isa94 skrev 2025-10-03 11:20:01 följande:
Någon som använt dessa ägglossningstest?
hur många blinkande dagar har ni fått innan det fasta? Fick första blinkande idag, mannen är borta lördag-söndag, idag sover hans mamma hos oss, haha i hallen utanför sovrummet 😝
visst är det sen när den lyser i ett fast sken som är när man registrerar på positivt test på NC?
beräknad ägglossning enligt NC är på tisdag (dag15,) men har kommit tidigare mellan 13-16. Så kan vara från söndag till onsdag.
hoppas kunna få till det idag ändå och även den söndag kväll när mannen kommer tillbaka, då är det bara lördag vi missar ändå.
Jag provade dem första gången förra månaden, fick då bara en dag blinkande (då negativ rfsu), och dagen efter både fast gubbe och tydligt positiv på rfsu - och bekräftad temphöjning 2 dagar efter. Testade lite olika för att se vad som funkade bäst hehe. Jag lade in i NC när den blev fast. Tror dock att jag började lite sent med CB-testet och att det var därför den så snabbt gick från blinkande till fast, för den ska ju också anpassa sig efter ens personliga nivåer.
Låter ju ändå som att ni har bra chans att pricka in, och man får komma ihåg att positivt test inte betyder ÄL nu NU utan inom 24-48 h beroende på test!
Hoppas ni lyckas tajma det bra, tycker själv att det här med att pricka ÄL när man har annat som händer i vardagen är ganska stressigt.