Inlägg från: Anonym (43) |Visa alla inlägg
  • Anonym (43)

BIM Oktober 2025

Älskar att läsa såna här trådar även om jag själv inte planerar barn.. Det är sån otroligt fin stöttning bland främlingar. ❤️
    Jag har två barn sedan innan, äldsta blev till på ett enda ligg (om man får uttrycka sig så 😅) och yngsta blev till på ett försök.

Nu har jag en ny partner och vi har inte direkt pratat om ett gemensamt barn, "det får man ta då isf" säger. Jag vet inte alls vad jag vill... Jag är 43 år och känner att det här kan vara sista chansen för mig. Vi har inte skyddat oss alls på snart 1 år, och jag blev gravid i våras som slutade i missfall några veckor senare. Jag har tidigare fått höra att mina östrogenvärden är låga, vilket kan vara tecken på klimakteriet.

När jag var gravid nu i år hade jag samma känsla som tidigare: att det är så mysigt, tänk att det är ett litet pepparkorn därinne som växer, äntligen kanske min dotter får sin lillasyster... En himla massa tankar snurrade runt. Samtidigt som jag kände att det var nog inte meningen, när jag fick missfallet. Nu för någon månad sedan fick vi reda på att min bror ska få sitt första barn. Plötsligt kände jag sorg... Det skulle skilja 2-3 veckor på barnen, och herregud vad kul man hade kunnat ha det ihop!

Jag känner mig för gammal för att börja om, pojkvännen vill inte heller det. Han och jag har inte heller det bästa förhållandet, det går väldigt upp och ner. Ibland har vi båda tänkt om vi bara ska vara isär och fundera på vad vi vill. När det är bra så är det så himla bra, när det är dåligt känns det som att man ska sprängas av ilska! Vi går och pratar om detta med en terapeut.

Ber om ursäkt för att det blev långt. 😁 Men anledningen att jag skriver är att jag läste att någon här inne har haft sina vanliga tecken på ägglossning som hon brukar ha, för det är samma för mig...
    För en vecka sedan hade jag, som jag alltid har, en början till ägglossning.. Jag får mer och mer sekret under 10 dagars tid, det är allt från lös äggvita i början till lite tjockare, som sedan blir mer vitt och tjockare som håller i sig till 2-3 dagar efter ägglossningen. Det kan ibland hålla i sig med lite segare flytningar fram till mensen.

Denna månad var det lite blött i början som började bli lite slemmigare. Sedan plötsligt försvann det.. jag har inget sånt alls utan det blir bara blött på pappret efter jag kissat och thats it! Fattar ingenting.. äl skulle vara 26/9 och BIM är 10-12 oktober. Min kropp har alltid varit som en klocka, men nu är jag mest förvirrad! 😂
    Funderar på om jag kan ha haft tidig ägglossning, alldeles då i början - då vi även hade mys, och att det kan ha tagit sig, och kroppen håller på att ställa om sig för en graviditet. 🤔 Därför har jag inga äl-flytningar fast jag borde. Ja ja, det återstår väl att se nästa helg om tant röd kommer eller inte.

• Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-09-30 17:19:29 följande:

Får ni också mer lotionliknande flytningar efter ägglossning?

Jag brukar få det i vanliga fall, men denna gång är inget som det ska.. 😅
  • Anonym (43)

Är det någon som har haft en nid-blödning någon gång och kan berätta om det? Jag misstänker att jag fick en idag - om nu inte min regelbundna mens plötsligt kommer 11 dagar förtidigt.. 😅

• Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-01 16:37:09 följande:
    När hade du din ägglossning?
    Nidblödning kommer ju oftast 7-14 dagar efter ägglossningen. Så stämmer det kan det ju mycket väl vara en nidblödning.

Oftast en ljusrosa flytning eller brunaktig med lite blodblandat. 
    Den 26/9 så det är sex dagar sedan.

Det var lite brunt slem på pappret imorse men inget mer efter det, har väldigt ont i äggstockarna och lite mensvärk-känningar men inte alls mycket. Känner av att det gör ont bak i ryggen också, men det kanske beror på min krångliga mage jag har just nu (har ibs).. 😅
    Smellsankaramellsan skrev 2025-10-01 17:10:50 följande:

Hej, 

jag har haft det en gång. Dock ledde det till ett supertidigt missfall några dagar senare den gången. Sedan hade en graviditet där jag inte hade någon blödning alls men så hade jag idag en ljusrosa flytning och fick också känslan att det kan vara en nidation. Framtiden får utvisa helt enkelt! 

Okej, så då fick du inte mensen som beräknat heller utan det var nid-blödningen och sedan missfallet du fick?

När har du bim? Jag har 10-12/10
  • Anonym (43)
    Smellsankaramellsan skrev 2025-10-01 20:10:11 följande:

Nej precis, nidblödning typ 6-7 dagar efter äl och sedan plussade jag kort efter och fick sedan missfallet i samband med BIM. Men eftersom jag hann plussa så vet jag att det inte var vanlig mens, det var även mer rikligt och hade mycket mer ont än normalt sett. 

Jag fick mitt första barn för snart 8v men hade samlag förra veckan och nu tror jag att jag då kanske hade första ägglossningen sedan förlossningen. Så BIM eller ej vet jag inte men om det var ägglossning så bör jag få första mensen om knappt en vecka om jag inte blivit gravid igen, verkligen DIREKT. Vet inte exakt hur vi känner inför det i så fall om det skulle vara så men livet med lillan är verkligen helt underbart så tror egentligen syskon är välkommet men detta är ju otroligt tätt i så fall! 

Oj, det var inte länge sedan du var gravid 🙂 och jag kan förstå att det är en svår tanke med barn så tätt.

Min kompis och hennes brorsa hinner vara lika gamla i en vecka, innan innan hon fyller år och blir "ett år äldre" än brorsan. De har alltid stått varandra otroligt nära även fast de båda nu är 40+. Visst var det tufft i början för föräldrarna, men samtidigt hade de redan ett blöjbarn och kunde lika gärna ha ett till. Bebisarna blev ganska synkade vart eftersom.

Jag har 4 år och 11 månader mellan mina två barn. För oss var det lagomt, men det betyder inte att alla skulle tycka samma. Sonen som är äldst kommer ihåg sin tid med bara oss innan syrran kom, vilket jag tyckt har varit kul och mysigt! Han däremot säger att hon förstörde hans lugna liv... 😬😁😁 Men det är bara när de var yngre han kunde vräka ur sig sånt. 😅
  • Anonym (43)
    Smellsankaramellsan skrev 2025-10-02 07:01:08 följande:
    Ja man minns ju allt fortfarande! Både det bättre och det sämre. Skulle typ göra vad som helst för att få relive förlossningen då det var fantastiskt och precis som jag tänkt/önskat! Helt omedicinerat och ingen bristning. Är väl bara den första halvan av illamåendet som jag gärna skulle slippa. Förövrigt var hela graviditeten lättsam, gick inte upp mer än själva graviditeten så omkring 5-6kg som också försvann samma dag bebis kom. Så jag har nog varit lite bortskämd också med en toppen graviditet och förlossning 🙈 
    Fint att din kompis fått så fin relation till sin brorsa! 
    Jag har också haft lätta graviditeter och med yngsta gick det jättefort, hann inte med någon bedövning öht förutom en varm vetekudde i svanken. 😁
    Precis som jag önskat, att föda helt naturligt. ❤️

Ni kanske skulle göra en lista med för- och nackdelar, om du nu skulle bli gravid närmaste tiden.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-02 10:52:30 följande:
    Total ovisshet minst sagt 😂 Hoppas på det bästa! Spännande med test på måndag.

Jag är bara ÄL+4 så jag har inget att gå efter, tycker att jag har molande värk i vänstra äggstocken idag. Vet inte vad det kan bero på. Jag har ätit ägglossningsstimulerande letrozol denna cykel, min första kur. I hopp om att få igång min ägglossning efter att vi försökt bli gravida med ett syskon i två år.

Denna eviga väntan till BIM, jag tror att jag kommer testa nästa helg först. Någon dag innan BIM 🥰
    Mina senaste cykler har varit runt 27-28 dagar. Hade bim 8/9 men den kom 12/9, så jag räknar på bim 12/10 men min app säger 10/10.. Så jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter. Men har inget hänt 13/10 så köper jag ett test.

Men kroppen är väldigt upp och ner.. misstanke om nid-blödning som jag fick igår samtidigt som jag är dålig i magen 😅 som jag är innan mens och ägglossning.. Men det är alldeles för tidigt för mens och för sent för ägglossning, och jag har inte haft några tecken äl-flytningar heller.
  • Anonym (43)

Har tidigare skrivit att jag misstänker en NID-blödning igår, då det blev lite brunt slem på pappret men inget mer - förutom ont i äggstockarna.

Idag fick jag en ljus flytning med något rött i, som en blodstrimma. Som ett kort litet illrött hårstrå var det.. 😅 Aldrig varit med om liknande som idag.

• Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-03 15:21:36 följande:

Någon här inne som bara några dagar efter ägglossning fått ömma bröstvårtor som faktiskt visat sig vara gravid sen? Är cirka en vecka kvar till BIM för min del men mina bröstvårtor jätte ömma. Kanske inte betyder något alls, men det är därför jag undrar 😂🙄

Japp, jag har varit gravid fyra gånger och fått så varje gång. Har även det just nu, och vi har samma BIM (10-12/10 för mig).

Har även väldigt molande känsla i livmodern/äggstockarna, hade även mensvärk i onsdags och igår.
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-03 17:10:14 följande:

Exakt samma för mig! Har också molande i både livmodern/äggstockarna.

Så spännande att vi har ungefär samma BIM då ju. Tänk om denna månad är när man står med en positiv sticka i handen. Fy fan vad länge jag drömt om det nu 🥹🤞

När ska du testa?

Jag kommer nog att testa den 13/10, som senast. 😁 Har sån himla brännande känsla i brösten, som eldklot, ha ha. Och jag är väldigt liten i vanliga fall så det är ju trevligt att de växt lite. 😅

När tänkte du testa?
  • Anonym (43)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-10-03 21:03:39 följande:
    Jag har också bim runt den 12:e men inte en tillstymmelse till att känna någonting... När hade du ägglossning? Jag hade med största sannolikhet det i måndags så jag borde vara på dpo4 bara.. ingen implantation Möjlig än med andra ord så kanske därför jag ej känner några som helst symtom än? Nyfiken på när du hade ägglossning som redan känner av symtom. :) håller tummarna för oss båda 🙏🏻🥰
    Enligt min app 26/9, men jag hade endast äl-flytningar typ 21-22/9 sen försvann det och är fortfarande inte tillbaka.. Jag har alltid väldigt tydliga tecken på ägglossning och därefter flytningar, från 1 vecka innan mensen och i stort sett till nästa mens men det är inte alls så denna månad.

Så det känns ju mer som antingen hade jag äl mycket tidigare än beräknat (fast ändå bara i två dagar är ju skumt det också) eller så är jag väldigt skengravid.. 😁😁
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-06 17:55:23 följande:

Blir så förvirrad, jag ska inte ha mens beräknad förrän på söndag 12/10. Nu när jag var på toaletten så såg jag (ursäkta information) att jag fått en brun flytning.
    Är detta möjligt en nidationsblödning eller är det mensen som redan kommer? Känner mig helt förvirrad.

Vill tillägga att jag har ätit min första letrozolkur denna månaden 😳

Zozoi skrev 2025-10-06 19:19:41 följande:

Nu kom min mens? Helt oväntat! Känns som precis allt är helt tokigt och att jag måste haft ägglossning mycket tidigare än väntat? 

Då blir det att köra igång med en ny omgång letrozol här nu snart. Lycka till alla ni andra 💕

Det skulle säkert kunna vara en NID-blödning, men nu verkar mensen ha kommit igång på riktigt alltså?

Du kanske ska avvakta och se ifall mensen (?) är väldigt sparsam och upphör, det skulle också kunna vara en NID-blödning. 🙂 Brukar mensen kunna vara oregelbunden?

• Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-07 07:55:01 följande:

Det var verkligen mens? Idag har den kört igång riktigt ordentligt 😭 När ska det vara min tur? 💔

Tråkigt att höra. Jag tror att när man minst anar det och förväntar sig det, det är då det händer. 🙂

Jag har inga känningar på att mensen ska vara på väg, men vet inte heller om jag ska räkna BIM 10/10 eller 12/10. Är lite sugen att testa innan helgen trots allt och inte 13/10 som jag tänkt.. 😅
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-06 20:45:43 följande:

Jag är på cykeldag 27 och enligt gynläkaren skulle min cykel ligga på runt 32 dagar denna cykel.
    Jag har tidigare haft oregelbunden cykel och utebliven ägglossning, det är ju därför jag fått letrozol.
    Såhär normal cykellängd har jag inte haft på väldigt länge, egentligen sedan innan jag fick barn. Det är efter jag var gravid och fick barn som min cykel ballade ur 😂

Jag får avvakta och se helt enkelt! Om det är sparsamt kan det ju fortfarande finnas hopp. Annars är det nog tyvärr bara att ta nya tag. Tänkte jag ska ringa min gyn imorgon och bara be om lite rådgivning.

Hur går det för dig? Hur mår du? 🥰

Jag är lite illamående, värk i brösten och samtidigt mensvärk.. så vi får väl se vart det slutar. Har beställt hem ett graviditetstest iaf som borde komma imorgon, från RFSU.. har aldrig testat det förut utan bara kört med Clearblue, men tycker att de kan vara så otydliga. Läste att det kan vara lättare att se i någon annan färg än blått. 😅
  • Anonym (43)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-10-07 15:27:31 följande:
    Jag har bim 12/10, har du några känningar eller symtom nu? 😀😀 håller tummarna för oss. Tog ett test idag dpo 8, lite väl tidigt kanske jag vet haha men kunde inte hålla mig? negativt i alla fall. Får se om jag väntar minst två-tre dagar nu. Ska resa bort över helgen och vore skönt att veta innan helgen i alla fall. 
    Jag mår illa till och från, har lite mer sura uppstötningar än jag brukar, onda/brännande bröst och mensvärk.. får väl se om den kommer.
    Har köpt hem ett test idag som borde komma imorgon, så får vi se när jag testar lite beroende på vad som händer i kroppen. 🙂

Du kan ju alltid testa på fredag, då borde det ju kunna visa positivt om du är gravid kan jag tycka.
  • Anonym (43)

Behöver lite second opinion från er... 😅

Mens: 12/9-14/9.
    BIM: 10/10-12/10.
    NID-blödning: 1/10-5/10.
    Tror jag, både brunt och rött slem på pappret och mensvärk.
    Har dock aldrig haft det förut men efter vad jag läst låter det som det.
    Mens: (??) 10/10 och nu har den typ försvunnit. 🤔
    Endast lite mensvärk vilket jag alltid har i minst 2 dagar.
    8/10 + 9/10: Negativt på CB digital och på en "vanligt" RFSU-test.

• Anonym (43)

Glömde ju skriva och fråga vad ni tror...
    Är det mensen som kommit fast väldigt sparsam, eller skulle det kunna vara en NID-blödning som är rikligare och att jag har väldigt låga HCG-halter så att det inte visar än?

Jag har alltid fått tydliga positiva test tidigare, men nu är jag ju tant (43) och det kanske har ändrats med åren... 😁

• Anonym (43)
    isa94 skrev 2025-10-11 20:16:04 följande:
    Hmm, låter ju helt klart märkligt, hur har det gått nu under dagen? Har du tagit något mer test? 
    Jag har inte testat fler gånger sedan förra veckan.
    Tror inte att jag är gravid, men tycker det har varit en skum månad för mig, kroppsligt. 😅
  • Anonym (43)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-10-11 21:48:14 följande:

Mina senaste graviditeter har jag alltid haft sparsamma brun/rosa flytningar kring BIM, men jag har samtidigt haft positivt gravtest. Fått positivt redan 9 dagar efter ÄL. 

Jag har förstått att spottings/mellanblödningar kan vara ett tecken på lågt progesteron vilket är vanligt för oss som är lite äldre då ägglossningarna börjar vara av sämre kvalité. 

Med tanke på att du haft lite värk vilket är vanligt att känna när embryot borrar in sig i livmodern, det har jag märkt av när jag varit gravid, så kanske blödningarna  kan bero på en graviditet ☺️ Du kanske fick ÄL sent och därför är inte nåt gravtest positivt än? 

🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Jag får alltid det också, det har nog aldrig hänt att det har kommit blod direkt utan det har antingen varit rosa och/eller bruna flytningar först. Men aldrig 1,5 vecka innan mensen.. 😅 Tycker inte att jag haft några direkta tecken på ägglossning alls.

Aha okej, där ser man.. jag kanske behöver läsa på lite om hur kroppen kommer vara nu ju äldre man blir.

Jag har inte tagit något nytt graviditetstest sedan förra veckan.
    Tänkte att jag avvaktar och ser lite hur kroppen kommer vara nu kommande cykel. 
Svar på tråden BIM Oktober 2025