Anonym (Mioio) skrev 2025-10-03 17:21:14 följande:
Jag provade dem första gången förra månaden, fick då bara en dag blinkande (då negativ rfsu), och dagen efter både fast gubbe och tydligt positiv på rfsu - och bekräftad temphöjning 2 dagar efter. Testade lite olika för att se vad som funkade bäst hehe. Jag lade in i NC när den blev fast. Tror dock att jag började lite sent med CB-testet och att det var därför den så snabbt gick från blinkande till fast, för den ska ju också anpassa sig efter ens personliga nivåer.

Låter ju ändå som att ni har bra chans att pricka in, och man får komma ihåg att positivt test inte betyder ÄL nu NU utan inom 24-48 h beroende på test!
 Hoppas ni lyckas tajma det bra, tycker själv att det här med att pricka ÄL när man har annat som händer i vardagen är ganska stressigt.
Aa okej, jag testade först en dag utan resultat, nu varit två blinkande i rad. Spännande att se när den blir fast. 
Ja, jag håller med. vi fick till det igår (första blinkande dagen, och 4 dagar innan beräknad ägglossning) räknar med att få till det imorgon också, (två dagar innan) Sen får vi se om det blir både måndag och tisdag (beräknad ÄL) eller om det typ blir söndag o tisdag bara. 
här blir det ganska stressigt då mannen känner sig stressad och pressad, så blir inte alltid så bra, denna cykel har vi bestämt att jag inte ska prata så mycket om det, utan bara köra. Men känns som att han ändå kommer förstå om jag är på flera dagar i sträck. 
Han frågade i morse ?blev de bebis igår då?? Varpå jag svara ?ingen aning, har ingen koll denna gång faktiskt?. han svarade, att det låter bra, men vet inte om han tror på mig ????😂