han ljuger igen.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Sara) skrev 2025-09-08 08:04:51 följande:

Har hon rört hans ögon menar du? 

Att bli smittad i ögat är nog lättare för kvinnor eller män som ligger med män, tänker att någon helt enkelt sprutar i ögat. Att hon har lite sekret på sin hand , rör hans hand och sen rör han sig själv i ögat tror jag inte räcker. Isåfall skulle man ju aldrig kunna skaka hand med en människa , vem som helst kan ju nyss ha rört sig själv där nere. Har du hört talas om någon som har fått klamydia av att skaka hand med någon? 

Nej men gud du har så rätt! 

såklart man inte kan bli smittad så enkelt ja, då hade många fått klamydia av att skaka hand om någon har pillar sig nere. Asså gud fy nu börjar bilden klarna mer. 

ok en fråga till , jag kan inte släppa att han inte sagt att han legat med henne. Så öga historien kan vi släppa nu för det är bullshit. Men kan det vara så som min man sa att han hade kuken lite utanför byxan men inte helt och hon gnidit sin mot hans och liksom deras privata delar har touchat varandra kan man bli smittad ? Det är hans andra ursäkt förutom öga historien. 

• Anonym (Sara)
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-08 09:29:09 följande:

Nej men gud du har så rätt! 

såklart man inte kan bli smittad så enkelt ja, då hade många fått klamydia av att skaka hand om någon har pillar sig nere. Asså gud fy nu börjar bilden klarna mer. 

ok en fråga till , jag kan inte släppa att han inte sagt att han legat med henne. Så öga historien kan vi släppa nu för det är bullshit. Men kan det vara så som min man sa att han hade kuken lite utanför byxan men inte helt och hon gnidit sin mot hans och liksom deras privata delar har touchat varandra kan man bli smittad ? Det är hans andra ursäkt förutom öga historien. 

Jag vet faktiskt inte om det kan smitta på det sättet. Jag har själv jobbat på strippklubb länge när jag var yngre (inte längre sen flera år tillbaks) och jag skulle aldrig gnidit mig mot en naken man om jag hade bara string eller själv var naken.. Mest av rädsla för sjukdomar. Men jag vet inte om det verkligen smittar så lätt, man tar ju helst det säkra före det osäkra. Herpes kan säkert smitta bara av att könsorganen eller området runt omkring kommer emot varandra men klamydia vet jag inte. Jag vet att man inte får det av solarier eller toaletter eller sånt men av att könsorganen rör vid varandra vet jag inte. Kanske du kan fråga någon gynekolog eller barnmorska? Skulle tro att det troligaste är att han har legat med någon annan tyvärr men kan inte svara på om det är omöjligt att bli smittad på det sättet som han säger. 

Jag har själv blivit smittad av klamydia när jag var gravid som sagt så jag lider verkligen med dig.. Det hade inget med mitt jobb att göra (hade slutat då sen något år tillbaks) utan det var av min sambo som hade träffat en annan tjej samtidigt i början när vi träffades. Fast det var tidigt och som tur var upptäckte jag det och hann få behandling snabbt och sonen är helt frisk. Men jag har nog nästan aldrig varit så arg på en människa i hela mitt liv. 

Svar på tråden Klamydia och höggravid