BIM Oktober 2025
Hej!
Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️
Hej!
Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️
Hej!
Jag och min man har försökt få syskon till vårat barn i över 2 år nu. Har två MA och ett avbrytande efter kromosomavvikelser i bagaget på denna resa. Nu försök nummer 2 sedan senaste graviditeten. Känns skönt att kunna följa andra som också längtar och försöker. Vi hoppas att detta är våran månad!
7/10 - Rumpetrollet
Hej! Varit med i sept tråden . Försök nummer 14 för första barnet ❤️
7/10 - Rumpetrollet
8/10 Lalvi
Hej, var också med i septembertråden (även om jag inte var så aktiv)
Jag och min sambo försöker få till första barnet. Jag tänkte testa sluta med kaffe den här månaden och har precis skaffat gymkort igen, min kropp och knopp mår som bäst när jag får styrketräna och jag hoppas att det kan ha positiva resultat på fertiliteten också:) Kaffe har jag slutat och börjat med i perioder för att se vad det har för påverkan på menscykeln men jag har aldrig gjort det i det här syftet.
En av mina vänner har nyss blivit gravid men andra barnet på andra försöket (då låg de också typ 10 dagar i rad). svårt att inte bli lite avundsjuk då min sambo inte kan komma på beställning på det viset (det skulle jag nog inte heller kunna om det hängde på mig).
Jag har tänkt mycket på det här med ansvaret för ?bebisverkstan?. På ett sätt ligger mycket hos honom eftersom han måste prestera så att säga. Men på ett sätt så tar jag på mig mycket genom att läsa på, göra olika livsstilsförändringar (sluta med kaffe, dra ned på alkohol, tar olika kosttillskott). Just nu är vi i ett läge där jag inte vill lägga den pressen på honom då jag är rädd att det blir så laddat att han inte kan komma alls typ. Men samtidigt så vill jag ju att han kanske testar att dra ned lite på alkoholen också för att se om det gör någon skillnad.. Vet inte riktigt vad jag vill säga mer än att ventilera typ.
OBS ingen behöver spekulera i att han egentligen inte vill ha barn, vi vill båda ha barn och på den senaste tiden har han nästan pratat mer än jag om det. Påpekat när vi ser gulliga bebisar osv👶🏼 Tror bara pressen rent mentalt i situationen gör att det låser sig typ.
7/10 - Rumpetrollet
8/10 - Lalvi
8/10 - Skorpan
Hej! 7:e försöket på andra barnet. Med första tog det 1,5 år och nu är jag 35+ och min man tar medicin som högst troligt gör hans spermier färre, långsamma och med sämre kvalitet. Så förutsättningarna är inte toppen men vi håller hoppet uppe 🙃 Känner ingen jättestress över att vårt första barn ska få syskon inom en viss tid, och det är ju inte heller lika mycket på spel som förra gången när det liksom handlade om att bli föräldrar överhuvudtaget. Samtidigt dras jag verkligen med i den där berg-och dalbanan av hopp och besvikelse/sorg som jag kände varje månad förra gången.
Känner igen mig i det du skriver, Skorpan, om det där med ansvar och att inte vilja sätta press på sin partner samtidigt som man ju vill göra allt för att öka oddsen. Så frustrerande ibland att man inte bara kan plocka ut spermierna själv 😅
4/10 - Grönbär
7/10 - Rumpetrollet
8/10 - Lalvi
8/10 - Skorpan