Inlägg från: Anonym (Mioio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mioio)

BIM Oktober 2025

Hej! Jag hoppar in här för första gången. Kommande cykel blir försök 6 för första barnet. Tempar och började med ÄL-test förra månaden. Verkar tyvärr ha en kort lutealfas på bara 9-10 dagar så känner mig lite missmodig även om vi inte försökt så hemskt länge. Hinner liksom knappt få upp hoppet förrän det slås ner...

Det kommer förstås kännas lättare om ett par dagar när pms är borta och det närmar sig nytt försök. Men känns fint att kunna dela detta med andra som är i samma läge.
    1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    24/10 - Mioio
  • Anonym (Mioio)

Jag har ett tag kvar till ÄL och sitter just nu och känner en sån frustration. Känns som att ALLT är fel med min cykel. Mensen är för lång (8-9 dagar), ÄL kommer sent (mellan CD 17-24) och lutealfasen är för kort (8-10 dagar). Vi är bara på det 6e försöket men jag har så svårt att tro på att det ska gå. Jag är ju otroligt tacksam för det som faktiskt fungerar (jag har ändå haft ÄL varje månad hittills) men det blir så långt från mensstart tills det ens går att försöka igen och sen grusas hoppet efter bara någon dryg vecka igen... 
    Har stor respekt för att många haft en otroligt mycket tuffare väg, och att vi inte försökt så länge än, och försöker att hålla mig positiv största delen av tiden. Men idag kände jag att jag bara måste få skriva av mig!

• Anonym (Mioio)
    isa94 skrev 2025-10-03 11:20:01 följande:

Någon som använt dessa ägglossningstest? 

hur många blinkande dagar har ni fått innan det fasta? Fick första blinkande idag, mannen är borta lördag-söndag, idag sover hans mamma hos oss, haha i hallen utanför sovrummet 😝 
    visst är det sen när den lyser i ett fast sken som är när man registrerar på positivt test på NC? 

beräknad ägglossning enligt NC är på tisdag (dag15,) men har kommit tidigare mellan 13-16. Så kan vara från söndag till onsdag. 

hoppas kunna få till det idag ändå och även den söndag kväll när mannen kommer tillbaka, då är det bara lördag vi missar ändå. 

Jag provade dem första gången förra månaden, fick då bara en dag blinkande (då negativ rfsu), och dagen efter både fast gubbe och tydligt positiv på rfsu - och bekräftad temphöjning 2 dagar efter. Testade lite olika för att se vad som funkade bäst hehe. Jag lade in i NC när den blev fast. Tror dock att jag började lite sent med CB-testet och att det var därför den så snabbt gick från blinkande till fast, för den ska ju också anpassa sig efter ens personliga nivåer.

Låter ju ändå som att ni har bra chans att pricka in, och man får komma ihåg att positivt test inte betyder ÄL nu NU utan inom 24-48 h beroende på test!
    Hoppas ni lyckas tajma det bra, tycker själv att det här med att pricka ÄL när man har annat som händer i vardagen är ganska stressigt.
  • Anonym (Mioio)

Lite uppgiven känsla här. Borde ha ÄL om några dagar men sedan i förrgår fått spotting och idag såpass att det ändå krävs trosskydd. Lite mensvärk dessutom. Jättekonstigt. Har haft blinkande gubbe på CB digital i 3 dagar och helt negativa LH-stickor.
    Det började efter sex så jag tänkte inte mycket på det för kam ha så ibland, men idag har det alltså tilltagit trots att vi inte myst något. Någon som varit med om liknande nån gång? :(

• Anonym (Mioio)

Åh vad fantastiskt med flera plus, grattis!! <3 

• Anonym (Mioio)
    Elisand skrev 2025-10-11 19:01:24 följande:

Grattis till alla plus som kommit i tråden, vad underbart
    Hjärta

Befinner mig i de enligt mig längsta dagarna i cykeln nu.. Äl+3 idag. Känner mig otålig, förväntansfull, drömmig, hoppfull och desperat på samma gång haha. Har ingen strategi ännu för testandet, tar det nog lite på känsla. Brukar försöka att inte testa innan äl+10 och jag brukar oftast få mens den dagen eller äl+11 så jag behöver inte vänta så länge efter på mens. Men förra cykeln blev min lutealfas plötsligt en normallång längd på 12 dagar, så vi får väl se om den överraskar och fortsätter så framåt! 15e försöket gillt, vi får se..? 

Jag gillar de dagarna, blir ju att man går och hoppas och ändå får känna de där positiva och förväntansfulla känslorna (fast iallafall jag försöker intala mig att jag inte alls känner så). Håller tummarna att detta är cykeln då det händer!

Får jag fråga om du gjorde något särskilt förra cykeln för att förlänga lutealfasen? 
  • Anonym (Mioio)
    Anonym (Regnbåge) skrev 2025-10-12 13:23:59 följande:

Åh så skönt det är att se att man inte är ensam i denna djungeln av att försöka förstå och analysera exakt allt 🙈 jag själv blir inte riktigt klok på ÄL tester, är det någon mer än jag som tycker dom är svåra? Typ som detta testet jag tog idag, tycker det är på gränsen eller? Vet inte om jag kan regga det som positivt eller inte? vad säger Ni? 

Jag hade också räknat det som positivt, kan ju vara att du antingen precis missat peaken eller att den kommer snart. Men håller med om att det är svårt!

Jag använder en app som hjälp att tolka testerna. Enligt den har vissa väldigt snabb peak medan andra har mer långsamt stigande LH över flera dagar, så jag tog test på morgon och eftermiddag initialt, bara för att se hur mitt mönster var. Lite onödigt många tester som gick åt men visade sig att det för mig kan gå från tydligt negativt till tydligt positivt på bara några timmar. Är det så så är ju ditt test definitivt positivt. 
  • Anonym (Mioio)
    lunyum skrev 2025-10-14 19:00:04 följande:

Iih, vad skönt att ni kan se det! Är så nervös för att det ska visa sig vara ett torkstreck eller något men det är ändå ett streck! 

Såå spännande! Ser det också, du får uppdatera hur det ser ut imorgon, hoppas! Hjärta
  • Anonym (Mioio)
    Anonym 8296 skrev 2025-10-14 21:01:45 följande:

Grattis till alla plus 🥰 & håller tummarna för alla som kämpar!

Min tempkurva denna cykel skiljer sig rätt mycket från tidigare mönster, vågar typ inte ens tempa inatt för att bli så besviken när den sjunkit imorgon 😅
    är det någon som vet vad tråden på Familjeliv heter där man delar tempkurvor vid +? Hittar inte den.

Åh, förstår precis känslan! Kan typ ha hjärtklappning när jag tempar när det närmar sig BIM. Den ser ju väldigt stabil ut till idag i alla fall! 

Denna finns ju, är "bara" 7 sidor men finns ganska många exempel på gravidkurvor. Men du kanske tänkte på någon större tråd? 
    www.familjeliv.se/forum/thread/76623665-hur-sag-din-tempkurva-ut-nar-du-blev-gravid
  • Anonym (Mioio)

ÄL bekräftad enligt både NC och premom i måndags, så uppdaterar listan. Har hittills väntat in mensen men denna gång åker jag bort några dagar precis vid BIM och sen har vi besök. Kommer att vara ganska ansträngande dagar, så överväger att testa tidigt bara för att vara mentalt inställd i förväg om jag dessutom ska deppa ihop över en ytterligare negativ månad och pms. Känns lite som att jag kanske kan släppa det mer dagarna innan dess då? 

1/1 - Sensommar123 ➖ 

2/10 - Lily96 ➖
    2/10 - R ➖ 
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär ➖
    4/10 - GuldKvinnan ➖ 
    6/10 - Zozoi ➖
    7/10 - Rumpetrollet ➖
    7/10 - Lillrömpa ➕
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00 ➖
    9/10 - tjej90sve ➖
    9/10 - lalvi 
    10/10 Tredje ➕
    10/10 - Zyprexa ➖
    12/10 - Granen123 ➕
    12/10 - Valentines ➖
    12/10 Anonym4042 -
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - lollip0p 
    18/10 - Lorainza
    18-10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    19/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan 
    22/10 - lunyum ➕
    23/10 - längtar innerligt
    23/10 - Mioio
    24/10 - Juliflicka
    24/10 - Aisof 
    25/10 - Regnbåge 
    26/10 - Guldkvinnan
    28/10 - R
    28/10 - LillaFrun00
    30/10 - Sarasi
    30/10 Grönbär
  • Anonym (Mioio)

Åh vad tråkigt Annasandra :(( 

Äl +7 här. Drömde inatt att jag fick ett positivt graviditestest, tog faktiskt ett tidigt test imorse men mer för att mentalt ställa in mig på att få ett negativt test även kommande dagar. Fick världens line-eyes och tyckte mig först skymta en skugga, men i bra belysning var det förstås negativt.

Har försökt att äta rikligt med vitamin B6 och allt som ska vara bra för lutealfasen denna cykel, så hoppas förstås att mensen håller sig borta lite längre än vanligt men börjar få lite klassiska pms-symtom redan nu, så ja... Vi får se. Håller tummarna för oss allihop!

• Anonym (Mioio)
    LokaHallon88 skrev 2025-10-22 18:50:35 följande:

Är det någon som ser något här? Jag bör vara på ÄL+9.

Fick en rosa blödning idag och har haft molande mensvärk till och från nu i 2-3 dagar. 
    Har försökt bli gravid i över 3 år så har inga större förhoppningar men ändå...
    Jag ser en skugga! Vad spännande, hoppas verkligen det är något Hjärta 

Längtar innerligt - så tråkigt... Det är tungt när förhoppningarna grusas, oavsett hur mycket man intalat sig att chansen var låg. 
  • Anonym (Mioio)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-10-23 07:32:47 följande:

Själv är jag fundersam. Hade BIM igår, får alltid mens exakt den dagen. ÄL-test + tempat och har tempat i flera år så jag känner till kroppens mönster. Men inget positivt gravtest, endast ett supersvagt idag som likagärna kan vara spök eller att jag ser i syne. Tempen hög, men den har varit hoppig senaste dagarna, kanske för att jag vaknat under nätterna? 

Antingen har min kropp helt plötsligt fått längre lutealfas eller så är det en kemisk graviditet som förskjuter mensen nån dag varav det supersvaga strecket jag såg nu på morgonen. Suck. 

Får helt enkelt avvakta 😅

Hur lång lutealfas har du? Tänker om testet är svagt för att det är tidigt? Håller ändå tummarna att det är ett äkta positivt test! Jobbigt när man ska gå och vänta och leva i limbo...

Här är det BIM idag (ÄL+10), tempen var fortfarande hög (högre än vanligt) men test igår var helt negativt och nu på förmiddagen hade jag en rosa flytning så nu har jag nog givit upp. Det känns så retligt när tempen ser så fin ut att jag inte kunde låta bli att hoppas. Det är som att man hela tiden precis börjar tänka att det kan vara något, och sen får man en smäll i ansiktet att det inte blev nåt ändå... 
  • Anonym (Mioio)

Jag ger upp för denna månad med tilltagande spottings och sjunkande temp. Ser det som en liten seger att spottings började först ÄL+10, inte ÄL +8-9 som vanligtvis. Igår var pms- och deppdag, idag försöker jag att unna mig själv tid utan att fundera så mycket alls. Så blir det nya tag i november.

Håller tummarna för er som fortfarande inväntar bim! Hjärta

1/1 - Sensommar123 ➖ 

2/10 - Lily96 ➖
    2/10 - R ➖ 
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär ➖
    4/10 - GuldKvinnan ➖ 
    6/10 - Zozoi ➖
    7/10 - Rumpetrollet ➖
    7/10 - Lillrömpa ➕
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00 ➖